درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 13:51   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
  کلود در رتبه‌بندی چت‌بات‌های هوش مصنوعی مقام اول را به دست آورد
  نظرسنجی گالوپ: اکثر آمریکایی‌ها اکنون با اقدام اسرائیل در غزه مخالفند
  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36602صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 3 مرداد 1400 - 09:02
9 نکته ای که روابط رسانه ای شما را دگرگون می کند
هدف روابط رسانه ای این است که حداکثر پوشش مثبت در رسانه های جمعی بدست آید. به همین دلیل روابط مداوم بین یک سازمان و رسانه های خبری حیاتی است. این نیاز حتی با گسترش رسانه های اجتماعی به شدت اساس می شود و نمی توان اهمیت انتشار یک مطلب در یک رسانه پر مخاطب آنلاین را دست کم گرفت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| هدف روابط رسانه ای این است که حداکثر پوشش مثبت در رسانه های جمعی بدست آید. به همین دلیل روابط مداوم بین یک سازمان و رسانه های خبری حیاتی است. این نیاز حتی با گسترش رسانه های اجتماعی به شدت اساس می شود و نمی توان اهمیت انتشار یک مطلب در یک رسانه پر مخاطب آنلاین را دست کم گرفت.

 

با این حال در این یادداشت، نکاتی که باید درباره روابط رسانه ای بدانید بررسی شده اند:

مخاطب خود را بشناسید


هر قدر بیشتر در رابطه با مخاطب و مشتری بالقوه خود اطلاعات داشته باشید، داستان ارائه شده شما بهتر عمل می کند، چرا که از دانسته های خود استفاده کرده و داستانی عرضه می کنید که بهتر ارتباط برقرار کند.

 

بر هدفتان متمرکز باشید


از وسوسه صرفا هدف قرار دادن رسانه هایی که تیراژ بالا دارند پرهیز کنید. حواستان باشد مخاطب هدف شما چه کسی است. چون تیراژ روزنامه ای بالاست دلیلی بر آن نیست که خوانندگان آن، مخاطبان هدف شما باشند.
 


از تصویرسازی استفاده کنید


تصویر سازی برای نگارش داستان بسیار مفید و کارساز است. در این تصاویر باید قدری هیجان و مکالمه بگنجانید. هر قدر داستان شما بیشتر به جزئیات بپردازد، تاثیر بیشتری بر روی شنونده خواهد داشت.

بداهه گویی نکنید


هرگز سعی نکنید به صورت بداهه داستانی را سر و هم کنید. به ندرت افرادی پیدا می شوند که توانایی بداهه گویی در لحظه را داشته و بتوانند با یک داستان بداهه طرف مقابل خود را قانع کند. در عوض، سعی کنید زمانی را پیش از جلسه خود به این کار اختصاص داده و یک داستان بی عیب و نقص را تهیه کنید. این داستان را مکتوب کنید، و سپس از روی کاغذ این را با صدای بلند بخوانید. این کار به شما کمک می کند تا بخش هایی از داستان که اشکال داشته و از همخوانی کافی برخوردار نیست را به راحتی پیدا کنید. حتی بهتر از آن، سعی کنید یک همکار یا یک دوست را به عنوان شنونده داستان خود داشته و از او بخواهید به آن گوش دهد. پس از مدتی به چنان مهارتی دست پیدا می کنید که می توانید عیب و نقص داستان ها را به تنهایی پیدا کنید.

شما می توانید از یک طریق دیگر هم برای نوشتن داستان اصلی خود آمادگی لازم را کسب کنید و آن تهیه لیستی از بخش های مهم داستان است. ابتدا حقایق و مستند اصلی را که می‌خواهید در مورد مشتری خود در داستان به کار ببرید را مکتوب کنید. سپس آن دسته از مزایایی از محصول را مکتوب کنید که در ارتباط با وضعیت فعلی مشتری شما هستند. نسبت به احساساتی که ممکن است مشتری در حین شنیدن داستان شما با آنها مواجه شود هم فکر کنید و آنها را مکتوب کنید. این عناصر همگی اساس و ساختار اصلی داستان شما را شکل می‌دهند.

 داستان گویی کنید


داستان‌گویی معمول‌ترین شکل تاثیرگذار روابط عمومی است. برای معرفی محصول یا خدمت جدید، شرکت، ایده و حتی یک فرد، می‌توانید از داستان‌گویی بهره بگیرید. مثلا در مورد یک خودرو یا اپلیکیشن جدید که در آستانه ورود به بازار قرار دارد، داستان‌سازی بسیار مفید است. با خلق یک داستان‌ درباره‌ آنها، می‌توانید توجه رسانه‌ها را به آن جلب کنید.

برندهای معروف دنیا نمونه‌های بی‌شماری از داستان‌گویی را در کارنامه‌ خود دارند. داستان‌گویی استفاده از میل فراوان انسان‌ها به شنیدن قصه است که بیش از هر روش دیگری بر آنها تأثیر می‌گذارد و البته فراموش‌نشدنی‌ترین روش از میان راهکارهای مختلف روابط عمومی است.

برای مثال به برند «اپل» توجه کنید و داستان‌های بی‌شماری که تنها در مورد لوگوی معروف سیب گاز زده‌ آن در سراسر جهان وجود دارد.


از رسانه های اجتماعی بهره ببرید


به جای تلاش برای به دست آوردن پوشش رسانه ای در بین مطبوعات چاپی غیر مؤثر و اتلاف وقت، لازم است که متخصصان روابط عمومی، راه های متفاوت و جدید دسترسی به اخبار را بپذیرند.

 از رسانه های اجتماعی بهره ببرید؛ روابط را با رهبران صنعتی و تأثیرگذاران توسعه دهید و تصویر کیفی را در پیام های تان برای جلب توجه روزنامه نگاران و اصحاب رسانه به کار ببرید که می تواند به انتقال پیام تان کمک کند.

از پتانسیل گروه های مرجع استفاده کنید


تصمیم های اندکی هستند که در خلاء و بدون دخالت دادن گروه های مرجع یا هماهنگی با دیگر اثرگذاران و تصمیم گیران اتخاذ شوند. اینکه کجا زندگی می کنیم، اینکه کجا کار می کنیم، خودروهایی که استفاده می کنیم و حتی خمیردندان هایی که استفاده می کنیم، همه و همه نتیجه تعاملات ما با دیگران است. شاید این تصمیم ها مبنای علمی نداشته باشند، اما مطمئنا همگی اطلاعاتی هستند که از دیگران به ما منتقل شده و به شدت بر انتخاب های ما تاثیر می‌گذارند.

احساس تعلق داشتن به یک گروه مرجع می تواند بر اساس انتخاب، ضرورت یا اصلا از بدو تولد وجود داشته باشد. انسان ها حیواناتی اجتماعی هستند و به این شکل همیشه گروه بندی شده یا طبقه بندی می شوند. این گروه ها می توانند اعضای خودشان را برای طرح ریزی بخش‌های مختلف زندگی راهنمایی کنند. همزمان، این گروه ها می توانند به دیگران کمک کنند تا رفتارهای آتی را درک کرده و پیش بینی کنند.

یادداشت‌های خریدنی بنویسید


آیا تا کنون در هنگام گشت‌وگذار در رسانه های اجتماعی چیزی نظر شما را به خود جلب کرده است؟ شاید آن یک ژاکت پاییزی که بر تن یکی از افراد موردعلاقه شماست باشد. آن محصول هر چه می‌خواهد باشد، شما سریعاً به دنبال پیدا کردن آن در گوگل خواهید بود.

شرکت‌ها قدردان ابزارهای جدید مانند تلگرام، اینستاگرام و لینکداین خواهند بود چون می‌توانند فرآیند تعامل با مخاطبان و همچنین فروش محصولات را راحت‌تر کنند. این یادداشت‌ها برندها را قادر می‌سازند تا محصولات خاص خود را در یادداشت‌ها تگ کنند و قیمت و روش دسترسی را نیز مشخص نمایند.

پویش رسانه ای را فراموش نکنید


ایجاد یک نظام ساده برای پویش رسانه ای کار ساده ای است. این را به یک عادت برای خود تبدیل کنید که مطالبی را که به موضوع مورد مطالعه مرتبط به نظر می رسند از مطبوعات بریده و جدا کنید. اگر برنامه ای در تلویزیون تماشا می کنید و یا به برنامه ای، از رادیو گوش دهید، ساده ترین کار این است که جزئیات را بر روی کاغذ یادداشت کنید، اگر چیزی در اینترنت یافتید ساده ترین امر این است که آن را در حافظه رایانه خود کپی کنید و یا نسخه چاپی از آن تهیه نمایید.

تمام این اطلاعات، جمع آوری و به صورت منظم، پیرامون موضوع های مرتبط طبقه بندی می شوند. در فواصل زمانی منظمی به سراغ توده های اطلاعات رفته و مشاهدات صورت گرفته را خلاصه کنید.

هنگام پویش تعداد زیادی از برگه های کاغذ، باید خیلی سریع باشید؛ یعنی حداکثر چند دقیقه برای هر برگه. به علاوه باید تعدادی فرضیه نیز در ذهن داشته باشید و به دنبال مطالبی بگردید که این فرضیه ها را اثبات یا رد می کنند. همچنین باید حواستان به پدیده های دیگری که به نظر می رسد چیز جدیدی نشان می دهند، باشید. پدیده های جدید می توانند نطفه های مسایل بزرگ آینده باشند. (علیزاده، عزیز، وحید وحیدی مطلق و امیر ناظمی)
 


منابع


www.shara.ir
www.ibazaryabi.com
www.forsatonline.com
www.chetor.com

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چند نمونه از تکنیک‌های تقویت شناختی


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد