درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 17 خرداد 1403 - 11:35   

دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش
  ایجاد بینش مشتری
  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری
  نوآوری در هولوگرام‌ها پتانسیل‌های هیجان‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد
  چالش بازاریابی: از رقابت پیشی بگیرید
  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36051صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیچهارشنبه، 21 آذر 1397 - 13:21
سه خاصیت انسانی که زندگی را دشوار می سازد
نویسنده ماهان طباطبایی - بدن و شعور ما انسانها طوری تحول یافته است که موجودی موفق و مسلط بر شرایط پیرامون باشیم. اما بعضی از خصوصیات ما که کارشان ایجاد تطبیق بیشتر، آینده نگری و دقت بیشتر بر اوضاع پیرامون می باشد اگر متوجه نباشیم می توانند روح و روان و شادابی ما را تخریب کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بدن و شعور ما انسانها طوری تحول یافته است که موجودی موفق و مسلط بر شرایط پیرامون باشیم.

اما بعضی از خصوصیات ما که کارشان ایجاد تطبیق بیشتر، آینده نگری و دقت بیشتر بر اوضاع پیرامون می باشد اگر متوجه نباشیم می توانند روح و روان و شادابی ما را تخریب کنند.

دلزدگی از خوبی ها
منشاء اصلی خاصیت انسانی در قدرت تطبیقی اوست. ما می توانیم با هر شرایط بد و غیرعادی تطبیق بیابیم اما در ضمن به زیبایی ها و خوشی ها نیز سریع خو می کنیم.

برای همین است که خوشی‌ها دل مان را می زند. متأسفانه بسیاری از انسانها به خاطر این خاصیت، رفتاری را در پیش می گیرند که هرچه داشته اند را نیز از دست می دهند.

بدبینی
غریزه بقای ما طبیعتاً به سمت ایرادگیری و دیدن نقاط ضعف گرایش دارد. خاصیتی که باعث افزایش قدرت تطبیق ما با اوضاع ناگوار محیط می شود. ما را از خطرات دور می سازد و همواره ما را به صورت آماده باش قرار می دهد.

اما اگر متوجه نباشیم خاصیتِ منفی دیدن و ایرادگیری ها می تواند تبدیل به یک عادت اذیت کننده شود. در دنیایی هم زندگی می کنیم که نارسایی و مشکلات همیشه و به وفور وجود دارد. برای همین ناخودآگاه تبدیل به انسان های همیشه منفی می شویم که حاصلی جز بد شدن حال مان نخواهد داشت.

احساس مان در باره آینده
قدرت تصور و حدس و گمان در باره آینده نیز یکی از خاصیت های جالب انسانی است. ما شعور و قدرت جمع آوری اطلاعات برای پیش‌بینی عمومی از اوضاع خودمان را داریم. اما متأسفانه قدرت آینده نگری ما به خاطر همان خاصیت تطبیق با شرایط، دوست دارد مدام اوضاع را منفی ببیند تا محتاط تر و سخت کوش از همیشه، آینده ایی که دوست داریم برای ما محق شود.

اگر مواظب نباشیم این ویژگی باعث می شود که در رویارویی با پدیده های جدید و حتی جالب در آینده، زیاد احساس ذوق زدگی و خرسندی نکنیم و مدام یک ترمز احساسی، ما را از آرامش و پذیرش اتفاق خوب و جدید باز دارد.

ما باید مدام دقت کنیم که در دام تاثیرات منفی و ناخوشایند خصوصیات و توانایی هایی که وظیفه اصلی شان حفظ بقای ما است قرار نگیریم وگرنه زندگی مان را غمگین و نگران سپری خواهیم کرد.

 



 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  چگونه گیمیفیکیشن می‌تواند تعامل کارکنان را افزایش دهد؟


  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی


  کم بازده‌ترین کشور جهان


  چگونه جنگ گوگل علیه مشاغل کوچک منجر به یک بحران روابط‌عمومی شد


  روایت‌های مستبدانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد