درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 00:29   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 37051صفحه نخست » جمعه، 19 بهمن 1397 - 11:45
گوگل و آینده علم، هوش مصنوعی و فناوری ابری
دانشمندان گوگل اعتقاددارند که هوش مصنوعی متکی به فناوری ابری است و استفاده از این فناوری با کامپیوترهای امروزی امکان‌پذیر نبوده و برنامه‌های کاربردی و جالب هوش مصنوعی به ساختارهای مدل نیاز دارند که حتی در شرایط امروز، نیازمند آموزش‌های فشرده‌ای هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| دانشمندان گوگل اعتقاددارند که هوش مصنوعی متکی به فناوری ابری است و استفاده از این فناوری با کامپیوترهای امروزی امکان‌پذیر نبوده و برنامه‌های کاربردی و جالب هوش مصنوعی به ساختارهای مدل نیاز دارند که حتی در شرایط امروز، نیازمند آموزش‌های فشرده‌ای هستند.
 
 امروزه صحبت‌های زیادی درباره هوش مصنوعی می‌شود. آنچه هم‌اکنون در حال انجام است، شامل یک فرآیند مشتمل بر درک انسانی است که طی آن دانشمندان تلاش می‌کنند تا ساختار مغز انسان و آنچه در آن می‌گذرد را کشف کنند. این موضوع اما برای هوش مصنوعی متفاوت است و دانشمندان برای درک اینکه موتورهای نرم‌افزاری پردازنده هوش مصنوعی چگونه عمل کرده و چه توانائی‌هایی دارند، باید درک صحیحی از چگونگی روند آموختن آن‌ها داشته باشند.
 
 اگر می‌خواهید از نمونه اولیه هوش مصنوعی استفاده کنید، احتمالاً لازم است ابتدا مرکز داده مناسبی برای آن بسازید. امروزه هوش مصنوعی به لطف سامانه‌های ابری، به‌صورت یک پیشنهاد قبل از خرید کامپیوتر است.
 
 هوش مصنوعی را می‌توان فرایند اتوماسیون غیرقابل توضیح نامید که قادر به ایجاد فناوری است که می‌تواند مسائل دشوار برای انسان را دیجیتالی کند. حال این سؤال پیش می‌آید که آیا پذیرفتن این هسته بنیادین، قادر است ماهیت هوش مصنوعی و آنچه قادر به انجام آن است را توضیح دهد؟
 
 علم به هوش مصنوعی اعتقاد دارد
 دانشمند ارشد فناوری ابری گوگل، کاسی کوزیرکوف (Cassie Kozyrkov) توضیح می‌دهد که برنامه‌نویسی نرم‌افزارهای سنتی، تنها قادر به توسعه و بیان دستورالعمل‌هایی برای انجام یک کار مشخص و صریح هستند. در حقیقت می‌توان گفت این فرآیند می‌تواند برای کسانی که در تلاش برای کشف این موضوع هستند، مفید باشد؛ اما بدون شناخت این موضوع، چگونه می‌توان آن را فهمید؟
 
 کوزیرکوف در این رابطه می‌گوید: «برای مثال، شناسایی آنچه در یک تصویر وجود دارد، برای مغز انسان بسیار آسان است، اما فکر کردن به ساختار و دستورالعمل‌های تک‌تک پیکسل‌های این تصویر وطبقه بندی آن برای مغز، تقریباً غیرممکن است. ماهیت هوش مصنوعی مدرن این است که شما می‌توانید این کار را با نمونه‌ها به‌جای دستورالعمل‌ها انجام دهید. رویکرد هوش مصنوعی این است که داده‌ها را به الگوریتمی تبدیل کند که الگوها را به یک مدل، مبدل می‌کند. این مدل به‌سادگی همان دستورالعمل است. دستورالعمل‌هایی از همان نوع که یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار ممکن است بدون کمک هوش مصنوعی، آن را حل کند. این همان مدلی است که کامپیوتر از آن برای تبدیل ورودی‌های بعدی به خروجی‌ها استفاده می‌کند.»
 
 کوزیرکوف بر اساس تجربیات خود در گوگل این‌چنین توضیح می‌دهد که شاید یک دهه پیش، توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری، ساخت و کاربرد هوش مصنوعی را در طراحی پروژه‌های نرم‌افزاری خنده‌دار و غیرممکن می‌دانستند. البته شرایط فعلی نیز تغییر چندانی نکرده است، پس چه چیزی در این میان تغییر کرده است؟
 
 انقلابی در الگوریتم‌ها
 اجراکنندگان شبکه‌های اصلی، در مورد الگوریتم‌های هوش مصنوعی و کاربرد و استفاده آن توسط مراکزی مانند فیس بوک صحبت می‌کنند که تقریباً ما تمامی مراحل آن را به‌طور آماری مطالعه می‌کنیم. اصطلاح الگوریتم ممکن است کلمه مشترک گفتگوهای این حوزه باشد، اما تاریخچه آن در حوزه هوش مصنوعی به دهه 1960 میلادی بازمی‌گردد. آنچه ما درباره آن صحبت می‌کنیم، هوش کامپیوتری جدیدی است که ما اغلب با آن آشنا هستیم. این هوش کامپیوتری، یادگیری عمیق یا Deep Learning نام دارد.
 
 به باور کوزیرکوف، یادگیری عمیق؛ یک کلاس از الگوریتم‌هایی است که شبکه‌های عصبی عمیق را تشکیل می‌دهند. وی پیشنهاد می‌دهد که اگر شما در حال تلاش برای ایجاد ابتدا یا انتهای یادگیری عمیق هستید؛ بهتر است آن را شبکه‌های یوگا (yoga networks) بنامید تا کمتر گیج شوید.
 
 قدرت بزرگ شبکه‌های یوگا در انعطاف‌پذیری آن‌ها نهفته است، بنابراین آن‌ها می‌توانند خود را با داده‌های شما تطبیق داده و به شما مدل‌هایی بدهند که بسیار بهتر از مسیرهای عادی منتهی به یادگیری ماشینی هستند.
 
 بنابراین آیا می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک منتظر این تحول باشیم که تمام برنامه‌های گوشی‌های هوشمند، تبلت و لپ‌تاپ‌ها در اختیار هوش مصنوعی قرار گیرند؟ پاسخ به این سؤال، آری و درعین‌حال خیر است.
 
 کوزیرکوف به ما یادآوری می‌کند که برنامه‌های کاربردی و جالب هوش مصنوعی به ساختارهای مدل نیاز دارند که حتی در شرایط امروز، نیازمند آموزش‌های فشرده‌ای هستند. به باور این دانشمند گوگل، این فناوری برای لپ‌تاپ‌های امروزی قابل‌استفاده نبوده و ما باید این رایانه‌های قدیمی و متعلق به قرن بیستم را کنار بگذاریم.
 
 اگر می‌خواهید از نمونه اولیه هوش مصنوعی استفاده کنید، احتمالاً لازم است ابتدا مرکز داده مناسبی برای آن بسازید. امروزه هوش مصنوعی به لطف سامانه‌های ابری، به‌صورت یک پیشنهاد قبل از خرید کامپیوتر است. فناوری ابری ممکن است شبیه آن چیزی باشد که در تخیل شما وجود دارد، اما درک این فناوری بسیار ملموس است: درواقع این فناوری، کامپیوتر یک شخص دیگر خواهد بود و شما به‌عنوان یک کاربر ابر، نیازمند به تماس با چیزی علاوه بر لپ‌تاپ خود هستید. این موضوع به معنی اتصال از راه دور به سخت‌افزار دیگری است که توسط ارائه‌کننده ابر برای شما ساخته و مدیریت می‌شود. این خدمات، اغلب با نرم‌افزار و خدمات مرتبط مانند ذخیره‌سازی و تجزیه‌وتحلیل همراه هستند. به‌عبارت‌دیگر، شما در حال حاضر می‌توانید یک مرکز داده‌های پیکربندی‌شده مناسب را اجاره کرده و استفاده کنید. به همین دلیل است که داستان کاربرد هوش مصنوعی در حال حاضر درگرو فناوری ابری است.
 
 ترجمه: فاطمه کردی
 منبع: forbes - سیناپرس
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد