درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 08:31   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3696صفحه نخست » جهان روابط عمومیجمعه، 24 خرداد 1392 - 20:30
سقوط سئو و ظهور سئو پی آر
در نهایت جمله «محتوا پادشاه است!» در فضای وب معنای واقعی خود را پیدا کرد. پنگوئن و پاندا سگ های شکارچی برای یافتن متخلفین فضای وب هستند.
  

 

شارا، نویسنده: عادل میرشاهی- کارشناس روابط عمومی و سئو پی آر- اگر به روزهای ابتدایی اینترنت بازگردیم، شاید اینکه روزی برای پیدا کردن محتوای مورد نظر یک کاربر نرم افزارها، الگوریتم ها، قوانین و استاندارد های اینچنینی وضع شود، بسیار دور از از ذهن می نمود.
اولین حرکت به اعتقاد من در این زمینه کنسرسیوم W3O بود که شرکت ها، کشورها و افراد را به تبعیت از استانداردهایی برای هماهنگی و عدم حرکت های خودسرانه فراخواند. این کنسرسیوم بیشتر مسائل فنی وب را مد نظر دارد.
سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو بحث دومی بود که در شرایطی متفاوت مطرح شد و تولید کنندگان محتوا را به رعایت یک سری از استاندارد ها فرخواند. سئو در ابتدا تنها به مسائل فنی نظیر کد نویسی ها و تنظیمات سایت تاکید می کرد. اما جریان با پیشرفت الگوریتم های پنگوئن و پاندا به سمت دیگری تغییر کرد.
شاید بتوان گفت که سئو (SEO) مورد سو استفاده قرار گرفت. مدیران سایت ها برای بالا بردن بازدید سایتشان از هر راهی اقدام کردند. اما این موتورهای جستجو را به سمت الگوریتم هایی فراخواند تا جلوی هرگونه جعل را بگیرد.
پس در نهایت جمله «محتوا پادشاه است!» در فضای وب معنای واقعی خود را پیدا کرد. پنگوئن و پاندا سگ های شکارچی برای یافتن متخلفین فضای وب هستند. آنها این خلاف کاران را با انتقال لینک سایتشان به صفحات بعدی در نتایج جستجو تنبیه می کنند.
در این بین برخی از متخصصین حوزه سئو خبر از مرگ سئو (SEO) داده اند. چرا که قوانین سئو دیگر در بسیاری از موارد جواب نمی دهد. حتی تبلیغات که تا کنون یکی از میان برهای سئو (SEO) به شمار می رفت، امروزه به شدت جریمه می شود.
لذا همچنان که آل ریز و لورا ریز در کتاب «سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی» گفته بودند، در فضای وب نیز شاهد افول تبلیغات هستیم. اما همچنین روابط عمومی نیز در فضای وب به تنهایی نمی تواند پاسخ خوبی باشد. بنابراین حوزه جدیدی به نام سئو پی آر (SEO PR) در فضای وب متولد شد.


سئو پی آر (SEO PR) چیست؟
1. سئو پی آر (SEO PR) با هدف تولید محتوای بهینه سازی شده برای مخاطب که قابل درک برای موتورهای جستجو باشد، روی کار آمده است.
2. سئو پی آر (SEO PR) می تواند سایت شما را در هر وضعیتی در چند مرحله به یک سایت مفید و کاربر پسند تبدیل کند.
3. سئو پی آر (SEO PR) کمیت ترافیک کاربران با کیفیت را بالا می برد.
4.سئو پی آر (SEO PR) علاقه ای به کاربرانی که بی هیچ دلیلی در روش های سنتی سئو (SEO) وارد سایت شما می شدند ندارد.
5. سئو پی آر (SEO PR) پس از جستجو و تحقیق در مورد سازمان شما و بررسی شرایط موجود سایت شما در مقابل استراتژی های سازمان، طرح توسعه سئو پی آر (SEO PR) سایت را ارائه می دهد. پس از آن در روندی شش ماهه شما را در جایگاه مناسب قرار می دهد.
6. سئو پی آر (SEO PR) یک برنامه طولانی مدت است که برعکس روابط عمومی، فعالیت هایش قابل ارزیابی اثربخشی اش است. تعداد بازدید کنندگانی که مدت زیادی در سایت می مانند و خیلی سریع آن را ترک نمی کنند بهترین شاخص برای ارزیابی فعالیت های واحد سئو پی آر (SEO PR) است.
7. سئو پی آر (SEO PR) هنوز در ابتدای راه است و اگر امروز کسی برای آن اقدام نکند، هزینه های کسانی که بعدها  وارد این حوزه می شوند به دلیل بالا رفتن رقابت بالا خواهد رفت.
8. سئو پی آر (SEO PR) یعنی استفاده از نرم افزار، تحقیق، تحلیل، استراتژی، ارزیابی.
9. سئو پی آر (SEO PR) در نظر داشتن روش های آماری در تولید محتواست.
10. سئو پی آر (SEO PR) برای شرکت هایی که خدمات و کالایشان را در اینترنت به فروش می رسانند همانند آب حیاتی است.
11. سئو پی آر (SEO PR) متضمن ورود کاربران به سایت است اما متضمن خرید نیست. فروش بایستی توسط بخش بازاریابی و از طریق تکنیک های بازاریابی محقق شود.
12. سئو پی آر (SEO PR) کمک می کند که یک برند در اینترنت دیده شود و نیازی را رفع کند و حس خوبی را  نسبت به یک برند در مخاطبان آن ایجاد کند.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


  نابینایان و هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد