![](/media/image/1397/07/15/9491320-index.jpg)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط میتواند فاکتور عمدهای در نگهداشتن و حفظ کارکنان باشد. دو راه بیشتر وجود ندارد. کارمند مترصد فرصت برقراری ارتباط برای رساندن نظراتش به بالاییهاست تا به آنها گوش فرا دهند و هر چه بیشتر و بیشتر اطلاعات در سرتاسر سازمان بپیچد همه سطوح از آنها آگاه شوند.
چنانکه کمپانیها بال های خود را در سراسر جهان میگسترانند الزاماً سیستمهایی را تشکیل میدهند که کارکنان همه سطوح بتوانند با هم ارتباط داشته باشند. همیشه صندوق عقاید و آرا وجود داشت و مؤثر واقع شده است. ولی بیشتر سازمانها پرسشنامه کارکنان را بیرون میآورند و نه تنها برای یافتن آنچه کارکنان در سر دارند بلکه برای فراگیری راههای توسعه کمپانی گروههای متمرکز تشکیل میدهند.
هر برنامه روابط کارکنان باید مستمر باشد و ترکیبی از عملکرد گردد. در بسیاری از مناطقی که وضعیت سیاسی ناپایداری دارند، دولت کراراً عوض میشود و هر دو وضعیت و قابلیت پذیرش روابط خارجی نیز تغییر مییابند کمپانیها با قدرت روابط حسنة کارکنان اغلب رفتار مطبوعتری دریافت میکنند.
کارکنان بسیاری از کمپانیهای خارجی درباره کمپانی مادر کمتر میدانند. اغلب مدیران گزارش میکنند بیشتر چیزهایی را که درباره کمپانی مادر میدانند یا از طریق مطالعه مطبوعات بازرگانی آمریکایی فرا گرفتهاند یا از طریق روزنامههای محلی.
کمپانیها میبایست بروشور اصلی درباره این کمپانی مادر داشته باشند تا به زبان محلی به کارکنان عرضه گردد. این بروشور باید حاوی تاریخچه کمپانی، چگونگی توسعه آن، محل فعالیت کمپانی و تولیدات آن باشد. هر چه کارکنان بیشتر درباره کمپانی بدانند برای حس قویتر روابط نزدیک کار میکنند و حسن نسبت بیشتری در رفتار و عقاید در اجتماع محلی خواهد بود. هیچ کس به جز کارکنان محلی نمیتوانند داستان کمپانی را در یک کشور خارجی به خوبی بیان کند.
|