درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 07:38   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37680صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 6 فروردین 1398 - 21:04
ساختار جایگاه گروه روابط عمومی در پروژه های هنری
مهدی جمشیدی | فعال اجتماعی و رسانه ای - جایگاه گروه روابط عمومی در پروژه های هنری اونی نیست که فکر میکنید، یه تهیه کننده بعد از دریافت موافقت اصولی یا پروانه ساخت اثر خود، اولین اقدامی رو که باید انجام بده، تشکیل گروه روابط عمومی برای پروژه ست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| جایگاه گروه روابط عمومی در پروژه های هنری اونی نیست که فکر میکنید، یه تهیه کننده بعد از دریافت موافقت اصولی یا پروانه ساخت اثر خود، اولین اقدامی رو که باید انجام بده، تشکیل گروه روابط عمومی برای پروژه ست.

روابط عمومی چیست؟
روابط عمومی جایگاهی است که می بایست اقدامات آگاهانه، برنامه ریزی شده و سنجیده را جهت کسب تفاهم متقابل بین سازمان و مخاطب برقرار نماید.

رسانه چیست؟
رسانه یک پل ارتباطی عینی و عملی است که نقش به سزایی در برقراری ارتباط میان جامعه و مسوولین و بلعکس ایفا می نماید و به نوعی تأمین کننده نیازهای جامعه از طریق ساختارهای خود می باشد.


اما آنچه مورد بحث در این یادداشت است، نقش و جایگاه روابط عمومی در رسانه های دیداری کشورمان به خصوص سینمای ایران می باشد.

وقتی به فرایند تولید یک اثر در سینما توجه می کنیم، متوجه ضعف و عدم توجه به جایگاه روابط عمومی خواهیم شد، به نوعی که روابط عمومی را فقط با درج عنوان و مسوول آن در عوامل یک فیلم خواهیم دید.

اغلب فیلم های ساخته شده در کشورمان بر اساس نوع نگاه نویسنده، کارگردان و یا تهیه کننده ساخته می شود و محتوای داستان یک فیلمنامه به نگرش فکری نویسنده آن بستگی دارد نه نیاز روز جامعه، که در همین راستا روابط عمومی می تواند با توجه به نیاز جامعه، کمبودها و کاستی های فرهنگی و اجتماعی جامعه، نوع نیاز روز آحاد مردم و حتی با توجه به سطح اقتصاد خانواده در جهت تولید یک فیلم فاخر و پر مخاطب نقش به سزایی را ایفا نماید.

برای ساخت یک فیلم سینمایی، تهیه کننده باید مراحل تهیه فیلمنامه، انتخاب سرمایه گذار، دریافت مجوز ساخت، انتخاب کارگردان و سایر عوامل را طی نماید تا یک فیلم مطلوب و مخاطب پسند اکران شود و همچنین برقرای ارتباط با رسانه های نوشتاری، شنیداری و دیداری هم در اولویت کار قرار دارد تا تمامی مراحل تولید یک فیلم به مخاطبان گزارش گردد که نبود مدیر روابط عمومی در کنار تیم تولید باعث می شود تا نتوان به طور شایسته ای مردم را با سینما دوست نمود یا به سینما نزدیک کرد.

به همین منظور فعالان عرصه هنر و سینمای ایران می بایست نگاه جامع تر و تخصصی تری به نقش و جایگاه روابط عمومی در سینمای ایران داشته باشند که این مهم در ابتدا با تشکیل "انجمن مدیران روابط عمومی سینمای ایران" به عنوان یک صنف تأثیر گذار محقق خواهد شد.

وقتی به ما بگن بیا و قلب این حیوان رو جراحی کن، اولین دیالوگی که به زبان میاریم این جمله ست؛ من که جراح دامپزشک نیستم!


الان طوری شده که هرکسی تلگرام در گوشیش نصب کرده، دیگه خودشو کارشناس روابط عمومی، رسانه، تبلیغات، فضای مجازی و .... میدونه!


چقدر خوبه که ما خودمون رو کارشناس همه چیز ندونیم!

در حال حاضر مد شده که در پروژه های هنری (سینما، تلویزیون, تئاتر، موسیقی و ...) عناوین زیادی رو در تیتراژ می بینیم که یکی از اونا مدیر روابط عمومی یا مشاور رسانه ایه.

اما جایگاه گروه روابط عمومی در پروژه های هنری اونی نیست که فکر میکنید، یه تهیه کننده بعد از دریافت موافقت اصولی یا پروانه ساخت اثر خود، اولین اقدامی رو که باید انجام بده، تشکیل گروه روابط عمومی برای پروژه ست.

و اما ساختار گروه روابط عمومی در پروژه های هنری را میتوان بشرح زیر تعریف نمود که در یادداشت بعدی، به وظایف هریک از مسئولیت ها به اختصار اشاره خواهد شد.

*گروه روابط عمومی
مدیر روابط عمومی
مسئول برنامه ریزی و هماهنگی
مسئول سایت و فضای مجازی
مسئول تبلیغات
کارشناس خبر
طراح و گرافیست
عکاس
فیلمبردار پشت صحنه
مسئول تشریفات
مسئول پژوهش

 

منبع: http://www.tehranrasaneh.ir

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  هفت اشتباه زبان بدن


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد