درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 - 13:33   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  آینده روابط‌عمومی: سفری به دنیای فناوری، محتوا و تعامل
  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی
  آنچه که هر مدیر عاملی باید درباره قانون جدید هوش مصنوعی بداند
  روایت‌های مستبدانه
  چگونه گیمیفیکیشن می‌تواند تعامل کارکنان را افزایش دهد؟
  سواد داده: کلید اصلاح کسری اعتماد مدیران عامل
  کشورهایی که بیشترین استفاده از داده تلفن همراه را دارند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36007صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 19 آذر 1397 - 12:02
سال ۲۰۱۹ آغاز عصر اخبار جعلی است
امروزه فنّاوری به‌سرعت بسیار بالایی درحال‌توسعه و پیشرفت است و این موضوع به معنای این است که تشخیص یک ویدئوی جعلی از ویدئوی واقعی بسیار سخت است. البته نباید در این زمینه کاملاً ناامید بود زیرا به باور متخصصان، ازنظر فنی امکان دارد ابزاری ایجاد شود که بتوان با کمک آن به راحت‌ترین نحو، جعلی بودن یک ویدئو را تشخیص داد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شواهد و تحقیقات محققان نشان می‌دهد که با پیشرفت روزافزون فنّاوری سال‌های پیش رو می‌تواند عصر خبرهای جعلی باشد که بسیار خطرناک بوده و ممکن است پخش خبرهای جعلی صدمه بزرگی به روابط دیپلماتیک بین کشورها وارد کند.

امروزه رسانه‌های متعددی قادر به پخش اخبار هستند و علاوه بر رسانه‌های کلاسیک مانند رادیو، تلویزیون و روزنامه‌ها، شبکه‌های اجتماعی نیز نقش مهمی در انتشار اخبار دارند که این موضوع منجر به انتشار بسیاری از اخبار بی‌اساس و جعلی شده و به اعتقاد کارشناسان، ما در عصر خبرهای جعلی هستیم. در حال حاضر به‌طور گسترده اطلاعات غلط در شبکه‌های اینترنتی و مجازی به‌صورت آنلاین پخش‌شده است.

بر اساس پیش‌بینی موسسه نستا (Nesta) در بریتانیا، سال ۲۰۱۹ میلادی یک سال مؤثر در فناوری، جامعه، بهداشت و حقوق شهروندی خواهد بود. علاوه بر آن کارشناسان این مرکز پیش‌بینی کرده‌اند که در سال آینده ویدئوهای جعلی عمیق (deep fake) تأثیر زیادی بر جامعه خواهد داشت و این پیش‌بینی یکی از ده پیش‌بینی اصلی در مورد سال ۲۰۱۹ میلادی به‌حساب می‌آید.

 

حتما بخوانید: اخبار جعلی؛ شکل جدیدی از واقعیت در رسانه‌های اجتماعی


به باور کارشناسان فنّاوری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند ویدیوهای جعلی بسازد که تقریباً غیرممکن است با چشم غیرمسلح از موضوعات واقعی تشخیص داده شوند. درعین‌حال با کمک نسل جدید گرافیک‌های کامپیوتری و ساخت ویدئوهای جعلی می‌توان مردم را گمراه کرده و اطلاعات جعلی را در اختیار آن‌ها قرار داد.

محققان دانشگاه واشنگتن ایالات‌متحده آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی نشان دادند که چگونه می‌توان با کمک این فنّاوری و با استفاده از یک الگوریتم یادگیری تقلید بیانات و حرکات صورت اوباما رئیس‌جمهور سابق این کشور و با به کار گرفتن کلماتی که اوباما در مصاحبه‌های قدیمی‌اش به کار گرفت، ویدئویی ساخت که نشان دهد او در حال سخنرانی برای مردم است.

خبرگزاری دولت چین، شین هوآ (Xinhua) به‌تازگی اولین خواننده اخبار جهان مبتنی بر هوش مصنوعی را در جهان عرضه کرد که تقریباً غیرقابل تشخیص از همتای انسانی آن است.

قابل‌ذکر است که در ماه گذشته یک ویدئوی جعلی در میان ویدئوهای برجسته و پربیننده دیده شد و آن فیلم جیم آکوستا، روزنامه‌نگار سی.ان.ان بود که دستکاری‌شده بود تا نشان دهد او مدعی حمله به یک مأمور کاخ سفید است.

درواقع ویدئوهای جعلی که به‌صورت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شوند می‌توانند بسیار خطرناک باشند و حتی این اخبار و ویدئوها می‌توانند صدمه بزرگی به روابط دیپلماتیک بین کشورها وارد کنند و اطلاعات غلط و کذب را در سطح جهانی گسترش دهند.

 

حتما بخوانید: اخبار جعلی در بستر رسانه‌های اجتماعی

امروزه فنّاوری به‌سرعت بسیار بالایی درحال‌توسعه و پیشرفت است و این موضوع به معنای این است که تشخیص یک ویدئوی جعلی از ویدئوی واقعی بسیار سخت است. البته نباید در این زمینه کاملاً ناامید بود زیرا به باور متخصصان، ازنظر فنی امکان دارد ابزاری ایجاد شود که بتوان با کمک آن به راحت‌ترین نحو، جعلی بودن یک ویدئو را تشخیص داد.

در حال حاضر محققان در حال بررسی و کار روی روش‌هایی هستند که بتواند جعلی بودن یک ویدئو را نشان دهد. پیکسل‌های تغییریافته یا سیگنال‌های بیولوژیکی مثل ضربان قلب خاموش و یا الگوهای چشمک زدن می‌تواند برای تعیین اینکه آیا یک ویدیو جعلی بوده و دستکاری‌شده است یا نه، به کار گرفته شود و به‌عنوان یک ابزار حیاتی برای کاهش پخش اطلاعات نادرست محسوب شود.

سلیا هانون (Celia Hannon) مدیر بخش اکتشافات مرکز مطالعاتی گروه نستا در این رابطه گفت: «نستا پیش‌بینی می‌کند که چگونه فناوری‌های جدید می‌تواند به‌عنوان علم تخیلی، زندگی روزمره ما را تغییر دهد. درحالی‌که این پیشرفت‌های تکنولوژیک، وعده راحتی و کار آیی بیشتری را می‌دهند اما هم‌زمان موجب افزایش نابرابری و زمینه‌ساز فریب نیز می‌شوند. ما باید راه‌هایی را برای توزیع مزایای پیشرفت بیشتر و حفاظت از حقوق شهروندان پیدا کنیم زیرا هوش مصنوعی در جهان اطراف ما به‌صورت غیرقابل‌تصوری در حال جایگیری در زندگی ما است.»

ترجمه: فاطمه کردی
منبع: verdict - سیناپرس
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  کم بازده‌ترین کشور جهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد