شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شرکت فیس بوک از تغییراتی در قوانین خود خبر داد که هدف از آنها حمایت از درستی اطلاعاتی است که در صفحات موسسات تجاری و اجتماعی این شبکه اجتماعی است. از جمله این تغییرات دسترسیهای مربوط به انتشار مطالب در صفحات پرطرفدار فیسبوک است.
این شرکت اعلام کرد تغییراتی که در روند دسترسی افراد به این صفحات میشود، سبب میشود افراد به سختی بتوانند با یک نام جعلی یا هک شده، در این صفحات مطالبی منتشر کنند. علاوه بر این روند تایید هویت "تایید ورود دو مرحلهای" two-factor authentication نیز روی این صفحات اعمال شده و توضیحاتی درباره مقر اصلی صفحه منتشر خواهد شد. این تغییرات و قوانین جدید از ابتدای ماه آگوست اجرا خواهد شد.
بسیاری از شرکتها و سازمانها، از جمله شرکتهای تجاری بینالمللی، گروههای هنری، شهرداریها، نهادهای اجتماعی، ورزشی، سیاسی و غیره صفحاتی در شبکه فیسبوک دارند و از آن طریق با طرفداران خود در ارتباط هستند.
علاوه بر تغییرات مذکور، سیستم آرشیو پیامهای بازرگانی، موجب بالا رفتن شفافیت درباره تبلیغاتی خواهد شد که از طریق فیسبوک، اینستاگرام و فیسبوک مسنجر به نمایش درآمدهاند. اطلاعاتی در زمینه اینکه آیا این صفحات تا کنون با صفحات دیگری ادغام شدهاند، نیز منتشر خواهد شد.
این تغییرات چند روز پس از آن اعمال میشود که فیسبوک از وجود سلسله اقدامات جدیدی خبر داد که با استفاده از این شبکه قصد داد روی افکار عمومی و روند سیاسی آمریکا تاثیر گذاشته و نتایج انتخابات کنگره آمریکا که در نوامبر آینده برگزار میشود، را متاثر کنند.
این مجموعه که شامل 8 صفحه، 17 حساب شخصی و 7 حساب اینستاگرام است، فورا بسته شده و فیسبوک روند بررسی 9 هزار و 500 مطلبی که تا کنون در فیسبوک و یک مطلبی که در اینستاگرام منتشر کردهاند، را آغاز کرد.
|