درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 - 19:28   

دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری
  نوآوری در هولوگرام‌ها پتانسیل‌های هیجان‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد
  چالش بازاریابی: از رقابت پیشی بگیرید
  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  آینده روابط‌عمومی: سفری به دنیای فناوری، محتوا و تعامل
  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37065صفحه نخست » ادامه مطلب چهارشنبه، 20 بهمن 1397 - 23:42
کشورهای اتحادیه اروپا بر سر اصلاح قانون کپی‌رایت به توافق رسیدند
اکثریت کشورهای اتحادیه اروپا با رسیدن به یک توافق، زمینه را برای انطباق کپی‌رایت درعصر دیجیتال فراهم کردند. یوتیوب، گوگل‌نیوز و پلاتفرم‌های پخش‌کننده محتوای آثار دارای صاحب امتیاز، ازاین اصلاح قانونی متاثر خواهند بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اکثریت کشورهای اتحادیه اروپا با رسیدن به یک توافق، زمینه را برای انطباق کپی‌رایت درعصر دیجیتال فراهم کردند. یوتیوب، گوگل‌نیوز و پلاتفرم‌های پخش‌کننده محتوای آثار دارای صاحب امتیاز، ازاین اصلاح قانونی متاثر خواهند بود.
 
 به گزارش رسانه ها، در مناقشه بر سر اصلاح قانون حق نشر و تکثیر (کپی‌رایت) در سطح اتحادیه اروپا، اعضای این اتحادیه موافقت خود را با توافقی که میان آلمان و فرانسه صورت گرفت اعلام کردند.
 
 آندروس آنسیپ، معاون امور دیجیتالی رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا پس از این توافق ابراز خشنودی کرد که تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا بار دیگر در مورد حق کپی‌رایت به اشتراک نظر دست یافته‌اند. آنسیپ در شبکه توییتر در مورد رسیدن به یک "توافق قطعی" در هفته آینده ابراز امیدواری کرد.
 
 آلمان و فرانسه روز سه‌شنبه ۵ فوریه (۱۶ بهمن) به یک توافق دست یافتند. متن این توافق با ۲۰ رأی موافق و ۷ رأی ممتنع کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تصویب رسید. حال این توافق می‌تواند در پارلمان اروپا و کمیسیون اتحادیه اروپا مورد مذاکره قرار گیرد. این رایزنی‌ها در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه یا چهارشنبه صورت خواهند گرفت.
 
 محدودیت در انتشار آثار در یوتیوب و گوگل نیوز
 
قانون حق نشر و تکثیر (کپی‌رایت) به طور کلی باید در چهارچوب یک اصلاح، خود را با عصر دیجیتال انطباق دهد. بر اساس ماده ۱۳ این قانون، پلاتفرم اینترنتی یوتیوب را باید قوی‌تر موظف کرد تا آثار کمتر حفاظت شده، نتوانند بدون اجازه در شبکه اینترنت قرار گیرند.
 
 از سوی دیگر حق حفاظت از آثار مطبوعاتی و رسانه‌ای در کانون این اصلاح کپی‌رایت است. از این پس ماشین‌های جستجوگر مانند "گوگل نیوز" دیگر نباید اجازه داشته باشند بدون هر گونه مانعی، عنوان‌های خبری و یا بخش‌هایی از متن مطبوعات را انتشار دهند و در اختیار کاربر بگذارند. آنها ملزم به دریافت مجوز از سوی ناشر هستند و احتمالا باید برای آن بپردازند.
 
 حفاظت از شرکت‌های کوچک
 آلمان و فرانسه تا چند روز پیش نتوانسته بودند به یک اشتراک نظر در مورد ماده ۱۳ پرمناقشه برسند. این ماده شرکت‌های کوچک و استارت‌آپ‌هایی را از این الزام خارج می‌کرد که محتوای در اختیار آنها قرار گرفته را فیلتر کنند. فرانسه با این امر مخالف بود.
 
 حال بر اساس توافقی که صورت گرفته است، شرکت‌ها باید برای مستثنی شدن، سه شرط را تأمین کنند: آنها باید دستکم سه سال موجودیت داشته باشند، درآمد آنها باید کمتر از ده میلیون یورو باشد و شمار کاربران آنها باید زیر پنج میلیون در ماه باشد.
 
 شرکت‌هایی که بالای این مرز قرار می‌گیرند، باید محتوای آپلودشده را بر اساس فهرست صاحبان امتیاز این محتواها، فیلتر کنند و مانع از آن شوند که آثار غیرمجاز بار دیگر بر روی پلاتفرم آنها ظاهر شوند.
 
 خشنودی ناشران
 اتحادیه آلمانی ناشران روزنامه و اتحادیه آلمانی ناشران از این توافق استقبال کرده‌اند. آنها در یک بیانیه‌ نوشته‌اند که گفت‌وگوی سه جانبه میان شورای اروپا، کمیسیون اروپا و پارلمان اروپا فرصتی تاریخی فراهم ساخته تا در عصر دیجیتال توازنی در حق نشر و تکثیر (کپی‌رایت) میان غول‌های قدرتمند و تجاری اینترنتی و مطبوعات و رسانه‌های آزاد ایجاد کند.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  کم بازده‌ترین کشور جهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد