شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- گرچه اطلاعرسانی اصولی از ویژگیهای روابط عمومی کارآمد است، لیکن در مفهوم نوین روابط عمومی، آنچه اولویت بیشتری دارد، اطلاعیابی است.
به عبارت دیگر، روابط عمومی به جای این که مدام از طرف سازمان برای مردم پیام و اطلاعرسانی کند، سعی دارد نگاه مردم را به سازمان تفسیر کرده وآن را در اختیار مدیریت سازمان قرار دهد و لذا اطلاعیابی را بر اطلاعرسانی ترجیح میدهد.
مهمترین شیوه اطلاعیابی از افکار عمومی، سنجش افکار عمومی است. در یک روابط عمومیکارآمد این اقدام از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و بخش مستقلی برای آن منظور میشود.
همچنین اجرای نظام پیشنهادها برای آگاهی از نقطه نظرات اصلاحی کارکنان و اقشار مختلف مردم به جای شیوه سنتی و ناکارآمد جمعآوری پیشنهادها از طریق صندوقهای نصب شده در ساختمان ها; تحلیل محتوای مطبوعات و تحلیل تماس ها و مکاتبات مردمی، مجاری دیگر اطلاعیابی از افکار عمومی داخل و بیرون از سازمان است.
|