درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 03:28   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35233صفحه نخست » ادامه مطلب چهارجمعه، 28 آبان 1400 - 08:27
از گسترش اخبار جعلی تا از بین رفتن اعتماد عمومی/ چالش‌های جهانی مرتبط با هوش مصنوعی
به ایجاد قراردادهای اجتماعی جدیدی نیاز داریم تا این اطمینان حاصل شود که نوآوری‌های فناورانه به خصوص هوش مصنوعی (AI)، با نیازهای اخلاقی دنیای مدرن هماهنگ شده و باعث از بین رفتن حس اعتماد عمومی نمی‌شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به ایجاد قراردادهای اجتماعی جدیدی نیاز داریم تا این اطمینان حاصل شود که نوآوری‌های فناورانه به خصوص هوش مصنوعی (AI)، با نیازهای اخلاقی دنیای مدرن هماهنگ شده و باعث از بین رفتن حس اعتماد عمومی نمی‌شوند.
 
 در چین غول‌های فناوری علی بابا و تنسنت (Tencent)، میلیون‌ها دوربین مجهز به فناوری تشخیص چهره را برای جمع‌آوری مداوم اطلاعات مربوط به شهروندان را نصب کرده‌اند. در میانمار نیز پست‌های فیسبوک، مشکلات زیادی برای مسلمانان روهینگیا ایجاد کرده است.
 
 سازمان ملل متحد با مجموعه گسترده‌ای از چالش‌های مرتبط با فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مواجه است که در ادامه برخی از این چالش‌ها را بررسی می‌کنیم.
 
 هوش مصنوعی و تضعیف حقیقت
 هوش مصنوعی به طور ذاتی یک فناوری دوگانه است که پیامدهای قدرتمندی (مثبت و منفی) در پی دارد. به عنوان مثال، برنامه هوش مصنوعی Deepfake می‌تواند صداها، تصاویر و ویدئوها را دستکاری کرده و باعث ایجاد هویت‌های جعلی شود. الگوریتم‌های عمیق یادگیری می‌توانند با دقت زیاد لب‌خوانی و حالت‌های چهره را شبیه‌سازی کنند.
 
 تضعیف حقیقت، گسترش اخبار جعلی، از بین رفتن حس اعتماد میان شهروندان و دولت، می‌تواند پیامدهای بلندمدتی بر نقش سازمان ملل در برقراری صلح و امنیت جهانی داشته باشد.
 
 هوش مصنوعی و نظارت دقیق
 هوش مصنوعی (AI) با طیفی از فناوری‌ها از جمله فناوری زیستی در ارتباط است که پیامدهای قابل توجهی برای امنیت جهانی دارد. سیستم‌های هوش مصنوعی برای پیش‌بینی جنبه‌های مختلف زندگی روزمره از جمله الگوهای ترافیک، بازارهای مالی، داده‌های رفتار مصرف‌کننده، اطلاعات بهداشتی آموزش دیده‌اند.
 
 فناوری‌های هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای قادر به کنترل داده‌های رفتاری و بیولوژیکی در شیوه‌هایی نوآورانه هستند که پیامدهای مختلفی برای انسان دارد. به عنوان مثال، عروسک هوشمند کایلا (My Friend Cayla) اطلاعات صوتی و مکالمه کودک با عروسک را ضبط و از طریق اینترنت ارسال می‌کند. این مسأله منجر به شکایت کمیسیون تجارت فدرال آمریکا و ممنوع شدن فروش این عروسک در آلمان شد.
 
 توانایی هوش مصنوعی برای نفوذ و کنترل بالقوه رفتار انسان، پیامدهای مستقیمی بر فعالیت‌های سازمان ملل در حوزه تأمین امنیت جهانی دارد.
 
 میدان نبرد هوش مصنوعی
 توانایی فناوری‌های هوش مصنوعی برای تأثیرگذاری بر جمعیت‌های بزرگ، نقش مهمی در نبردهای آینده ایفا می‌کنند. ملت‌های قدرتمند و پلت‌فرم‌های فناوری بزرگ، نیروی محرکی برای برتری اقتصادی، پزشکی و امنیتی در جهان محسوب می شوند.
 
 شکل‌های مختلف استعمار سایبری (cyber-colonization) به طور فزاینده‌ای درحال افزایش است و می‌تواند برای کنترل سایر کشورها، جمعیت‌ها و اکوسیستم‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.
 
 به سمت مدیریت جهانی هوش مصنوعی
 سازمان ملل چندین دهه قبل از ظهور فناوری‌های هوش مصنوعی شکل گرفته است و از لحاظ سیاسی، قانونی و اخلاقی، جوامع برای استقرار هوش مصنوعی آماده نیستند.
 
 اما برخی راه‌های نوآورانه وجود دارند که به سازمان ملل کمک می‌کند تا نوعی شبکه‌های شفاف و مشارکتی برای جبران حس کمبود اعتماد (میان شهروندان و دولت‌ها) ایجاد کند. نبود این شبکه شفاف و مشارکتی می‌تواند ثبات جهانی را تضعیف کند.
 
 مترجم: معصومه سوهانی
 منبع: weforum- سیناپرس
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد