درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 09:23   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟
  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران
  چگونه از "تئاتر موفقیت" در اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود اجتناب کنید
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 34080صفحه نخست » شنبه، 16 تیر 1397 - 12:09
کتاب «ژورنالیسم تلویزیونی» رونمایی شد
دو کتاب «ژورنالیسم تلویزیونی» و «مدیریت منابع انسانی در صنایع خلاق» نوشته سید مهدی شریفی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در فرهنگ‌سرای معرفت رونمایی‌ شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دو کتاب «ژورنالیسم تلویزیونی» و «مدیریت منابع انسانی در صنایع خلاق» نوشته سید مهدی شریفی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در فرهنگ‌سرای معرفت رونمایی‌ شد.
 
 به گزارش شارا به نقل از خبرگزاری فارس، در آستانه روز قلم و با هدف تجلیل از پدیدآورندگان کتاب، از دو کتاب «ژورنالیسم تلویزیونی» و «مدیریت منابع انسانی در صنایع خلاق» نوشته سید مهدی شریفی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در فرهنگ‌سرای معرفت رونمایی‌شد.
 
 در این مراسم که در ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه با حضور پرفسور علی‌اکبر فرهنگی چهره ماندگار و پدر مدیریت رسانه ایران، حجت‌الاسلام سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، دکتر طهمورث حسنقلی‌پور رییس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ابراهیم شکوری مدیر کل اخبار داخلی رسانه ملی، مهدی آذرمکان مدیرکل نظارت و ارزیابی خبر و برنامه های سیاسی، طاهر روشندل عضو هیئت‌علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، مجتبی امیری عضو هیئت‌علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و جمعی از اندیشمندان برگزار شد.
 
 روشندل: نخستین کتاب درباره صنایع خلاق
 طاهر روشندل، عضو هیئت‌علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس سخنان خود را به کتاب «مدیریت منابع انسانی در صنایع خلاق» اختصاص داد. او درباره این کتاب گفت: آنچه کتاب مدیریت منابع انسانی در صنایع خلاق را پر اهمیت می‌کند، درک اهمیت صنایع خلاق است. صنایعی که نقش برجسته‌ای در حفظ و توسعه سبک زندگی دارند. در این صنعت نقش منابع انسانی پررنگ‌تر از هر صنعت دیگری است چرا که این منابع، انسان‌هایی خاص هستند و باید با آنها خاص برخورد شود.
 
 وی ادامه داد: کتابی که دکتر شریفی تالیف کرده‌اند از این منظر حائز اهمیت بالایی است که با وجود آن که صنایع خلاق چه در کشور ما و چه در سطح جهانی سهم بیشتری از دیگر صنایع دارند، تا به حال به آنها پرداخته نشده بود و جای این کتاب خالی بود.
 
 امیری: این دو کتاب در کنار هم قرار گرفتن علم و عمل است
 مجتبی امیری عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت. وی درباره مهدی شریفی نویسنده این کتاب گفت: آنچه در این دو کتاب وجود دارد، در کنار هم قرار گرفتن علم و عمل است. و شریفی با نوشتن این دو کتاب نشان داد که علاوه بر دانش تئوری به صورت عملی هم وارد ماجرا شده است.
 
 حسنقلی‌پور: استادان جوان، بانی اتفاقات بزرگی هستند
 طهمورث حسنقلی‌پور رییس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران نیز گفت: دانشگاه تهران ۹۰ عضو هیئت علمی دارد که ۵۰ تن از آنها از استادان جوان هستند که بسیاری از اتفاقات مهم و اساسی را رقم زده‌اند. این دو کتاب به عنوان سرفصل آموزشی تعریف شدند تا از سال جدید تحصیلی در دانشگاه‌های کشور تدریس شوند.
 
 وی در ادامه از حجت‌الاسلام محمود دعایی دعوت کرد تا در سر فصل «اخلاق حرفه‌ای و شرافت رسانه‌ای» با دانشگاه تهران همکاری کند.
 
 شکوری: پیام‌های این دو کتاب باید به صاحبان اصلی‌اش برسد
 ابراهیم شکوری مدیر کل اخبار داخلی رسانه ملی دیگر سخنران این مراسم بود. وی با اشاره به ضرورت رساندن پیام این کتاب‌ها به صاحبان اصلی‌اش گفت: ما همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا آنچه در این کتاب‌ها به درستی عنوان شده را به گوش صاحبان اصلی آن برسانیم که باید این اتفاق بیفتد. برای این کار همه ظرفیتی که در فضای مجازی داشتیم را به کار بستیم. امیدواریم مدیران صنایع خلاق و همچنین خبرنگاران بتوانند آنچه در این کتاب‌ها آمده است را بخوانند و به کار ببندد چرا که جنگ امروز، جنگ رسانه‌هاست.
 
 فرهنگی: منابع انسانی صنایع خلاق از جنس دیگری هستند
 پروفسور علی اکبر فرهنگی نیز در آیین رونمایی از این دو کتاب سخنرانی کرد. وی که مقدمه‌ای نیز بر کتاب «مدیریت منابع انسانی در صنایع خلاق» نوشته است، گفت: گاهی انسان ثمره تلاش‌هایش را می‌بیند. مهدی شریفی از ۱۷ سال پیش یکی از شاگردان من بود و زمانی که کتابش را می‌خواندم دیدم خود به استادی تبدیل شده که می‌توان بسیار از او آموخت.
 
 وی افزود: مدیریت منابع انسانی در صنایع خلاق یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز است. من همین امروز در جلسه ایده‌یابی یک مجله حضور داشتم و تعامل این افراد با یکدیگر را دیدم. آنچه بیشتر از پیش برایم مسجل شد این بود که مدیریت یک گروه ۱۰ نفره از خبرنگاران بسیار دشوارتر از مدیریت یک کارخانه با بیش از ۱۰۰ پرسنل است. مدیر مجموعه خلاق باید بداند که با آدم‌هایی سر و کار دارد که از جنس دیگری هستند.
 
 دعایی: آنچه در ژورنالیسم باید به آن اهمیت داده شود پرهیز از دروغ و ناسزاست
 حجت‌الاسلام سید محمود دعایی نیز درباره آشنایی با سید مهدی شریفی گفت: من سید مهدی را از زمانی که بسیار جوان‌تر از حالا بود می‌شناسم و افتخار دارم که دو دوره در کنار پدرش سید حسین شریفی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بودم و از او بسیار آموختم.
 
 او در ادامه به بیان خاطره‌ای از امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: فعالیت تبلیغاتی من به پیش از انقلاب باز می‌گردد. در سال‌های تبعید امام به پیشنهاد سید مصطفی خمینی روی یکی از موج‌های رادیو عراق، برنامه رادیویی می‌رفتیم. سید مصطفی اعتقاد داشت که ماه‌های نخست فعالیت، چیزی از وجود این رادیو به امام (ره) نگوییم. بعد از اجرای چند برنامه خبر به گوش امام (ره) رسید و خواست تا بداند که در این برنامه چه می‌گوییم.
 
 حجت‌الاسلام دعایی ادامه داد: آن زمان به دلیل فراغتی که داشتم، تمام آنچه در برنامه گفته بودیم را در دفتری پاکنویس می‌کردم. این دفتر را به امام (ره) رساندم. او پس از سه روز مرا خواست و گفت «من دو اشکال در کار شما می‌بینم، اول آن که دروغ نگویید و دوم اینکه از الفاظ بد و ناسزا استفاده نکنید.» من به ایشان گفتم که دروغی در کار نیست و ایشان پاسخ دادند که جایی گفته‌ای که من یک وجب زمین هم ندارم، این دروغ است. ما در خمین زمین داریم.
 
 مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در پایان سخنان خود گفت: این دو توصیه چیزی بود که من در تمام سال‌های فعالیتم در رسانه آن را به کار بستم و توصیه‌ام به همه ژورنالیست‌ها همین است که از دروغ و ناسزا بپرهیزید.
 
 مسجد جامعی: در کشور ما نه ژورنالیسم بومی است و نه تلویزیون
 احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران و رییس پیشین این شورا و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی دیگر از سخنرانان بود. او درباره این کتاب‌ها گفت: شاید در نگاه اول به نظر برسد که دکتر شریفی روال و رویه معمول را مستند کرده است اما همین مستند کردن کار دشواری است. این را می‌توان از عنوان کتاب «ژورنالیسم تلویزیونی» فهمید، چرا که نه ژورنالیسم فارسی است و نه تلویزیون و اگر این دو واژه جایگزین فارسی داشت حتما عنوان کتاب تغییر می‌کرد.
 
 وی افزود: بین اسم و مسمی یک نسبتی هست بنابراین این موضوع نشان می‌دهد که نه ژورنالیسم بومی است و نه تلویزیون و از طرف دیگر نشان می‌دهد که گرچه ما بیش از ۱۷۰ سال است که روزنامه داریم هنوز نتوانسته‌ایم با فرهنگستان ادب فارسی از زمان فروغی تا کنون به یک واژه درست برای ژورنالیسم برسیم. وقتی برای خود این اتفاقات نتوانستیم به یک واژه برسیم برای اجزا و قواعد آنها هم نمی‌توانیم بحث کنیم.
 
 این عضو شورای اسلامی اضافه کرد: ما باید تعریف جدیدی از تلویزیون بدهیم. تلویزیون نه در ایران بلکه در جای جای جهان تاثیرگذاری متفاوتی دارد و این ریز رسانه‌هایی که آمده‌اند موج‌هایی را ایجاد کرده‌اند که تلویزیون در ذیل آن به حاشیه می‌رود. برای ماندگاری موثر تلویزیون باید در تعاریف تجدید نظر کنیم. باید رابطه این ریز رسانه‌ها چه شخصی و چه محلی تعریف شود.
 
 مسجد جامعی در پایان سخنان خود گفت: برای کشوری که این همه حرف‌های بزرگ برای عالم دارد و برای کشوری که بیش از ۱۷۰ سال روزنامه‌نگاری و تلویزیون دارد اینکه این نخستین کتاب در موضوعات ژورنالیسم، رسانه و صنایع خلاق است، اتفاق بدی است، ولی همین که این اتفاق شروع شده، می‌تواند بٌعد مثبت داشته باشد.
 
 شریفی: در دوران تخریب خلاقیت به سر می‌بریم
 نویسنده این کتاب با تقدیر از کسانی که در نگارش این دو کتاب به او کمک کرده‌اند، گفت: یک دغدغه جدی سبب شد این دو کتاب نوشته شود و آن هم نیروی انسانی صنایع خلاق بود. اگر امروز در عرصه ژورنالیسم تلویزیونی اهل ژورنالیست مسئولیت نیستیم که متاسفانه نیستیم، در عرصه نظارت به جای آن که صندلی جلو را انتخاب کنیم، صندلی عقب را انتخاب می‌کنیم. مشکل از سیاست‌های سازمان رسانه‌ای نیست، مشکل نیروی انسانی است. اگر رسانه‌های ما به جای گفتن از درد مردم، در کنار سیاست‌گذاران قرار می‌گیرند نیز مشکل همین است.
 
 وی افزود: باید نیروی خلاق را به حال خود گذاشت و نباید او را محدود کرد، نباید با او شبیه به یک کارمند روزمزد برخورد کرد، برای او ساعت تعیین کرد که در این ساعت کار خلاقه انجام بده. دوران سلسله مراتب گذشته است. اما ما که همچنان در همان مواضع پافشاری می‌کنیم در دوران تخریب خلاقیت به سر می‌بریم. این موضوعی بود که ما را تشویق کرد تا این دو کتاب را بنویسیم تا بتوانیم در حد توان خودمان تاثیر گذار باشیم.
 
 در پایان مراسم با حضور حجت‌الاسلام دوست محمدی، دکتر حسینقلی‌پور، حجت‌الاسلام دعایی، احمد مسجد جامعی، محمد صادق دهنادی و نویسندگان کتاب از دو کتاب رونمایی شد و همچنین به مناسبت تولد هفتاد و چهار سالگی پروفسور علی‌اکبر فرهنگی هدیه‌ای به رسم یادبود به ایشان اهدا شد.
 
 
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد