درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 02:22   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37792صفحه نخست » شنبه، 17 فروردین 1398 - 11:29
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، یکی از مراکز وابسته به جهاددانشگاهی است که از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است. این مرکز در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور، رفع نیازهای سازمانها و نهادهای تصمیم گیر، ضرورت توجه به افکارعمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاه های شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف تاسیس شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، یکی از مراکز وابسته به جهاددانشگاهی است که از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است. این مرکز در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور، رفع نیازهای سازمانها و نهادهای تصمیم گیر، ضرورت توجه به افکارعمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاه های شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف تاسیس شد.

اصول بنیادین و اساسی ایسپا در طراحی و اجرای فالیت های پژوهشی و نظرسنجی، تاکید بر به کارگیری معیارهای دقیق علمی و فنی، رعایت و حفظ موضع بی طرفی در قبال مسایل و موضوعات مورد بررسی، استفاده از پشتوانه اعتماد مسئولان و مردم به نهاد ارزشی جهاددانشگاهی و استفاده از نیروهای جوان و مستعد دانشگاهی و تکیه بر خلاقیتهای جهادگرانه آنان در فعالیت های تحقیقاتی است.

ساختار تشکیلاتی
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) زیر نظر رئیس جهاددانشگاهی است و توسط هیئت مدیره اداره می شود. ایسپا دارای چهار معاونت است: پژوهشی، اجرایی، ارتباطات و اداری - مالی.
معاونت پژوهشی از پنج گروه تخصصی تحقیقات بازار، مطالعات سیاسی و رفتار انتخاباتی، مطالعات شهری، مطالعات اجتماعی و فرهنگی و مطالعات پایه تشکیل شده است. معاونت اجرایی نیز مشتمل بر گروه های نمونه گیری، پرسشگری، آموزش و داده پردازی است. در این مرکز 45 نفر از پژوهشگران و محققان برجسته کشور که در زمینه تحقیقات اجتماعی تخصص دارند، فعالیت می کنند. همچنین 5000 دانشجو به عنوان پرسشگر در سراسر ایران با ایسپا همکاری دارند.

رسالت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)
یکی از اهداف مهم ایسپا، تولید و توسعه دانش فنی و تکنولوژی اجرای تحقیقات پیمایشی در استان های محروم و دورافتاده و بهره مند کردن نظام تصمیم گیری منطقه ای و محلی از روش های اجرای مدیریت مشارکتی بوده است. در این راستا شعب مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در 28 استان کشور راه اندازی شده است. در حال حاضر شعب این مرکز از توانایی حرفه ای مطلوبی در اجرای بررسی های پیمایشی در سطح استان برخوردار هستند. بهره گیری از چنین پتانسیلی در اجرای طرح های پژوهشی، این مرکز را قادر ساخته است که با کمترین هزینه و با بیشترین دقت، در کوتاه ترین زمان نسبت به اجرای طرح های پژوهشی اقدام نماید. شعب ایسپا در چارچوب تشکیلات استانی جهاددانشگاهی و زیر نظر روسای جهاددانشگاهی فعالیت می کنند، اما دارای تشکیلات اداری و علمی خاص هستند.

دستاوردهای مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)
ثمره فعالیت جهادگران دانشگاهی در مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، اجرای بیش از 2500 طرح نظرسنجی در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در سطوح مختلف محلی، منطقه ای و ملی است. تاکنون طیف وسیعی از نهادها و سازمان های تصمیم ساز در بخش دولتی و شرکت های خصوصی از نتایج این بررسی ها بهره مند شده اند.

فعالیت های پژوهشی ایسپا را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:
1- نظرسنجی های خویش فرمایی: این نظرسنجی ها با هدف انعکاس دقیق و سریع افکارعمومی در قبال مسائل مهم جامعه و جهان به اجرا در می آیند و نتایج آنها در اختیار مراجع تصمیم گیر، سازمان های ذیربط و رسانه ها قرار می گیرد. از جمله این نظرسنجی ها می توان به بررسی های ایسپا پیرامون موضوعاتی چون بحران عراق و فعالیت های هسته ای کشورمان، انتخابات ریاست جمهوری، کیفیت خودروهای داخلی، وضعیت اقتصادی شهروندان، آگاهی و آمادگی در برابر زلزله و ... اشاره کرد.

2- نظرسنجی های کارفرمایی: این نظرسنجی ها برای پاسخگویی و رفع نیازهای پژوهشی سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی فعال در حوزه های صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با اهداف متفاوتی چون نیازسنجی و رضایت سنجی خدمات و ارزیابی عملکرد اجرا می شوند. مرکز افکارسنجی در این راستا پژوهش های بسیاری را به سفارش سازمان ها و نهادهای مختلفی چون وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، وزارت بازرگانی، وزارت کشور، شهرداری تهران، سازمان بهداشت صنعت نفت، شرکت نفت مناطق مرکزی، بانک صنعت و معدن، نیروی انتظامی، بنیاد شهید، ریاست جمهوری، شرکت قطارهای مسافری رجا، سازمان تربیت بدنی، قوه قضاییه، سازمان انتقال خون، شرکت سرم سازی رازی، شرکت ساپکو، شرکت سایپا و ... به اجرا درآورده است.

طرح های نظرسنجی انجام شده توسط ایسپا به شرح زیر دسته بندی می شوند:
1- بخش سیاسی
الف) حوزه انتخابات و رفتار انتخاباتی
ب) حوزه عملکرد مسئولان
ج) حوزه رویدادهای سیاسی

2- بخش فرهنگی - اجتماعی، ورزشی
الف) حوزه مذهبی
ب) حوزه ورزشی
ج) حوزه مسایل فرهنگی - اجتماعی

3- بخش اقتصادی
الف) حوزه عملکرد دستگاه ها و نهادها
ب) حوزه تحقیقات بازار و نیازسنجی ها
ج) حوزه رایت شغلی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد