درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 - 22:15   

دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری
  نوآوری در هولوگرام‌ها پتانسیل‌های هیجان‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد
  چالش بازاریابی: از رقابت پیشی بگیرید
  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  آینده روابط‌عمومی: سفری به دنیای فناوری، محتوا و تعامل
  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37218صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیپنجشنبه، 2 اسفند 1397 - 19:29
درسی از مدیر عامل آمازون؛ چطور بر آبروریزی چیره شویم
خانم دکتر آلیشیا کلارک روانشناس و نویسنده کتاب Hack You Anxiety روش بزوس را، در روبرو شدن و شاخ به شاخ شدن با آبروریزی بالقوه، بسیار کارآمد می‌داند و می‌گوید:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| جف بزوس مدیرعامل شرکت آمازون چندی پیش با شرکت AMI و روزنامه‌ National Enquirer درگیری لفظی را آغاز کرد. بزوس این روزنامه را متهم کرد که برای ترامپ ماموریت‌های مخفیانه‌ای انجام می داده است.


سرانجام در همین هفته‌ جاری، شرکت AMI به بزوس اخطار داد که اگر تحقیقاتش را متوقف نکند، عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی او را منتشر خواهد کرد. اما مدیرعامل Amazon در اقدامی ناگهانی، تمام مکالمات و تهدیدات شرکت AMI را، در مقاله‌ای منتشر نمود. او در این مقاله نوشت: <به جای آن که تسلیم تهدیدات بشوم، تصمیم گرفتم علیرغم اینکه می‌دانستم انتشار آن تصاویر باعث شرمساری و آبروریزی من می‌شود، تمام گفته‌ها و تهدیدات شرکت AMI را منتشر کنم>.

 

 خانم دکتر آلیشیا کلارک روانشناس و نویسنده کتاب Hack You Anxiety روش بزوس را، در روبرو شدن و شاخ به شاخ شدن با آبروریزی بالقوه، بسیار کارآمد می‌داند و می‌گوید: <کار او عالی بود، چون کنترل شرایط را به دست گرفت و به جای سر فرود آوردن در مقابل تهدید به آبروریزی، با آن جنگید. این درس، به ویژه، برای نسل جوان و در عصر دیجیتال مهم است، چرا که آنها، بارها بازخورد به اشتراک گذاشتن عکس‌ها، فیلم‌ها و نظرات شخصی‌شان در اینترنت را، تجربه می‌کنند>.


دکتر اسکات گالووِی استاد رشته‌ تحقیقات بازار در دانشگاه NYU، دیجیتالی شدن زندگی‌های ما را، به خصوص در مورد نوجوانان، یک <بحران عمومی> می‌خواند. او می‌گوید در کنار یادآوری خطر به اشتراک گذاشتن زندگی خصوصی در اینترنت، باید به این کاربران بیاموزیم که چطور با تهدیدهایی که به آبرو و اعتبار اجتماعی آنها حمله می‌کنند، مبارزه نمایند.


دکتر کلارک می‌گوید هنگامی که چیزی یا کسی، آبرو و اعتبار اجتماعی ما را تهدید می‌کند، برای مبارزه و پیروزی بر آن، باید از چهار گام پیروی کنیم:


1 – کنترل روایت واقعه را به دست بگیرید
درست مانند بزوس، ما نیز می‌توانیم با سرعت و صراحت، کنترل روایت آنچه روی داده را، در دست بگیریم و داستان را از زبان خودمان برای مردم بازگو کنیم.


2 – این شما هستید که درباره‌ احساس تان تصمیم می‌گیرید
کلارک می‌گوید این شما هستید که به یک رویداد، قدرت می‌بخشید و آن را جدی یا شوخی می‌گیرید. او می‌گوید: <ما نمی‌توانیم در مورد چیزی احساس بدی داشته باشیم، مگر آن که پیش از آن، پذیرفته باشیم آن چیز بد است. این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم آیا یک چیز، باعث شرمساری و آبروریزی ما است یا نه>.


3 – از شوخ‌طبعی استفاده کنید
کلارک توضیح می‌دهد که با اینکه کسی خود و شخصیت خود را جدی نگیرد، مخالف است؛ زیرا اگر به خود احترام نگذاریم، دیگران به ما احترام نخواهند گذاشت. اما او با به کارگیری شوخ‌طبعی برای خنثی کردن تنش، موافق است و می‌گوید: <اگر خود شما، بتوانید به شرایط ناخواسته‌ای که پیش آمده بخندید، به دیگران هم اجازه خواهید داد به آن بخندند، بدون اینکه حس ناخوشایندی وجود داشته باشد. این یک روش هوشمندانه است که می‌تواند برای از میان بردن تاثیرات ناخوشایند یک اتفاق، به کار گرفته شود>.


4 – اشتباه شما، شخصیت شما را تعریف نمی‌کند
اگر اشتباهی کرده‌اید – به کسی اعتماد کرده و عکس‌های سلفی خود را به او فرستاده‌اید، یا حرفی زده‌اید که نمی‌باید می‌زدید– پیش خودتان اقرار کنید که اشتباه کرده‌اید و از آن بیاموزید، اما به خاطر یک اشتباه، به ارزش‌های وجودی و انسانی خودتان حمله نکنید و آنها را کتمان نکنید.

 

منبع: iranjavan
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  کم بازده‌ترین کشور جهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد