درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 18:42   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37713صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریجمعه، 9 فروردین 1398 - 18:00
مشکلات اخبار جعلی سیل در شبکه‌های اجتماعی
سیل همچون سایر حوادث و بلایا علاوه بر خسارت‌های جانی و مالی که برجای می گذارد، خسارت‌ها و آسیب‌های پنهان بسیاری دارد که شاید چندان به چشم نیاید، یکی از مهمترین آنها آسیب‌هایی است که به بهداشت روان وارد می‌شود آسیبی که با شایعات و یک کلاغ چهل کلاغ شدن در فضای مجازی، تشدید و بحرانی می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| سیل همچون سایر حوادث و بلایا علاوه بر خسارت‌های جانی و مالی که برجای می گذارد، خسارت‌ها و آسیب‌های پنهان بسیاری دارد که شاید چندان به چشم نیاید، یکی از مهمترین آنها آسیب‌هایی است که به بهداشت روان وارد می‌شود آسیبی که با شایعات و یک کلاغ چهل کلاغ شدن در فضای مجازی، تشدید و بحرانی می شود.

ژیلا آهنگرزاده، روانشناس و مسئول اداره روابط عمومی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سیل رویدادی طبیعی است، افزود: با توجه به ساختار روحی و جسمانی انسانها، عموما زنان، کودکان و سالمندان در بحران ها و از جمله سیل امسال نسبت به مردان از نظر روانی، بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه هنگام رویدادهای طبیعی مانند سیل و زلزله، خسارات مالی و جانی قابل توجهی به افراد وارد می شود که موجب فشارهای روانی خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر زندگی مردم به دلیل رویداد سیل دچار استرس و اختلالهای روانی شده‌ است.

عموما حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله منجر به اختلال استرس پس از سانحه می‌شود؛ در اختلال استرس پس از سانحه افرادی که اتفاقی برای آنها می‌افتد یا افرادی که شاهد آن حادثه هستند، عموما از نظر روانی تحت تاثیر قرار می گیرند. پس می توان گفت در حال حاضر همه مردم کشور شاهد این اتفاق ناگوار هستند و به گونه ای از نظر روانی در معرض آسیب روانی قرار گرفته اند.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از استرس های وارد شده ناشی از بحران سیل به مردم اغلب به دلیل انتشار اخبار دروغین برخی افراد در شبکه های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: بهتر است فعالان فضای مجازی به جای دامن زدن به حوادث، راهکارهایی ارائه دهند که مردم به جای رفتارهای پرخطر هنگام وقوع این حوادث، عاقلانه رفتار کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مردم باید از پراکندگی هنگام بروز حوادث جلوگیری کنند، گفت: تصور کنید در یک خانه حادثه ای اتفاق می‌افتد، اگر هر کس بدون مدیریت و هماهنگی با اعضای خانواده دست به کار شود، نه تنها حادثه به پایان نمی رسد، بلکه موازی‌کاری های اشتباه، موجب اخلال در روند مدیریت حادثه خواهد شد، لذا اگر مردم می خواهند به این بحران پایان دهند باید با اتحاد و هم اندیشی به یکدیگر کمک کنند.

آهنگرزاده ادامه داد: ایران پیش لرزه ها، زلزله ها و پس لرزه های مختلفی را پشت سر گذاشته است، به هرحال رویدادها می‌گذرند و زندگی جریان عادی خودش را پیدا می کند. پس بهتر است افراد یک کلاغ چهل کلاغ نکنند، به شایعات دامن نزنند و اجازه دهند اخبار از طریق رسانه های رسمی کشور منتشر شود.

وی با تاکید بر اینکه انتشار ویدیو و اخبار دروغین موجب ایجاد استرس، تشدید بحران و شکل گیری بحران های جدید تر می شود، یاد آور شد: در حال حاضر حتی اگر یک چاله آب هم در شهر ایجاد شود، مردم با انتشار ویدیوهایی از آن حادثه سیل را بزرگتر جلوه می دهند. تصور کنید در سطح شهر آبگرفتگی کوچکی در معابر شهری اتفاق افتاده، اتفاقی که شاید بتوان آن را با مداخله کوچکی برطرف کرد ، اما برخی مردم با پخش ویدیویی، آن را در کنار حادثه سیل شیراز قرار می‌دهند و فشار روانی که در شیراز ایجاد شده را به کل کشور تسری می دهند.

این روانشناس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه رسانه ها نیز در کاهش استرس جامعه هنگام بروز حوادث طبیعی نقش دارند، گفت: اگر بخشی از فعالیت رسانه ها تنها معطوف به ارائه گزارش ها و اخبار حوادث بدون ارائه آموزش برای پیشگیری حوادث شود، جامعه دچار درماندگی خودآموخته خواهد شد. چرا که این تصور در مردم ایجاد می شود که قادر به مدیریت بحران نیستند و ناچار به پذیرش آن هستند. این در حالیست که با مدیریت می توان از بحران ها عبور کرد.

مسئول اداره روابط عمومی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور در ادامه با اعلام خبر بسیج روان شناسان و مشاوران سراسر کشور جهت اعزام به مناطق آسیب دیده یا در معرض آسیب، اظهار داشت: سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور جهت کمک به مردم وظیفه حرفه ای خود می داند که با اعزام روان شناسان و مشاوران متعهد و حرفه ای در بحران مداخله کند. ثبت نام داوطلبان تنها از طریق شماره روابط عمومی که در سایت رسمی سازمان به نشانی www.pcoiran.ir قرار دارد انجام خواهد شد

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد