درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 22:30   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34885صفحه نخست » چهارشنبه، 21 شهریور 1397 - 12:05
نوسانات نرخ ارز و چوب خلاص به مطبوعات!
غلامرضا فروغی‌نیا، مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان - در اقتصاد یک ضرب‌المثل است که می گوید: «بهترین درآمد کاهش هزینه است». بنابراین مدیران و گردانندگان مطبوعات هم چاره‌ای غیر از تبعیت از این فرمول ندارند و اولین شکار این شرایط تحمیلی نیروی انسانی و سپس کاهش تیراژ خواهد بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به گزارش شارا و به نقل از روزنامه اقتصاد بومی، غلامرضا فروغی‌نیا مدیر مسئول این روزنامه و مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، یادداشتی درخصوص نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر مطبوعات نوشته است. متن کامل این یادداشت را در ادامه می‌خوانید.

در حالیکه همه ناظر افزایش بدون قاعده نرخ ارز در کشور هستند هنوز کسی نمی داند که این معادله از چه فرمول اقتصادی تبعیت می کند. سکوت بسیاری از کارشناسان اقتصادی گواه روشنی از سردرگمی در چیدمان داده‌هایی دارد که خود از راستی آزمایی آن‌ها عاجز هستند. در این میان
مطبوعات کشور (و به صورت اعم رسانه‌ها)در دو دم یک قیچی قرار گرفته‌اند. از یک سو سرعت فناوری و توسعه شبکه مجازی و از سوی دیگر افزایش اخیر قیمت نهاده‌های تولید، کورسوی امید حیات آن‌ها را در محاق برده است.

یقینا وقتی قیمت‌های کالاهای داخلی و خارجی بدون قاعده بالا می‌رود مهمترین عامل حیات مطبوعات و رسانه یعنی سفارش دهندگان آگهی‌های قانونی و تبلیغاتی هم بسمت و سوی کاهش سهم این مقوله در بودجه خویش بر می‌آیند. همچنین پایین آمدن قدرت خرید و رویکرد به فضای مجازی اندک مشتریان مطبوعات را به سیر نزولی هدایت خواهد کرد.

 

در اقتصاد یک ضرب‌المثل است که می گوید: «بهترین درآمد کاهش هزینه است». بنابراین مدیران و گردانندگان مطبوعات هم چاره‌ای غیر از تبعیت از این فرمول ندارند و اولین شکار این شرایط تحمیلی نیروی انسانی و سپس کاهش تیراژ خواهد بود. در حقیقت فرهنگ در چنبره سازوکاری گیر می‌افتد که بجز تلخی چیزی بکام یک خبرنگار نمی‌ریزد. حلقه‌ای ضعیف که مدت‌ها با چندرغاز درآمد فرهنگی ساخته تا غرور آرمانی خویش را با قلم حفظ نماید اما سرانجام تیغ تیز و بی‌رحم اقتصاد، زندگی‌اش را طعمه قرار می‌دهد.

در این میان و با کمال تاسف جامعه رسانه‌ای علی‌رغم اظهارنظر در همه چیز کمتر سوزنی به تشکیلات و سازماندهی صنفی خویش زده است. تشکیلاتی که علی‌القاعده در این روزهای سخت می‌توانست التیام بخش پاره‌ای از دردهای سونامی «نرخ ارز»در سفره وی باشد. البته باید اذعان کرد که فرآیند ایجاد سازمان و تشکیلات صنفی برای پاره‌ای از مدیران مطبوعاتی که به‌صورت انفرادی در حال فعالیت اقتصاد رسانه‌ای در دالان‌های برخی ادارات و شرکت‌ها هستند، نمی‌تواند خوشایند باشد اما باید دانست که در این روزهای حیات و مرگ توسل به سازمان‌های صنفی مثل «خانه مطبوعات» یکی از امکانات قانونی برای چانه زنی و دفاع مشروع از حقوق مطبوعات و رسانه‌هاست که می‌توان با توسل به آن از این طوفان با خسارات کمتر عبور کرد.

 

در غیر این صورت هریک ار رسانه‌ها شاهد مرگ همسایه‌اش خواهد بود تا نوبت وی رسد. باید خانه‌های مطبوعات را به‌عنوان یک سرپل حفظ حقوق جامعه رسانه جدی گرفت و از نگرش‌های انفرادی پرهیز کرد. هرچند که برخی از گردانندگان این تشکیلات از رویکرد جامعه رسانه و عضویت و یا نامزدی افراد گوناگون جهت هیات مدیره وحشت دارند اما این خلوت را باید بهم زد و از همه حقوق اعضای رسانه‌ها دفاع کرد و از مرگ زودرس و تحمیلی دور شد.

 



 

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد