درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 07:52   

بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد

  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد


ادامه ادامه مطلب یک

علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»

  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی در ایجاد افسردگی و اضطراب
  اپل با شش طرح لوگوی جدید و خیره‌کننده ما را شگفت‌زده می‌کند
  چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  پدیده تکنو فرهنگ و استحاله فرهنگ
  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»
  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد
  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی
  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت
  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»
  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37609صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 1 فروردین 1398 - 14:09
تصمیم‌های عملی برای سال نو
بسیاری از تصمیم‌های ما ناکام می‌مانند فقط به این دلیل که درست، عملی و گاهی منطقی نیستند. یک تصمیم اشتباه یا شکست‌پذیر تصمیمی است که شما آن را بر مبنای خواست و نظر دیگران گرفته‌اید، یا بسیار مبهم و نامشخص است یا برای رسیدن به آن یک برنامه مبتنی بر واقعیت ندارید. تصمیم‌های تازه باید هوشمندانه و درست گرفته شوند.
  


تابلوی “هفت سین”، اثر حسین شیخ از شاگردان کمال الملک


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| چیزی که آمدن سال تازه را برای همه ما معنادار و مهم می‌کند، شروع دوباره است. اغلب ما وقتی پای سفره هفت‌سین نشسته‌ایم پر از آمال و آرزو و خواسته و هدف هستیم. امید ما این است که در سال جدید لااقل برخی از اهداف و خواسته‌ها و آرزوهایمان برآورده شود. تصمیم‌های تازه می‌گیریم و به خودمان می‌گوییم: «امسال همان سالی است که بالاخره اتفاقی که می‌خواهم می‌افتد.» با این حال وقتی به آخر سال می‌رسیم، متوجه می‌شویم به بیشتر خواسته‌هایمان نرسیده‌ایم یا بسیاری از تصمیم‌هایمان را عملی نکرده‌ایم.

من در مورد رویای پولدار شدن در طی یک سال صحبت نمی‌کنم. نه اینکه شانسی برای پولدار شدن وجود ندارد، اما اینکه تصمیم بگیریم در طی یک‌سال پولدار شویم، در اغلب موارد ناممکن است مگر اینکه پیش از آن زمینه‌های لازم و اندکی شانس فراهم شده باشد. هیچ بعید نیست که سال گذشته همانطور که پای سفره هفت‌سین نشسته بودید به خودتان گفته باشید: «امسال واقعا تصمیم دارم وزنم را کم کنم»، « امسال واقعا سیگار را ترک می‌کنم»، «از امسال طبق برنامه‌ریزی کار می‌کنم»، «می‌خواهم امیدوار و شاد باشم»، «به سلامتی‌ام بیشتر توجه می‌کنم»، « امسال سال سفر کردن است»، «ورزش می‌کنم» یا «عادت‌های بدم را ترک می‌کنم» و ده‌ها مورد دیگر. اما اگر همین حالا بخواهید رفتارها و عملکرد خودتان را در یک سال گذشته بازنگری کنید، متوجه می‌شوید چندان موفق نبوده‌اید یا اصلا کاملا شکست خورده‌اید. اگر بدبین نباشیم احتمالا چند موفقیت هم به دست آورده‌اید اما شاید آن‌چنان راضی کننده نباشند.

 

تصمیم‌های درست بگیرید
بسیاری از تصمیم‌های ما ناکام می‌مانند فقط به این دلیل که درست، عملی و گاهی منطقی نیستند. یک تصمیم اشتباه یا شکست‌پذیر تصمیمی است که شما آن را بر مبنای خواست و نظر دیگران گرفته‌اید، یا بسیار مبهم و نامشخص است یا برای رسیدن به آن یک برنامه مبتنی بر واقعیت ندارید. تصمیم‌های تازه باید هوشمندانه و درست گرفته شوند.


ویژگی‌های یک تصمیم درست
اگر می‌خواهید در تصمیم‌گیری برای رسیدن به یک هدف هوشمندانه عمل کنید، باید ویژگی‌های یک تصمیم خوب و درست را بشناسید. به طور کلی برای رسیدن به یک هدف باید خواسته‌هایتان را بر ۵ عنصر مهم بنا کنید:

ـ هدف باید مشخص و تعیین شده باشد: اینکه بگویید «می‌خواهم لاغر شوم» یک تصمیم کلی و نادقیق است. به جای آن بهتر است بگویید «می‌خواهم ۱۰ کیلو در طی یک سال وزن کم کنم». این تعیین دقیق هدف بدون شک موثرتر خواهد بود.

ـ هدف باید قابل اندازه‌گیری باشد. این ویژگی در مواردی مثل کاهش وزن (۵ کیلوگرم در ۶ ماه) بسیار راحت قابل ارزیابی است اما اگر بخواهید تصمیم بگیرید که شادتر زندگی کنید یا ناخن‌هایتان را نجوید، چگونه باید عمل کنید؟ می‌توانید در مورد ترک عادت‌های نادرست با ارزیابی عکس‌ها، تفاوت را بررسی کنید. عکس ناخن‌ها در ماه اول و مقایسه آن با ماه‌های بعد یک روش برای اندازه‌گیری دستیابی به هدف است.

ـ هدف باید قابل دستیابی باشد: اینکه باید در تصمیم‌گیری به اهدافی توجه کنید که قابل دستیابی باشد به معنای آن نیست که شما نمی‌توانید اهداف بزرگ و یا آرزوها و خواسته‌های بزرگ داشته باشید. اما واقعیت این است که پرورش رویاهای بزرگ و تلاش برای رسیدن به خواسته‌های خیلی بزرگ اغلب در میانه راه افراد را ناامید، سرخورده و دلسرد می‌کند. رویای خریدن یک خانه بزرگ، یک حساب بانکی پر و پیمان یا یک شغل مهم رویاهای جذاب و آمالی همگانی هستند. یعنی همه ما همین‌ها را می‌خواهیم اما شرایط و واقعیت‌های زندگی چیز دیگری هستند. اگر قانون جذب در این موارد برای شما کار نکند یا لاتاری برنده نشوید این مساله در دراز مدت سرخوردگی و ناامیدی ایجاد می‌کند. اما اگر به خودتان بگویید: «هر ماه مبلغی را هرچند کم پس‌انداز می‌کنم» یا «امسال سعی می‌کنم یک کار بهتر پیدا کنم تا به خواسته‌هایم نزدیک شوم» احتمال موفقیت در دستیابی به اهداف بالاتر می‌رود.

ـ هدف باید خواسته قلبی باشد: آیا می‌خواهید اضافه وزن را از بین ببرید چون خودتان احساس ناخوشایندی دارید یا چون دیگران شما را مجبور می‌کنند؟ آیا واقعا می‌خواهید شکل زندگی‌تان را تغییر بدهید یا چون دیگران مدام به شما انتقاد می‌کنند؟ اگر اهداف و تصمیم‌های شما همان چیزی نباشند که می‌خواهید و فقط به خاطر اجبار اجتماعی، خانوادگی یا فرهنگی دست به تغییر بزنید احتمال اینکه هرگز به هدف دست‌ پیدا نکنید بسیار زیاد است.

ـ هدف باید در بازه زمانی مناسب به دست بیاید: نمی‌توانید توقع داشته باشید وزنی را که در طی سال‌های طولانی اضافه کرده‌اید در طی یک یا ۴ ماه از دست بدهید. وقتی چنین تصمیمی بگیرید به احتمال زیاد سال آینده هم همچنان به اضافه وزن خود مشغول هستید و در حال تصمیم‌گیری برای کاهش وزن خواهید بود.

چند قدم برای رسیدن به خواسته‌ها
اگر می‌خواهید به خواسته‌هایتان برسید خوب است این نکته‌ها را هم به یاد داشته باشید:

قدم اول: در پی عملی کردن همه آرزوهایتان نباشید. شاید برای امسال فقط کافی باشد که بخواهید رژیم غذایی سالم‌تری در پیش بگیرید و ورزش کنید. بزرگ کردن فهرست آرزوها شانس موفقیت را کاهش می‌دهد.

قدم دوم: تا شب سال نو صبر نکنید. همیشه فرصت کافی دارید تا درباره خواسته‌ها و آرزوهایتان فکر کنید. در این صورت در سال جدید می‌دانید واقعا چه می‌خواهید و چه باید بکنید.

قدم سوم: وقتی یک هدف را مشخص کردید آن را به اهداف کوچک‌تر تقسیم کنید تا شانس موفقیت بیشتر شود.

قدم چهارم: دوستان و خانواده را از تصمیم‌های تازه خود مطلع کنید. آنها می‌توانند به شما انگیزه بدهند تا زودتر به اهداف‌تان برسید و در میانه راه خسته نشوید یا جا نزنید.

قدم پنجم: برای اینکه با انگیزه پیش بروید یک چک لیست درست کنید و هر زمان که به هدفی هرچند کوچک دست پیدا کردید آن را خط بزنید.

قدم ششم: با دست‌یابی به هر هدفی از خود قدردانی کنید، به خودتان هدیه بدهید یا یک مهمانی به افتخار خود ترتیب بدهید.

قدم هفتم: دائما خود و رفتارهایان را ارزیابی کنید و تفاوت‌ها را مقایسه کنید. این ارزیابی‌ها انگیزه‌ای برای پیش‌روی برای رسیدن به اهداف بزرگ هستند.

منبع: زمان

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهکارهای مسئولیت‌‌‌ اجتماعی


  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت


  ‌دیجیتال‌سازی روابط‌عمومی


  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»


  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد