درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 12:02   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34220صفحه نخست » گفتگودوشنبه، 1 مرداد 1397 - 04:59
جواد قاسمی استاد وپیشکسوت روابط عمومی: آماده باش 24 ساعته روابط عمومی ها
انجمن های صنفی و تخصصی در صورت گسترش و تقویت می تواند نقش مهی در این راستا برعهده بگیرند و از طریق ارتباط با نهادهای قانونی نظیر مجلس و وزراتخانه ها و سازمانهای ذیربط در تقویت جایگاه قانونی بخش روابط عمومی و شاغلان آن تاثیر گذار باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کار روابط عمومی فراتر از کارهای ستادی و اداری است، به لحاظ اینکه اساساً پیچیده تر بوده و با افکار عمومی و رسانه ها و مردم و فعالیت های برون درون سازمان مرتبط می شود. به همین علت افراد شاغل در این مجموعه باید روحیه ارتباطی وعلاقمندی و انگیزه بیشتری نسبت به سایرین در سازمان برا ی انجام کارآن را داشته باشند.


از سویی اینکه به دلیل اینکه در فضای کار تخصصی که در حوزه مدیر کل و مشاور روابط عمومی صورت می گیرد، نگاه تخصصی به همه مسائل لازم است، چنانکه در حوزه های ارتباطات، روان شناسی و جامعه شناسی سیاسی و تحلیل باید ورود کند و این فعالیت هایی پیچیده و حساس هستند وکار ی ساده نیست. لذا تخصص و انجام کار حرفه ای وسختی کار را برای روابط عمومیها درپی دارد.


علیرغم این مسایل و مشکلات و سختی هایی که در حوزه کاری روابط عمومی ها شاهد آن هستیم، حقوق و مزایای شاغلان این بخش تفاوتی با سایر کا رکنان سازمان ندارد و گاهی حتی کمتر هم است و همچنین نگاه مدیران ارشد سازمان، نگاه دقیقی به پیچیدگی های کاری روابط عمومی ها نیست. در واقع کار روابط عمومی در قالب 8 ساعت کار اداری خلاصه نمی شود چرا که پاسخگویی در این حیطه 24 ساعته است و هر زمان از شبانه روز که به دلیل حساسیت کاری نیاز باشد کارشناسان و مدیران روابط عمومی باید در ارتباط با رسانه ها و بیان پاسخ های شفاف صحیح به افکار عمومی آماده باشند.

 

همه اینها در شرایطی است که حقوق و مزایا و کاهش زمان خدمت برا ی کارکنان بخش روابط عمومی ها تعریف نشده است. لازم به ذکر است که کار روابط عمومی از لحاظ ساختاری و عمومی نیز با رسانه ها تفاوت هایی دارد. وجود قانون مطبوعات تا حدودی حد و مرزها را مشخص می کند اما حقوق روابط عمومی ها همچنان در ساختار اداری دیده می شود و به عنوان یک شغل آزاد و مستقل دیده نشده است و جایی نیست که پیگیر حقوق صنفی شاغلان این حرفه باشد. این در حالی است که د ردنیا به سمت تشکیل آژانس های خصوصی روابط عمومی رفته اند اما در ایران روابط عمومی ها همچنان دولتی هستند و موسسه مستقل روابط عمومی که بتواند کار تشکیلاتی و صنفی روابط عمومی ها را به سرانجام رساند نداریم.


انجمن های صنفی و تخصصی در صورت گسترش و تقویت می تواند نقش مهی در این راستا برعهده بگیرند و از طریق ارتباط با نهادهای قانونی نظیر مجلس و وزراتخانه ها و سازمانهای ذیربط در تقویت جایگاه قانونی بخش روابط عمومی و شاغلان آن تاثیر گذار باشند. به لحاظ گستردگی و تنوع مسئولیت ها و فعالیتهای روابط عمومی که گاهی تا 30 مورد نیز می رسد و شامل بخش هایی نظیر افکار سنجی، نشر، مطالعات میدانی، پژوهش، ارتباط با رسانه ها، فعالیتهای فضای مجازی و سایت های اینترنتی و شبکه های تقویت شده و... می شود که رصد و پایش همه این فعالیت ها از سوی واحد روابط عمومی برای سازمان نیازمند گذاشتن زمان زیاد و سختی و استرس فراوانی است.


در واقع روابط عمومی کاری چند وجهی است و انگیزه کافی لازم را می طلبد و تا حمایت نشود و انگیزه های مادی و معنوی برای آن تعریف نگردد امیدی به تحول این حرفه نمی توان داشت.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد