درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 00:32   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37497صفحه نخست » چهارشنبه، 22 اسفند 1397 - 23:45
دکتر بشیر: استفاده از اینترنت باید شکلی از خواندن تلقی شود
دکتر حسن بشیر گفت: اگر شفافیت اطلاعات به شکل رسمی در اختیار مردم قرار گیرد بسیاری از مشکلات مربوط به شایعه پراکنی ها، دروغ پردازی‌ها و حتی بداخلاقی‌ها در اینترنت کاهش پیدا خواهند کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| دکتر حسن بشیر گفت: اگر شفافیت اطلاعات به شکل رسمی در اختیار مردم قرار گیرد بسیاری از مشکلات مربوط به شایعه پراکنی ها، دروغ پردازی‌ها و حتی بداخلاقی‌ها در اینترنت کاهش پیدا خواهند کرد.

به گزارش شارا به نقل از «باشگاه دانشجویان» ایسنا، دکتر حسن بشیر استاد دانشگاه امام صادق (ع) در نشست «قدرت و خواندن: بررسی و نقد مؤلفه‌های آئین و اندیشه و جامعه در سیاستگذاری ها و دست آورده‌ای چهل ساله جمهوری اسلامی ایران» با ارائه بحثی با عنوان «خواندن به مثابه قدرت گفتمانی و هویت دینی» ضمن تبارشناسی فرایند مطالعه در جهان غرب، مقایسه‌ای میان سه دین الهی یعنی یهودیت، مسیحیت و اسلام ارائه و تاکید کرد: نگاه اسلام بر خلاف مسیحیت که در خواندن متن مقدس به مسائل آن جهانی بیشتر توجه دارد، اسلام در قران کریم نگاهی جدی به مسائل این جهانی داشته و راهکارهای جامعی در این رابطه برای حیات انسانی ارائه داده است.


وی افزود: علیرغم اینکه ارسطو، افلاطون و بسیاری از اندیشمندان در طول تاریخ نوعی از نگرانی جدی در مورد «خواندن» داشتند، اما وحی خداوند در آغاز اسلام با واژه «إقرا» «بخوان» بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد. قران بزرگترین معجزه اسلام است که از طریق خواندن و شناخت قران بزرگترین نقش را در شکل گیری هویت فرهنگی، اجتماعی و فکری مسلمانان داشته است.


این استاد تمام دانشگاه امام صادق (ع) درباره وضعیت خواندن در جامعه کنونی کشور با اشاره به مساله اینترنت تاکید کرد: استفاده از اینترنت نیز باید نوعی از خواندن تلقی شود. خواندن نباید فقط محصور به خواندن کتاب باشد. در این رابطه باید به تنوع خواندن روی آورد و بهره برداری از اینترنت را نیز وارد مقوله خواندن کرد. علاوه بر آن شنیدن سخنرانی‌ها یا بحث‌های مختلفی که در فضای مجازی ارائه می‌شوند یا حتی دیدن تصاویر و نشانه‌های مختلف نیز باید بخشی از مقوله خواندن تلقی شوند.


بشیر تاکید کرد: مشکل ما در رابطه با اینترنت این است که اینترنت اطلاعات مختلفی را به جامعه عرضه می‌کند و در این رابطه مردم احساس می‌کنند که به این اطلاعات نیازمند هستند. آنچه که عامل اساسی در این زمینه می‌باشد فقدان شفافیت در اطلاعات است. اگر شفافیت اطلاعات به شکل رسمی در اختیار مردم قرار گیرد بسیاری از مشکلات مربوط به شایعه پراکنی ها، دروغ پردازی‌ها و حتی بد اخلاقی‌ها در اینترنت کاهش پیدا خواهند کرد.


وی خاطرنشان کرد: کاهش خواندن کتاب در جامعه نیز مرهون عدم انتشار کتاب‌هایی است که به زبان قابل فهم، پوشش دهنده نیازهای مردم، ارائه دهنده راه حل‌های فکری و عملی برای مشکلات اجتماعی و غیره می‌باشد که باعث شده است خواندن در جامعه به یک «معضل فرهنگی-اجتماعی» تبدیل شود.


بشیر تصریح کرد: ما باید برای مفهوم «خواندن» تعریف جدیدی را که با فرهنگ اسلامی و اجتماعی ما سازگار باشد، ارائه دهیم و از کپی برداری معناها و رویکردهای مربوط به این مفهوم که معمولاً در جهان غرب مطرح است، دوری کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد