درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 02:28   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 340صفحه نخست » دوشنبه، 28 فروردین 1391 - 10:12
حاشیه ای بر مصوبه اخیر دولت در خصوص ارتقای جایگاه سازمانی روابط عمومی ها
محمد دشتی کارشناس ارشد روابط عمومی - هر روابط عمومی همان مدیری را دارد که شایسته آن است
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا) -در سومین دوره آموزشی روابط عمومی در مالزی که در سال 1388 توسط موسسه کارگزار روابط عمومی برگزار شد، بخشی از برنامه های آشنایی،گفت و گو و دیدار از مراکز رسانه ای و ارتباطی آن کشور به بازدید از خبرگزاری برناما (BERNAMA ) - رسانه خبری ملی مالزی و بنگاه خبری کشورهای جنوب شرق آسیا - اختصاص داشت.
پس از بازدید از بخش های مختلف تولید، کارشناسی، انتخاب اخبارو دروازه بانی خبر، درهمان محیط جمع و جوری که هر خبرنگار برای خودش خانه و کاشانه ای کوچک داشت، دور هم ایستادیم و مدیر ارتباطات خبرگزاری برناما، خیلی صمیمانه، خودمانی و دوستانه از اهداف و برنامه های خبرگزاری برایمان گفت. اما نکته اصلی و ثقل صحبت های او که بر نمایندگان خبری بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا که در برناما، نماینده داشتند مدیریت می کرد، این جمله بود: می خواهیم دنیا ما را از نگاه خودمان بشناسد، کشورهای غربی و استعمارگر به دنبال این هستند تا چهره ای را که خودشان دوست دارند از دیگرکشورها به نمایش بگذارند. اما ما و نمایندگان کشورهای گردآمده در این خبرگزاری با اطلاع رسانی شفاف و صادقانه اجازه چنین کاری را به آنها نخواهیم داد و نکته پایانی صحبت هایش حاوی جمله ای ارزشمند بود. او افزود: در این میان روابط عمومی ها نقش بزرگ و بی همتایی دارند. آنها هستند که به ما کمک می کنند تا تصویری واقعی و حقیقی را از قدرت کشورمان به جهانیان عرضه کنیم و ما اگر به چشمان خود در سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی اعتماد نکنیم، مجبور خواهیم بود دنیای پیرامون خود را از چشم دیگران ببینیم و صد البته که این تصویر واقعی نخواهد بود و در نتیجه ما وشما در انجام رسالت خود ناکام خواهیم ماند.
بر اساس مصوبه جدید دولت که توسط دبیر شورای اطلاع رسانی دولت اعلام شد، سطح سازمانی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی در وزارت خانه‌ها و معاونت‌های رییس‌جمهور به "مرکز" ارتقا می‌یابد.
این خبر که همین روزها بر روی خروجی بسیاری از خبرگزاری ها و سایت های خبری قرار گرفت برای جامعه روابط عمومی و ارتباطات خبر خوب و امید بخشی بود اما . . .
به نظرمی رسد باید این اقدامات خیلی قبل از اینها انجام می شد. در اولین کنفرانس روبط عمومی ایران که در سال 1383 برگزار شد، دست اندرکاران روابط عمومی و مدیران و کارشناسان حوزه ارتباطات و ارباب جراید، تلاش کردند تا صدای خود را به گوش متولیان روابط عمومی برسانند و همه حرف آنان هم این بود: سازمانی که چشم بینا وگوش شنوا نداشته باشد، نخواهد توانست وظایف سازمانی خود را درست انجام دهد.
البته که برای انجام کار خوب و شایسته هرگز دیر نیست، اما یادمان باشد، حتی در همین 32 و دو سالی که از انقلاب شکوهمند اسلامی گذشته است، بارها و بارها در خصوص جایگاه روابط عمومی و مدیران و کارشناسان آن صحبت و گفتگوهای فراوانی انجام شده است.
جمله بلند و حرف عمیق پدر روابط عمومی نوین ایران که گفته بود " هر روابط عمومی همان مدیری را دارد که شایسته آن است " هنوز در گوشمان زنگ می زند.
روابط عمومی کاری دستوری و اداری نیست. قبل از این مصوبه هم بسیاری از روابط عمومی های، که مدیرانی شایسته و متولیانی آگاه به قدرت اطلاع رسانی و تصویر سازی سازمانی مثبت داشتند، حتی اگر نام مرکز را در عنوان خود نداشتند، ولی مرکز و محل رجوع مخاطبان و مشتریان خود بودند و هویت و وجود آنها بر عناوین سازمانی و رسمی شان می چربید و اکنون هم اگر در سازمان، نهاد و شرکتی مدیران آگاه، با جسارت و هوشمند وجود نداشته باشند، ارتقای اداره به مرکز برای شان هیچ سودی نخواهد داشت. اعلام این موضوع از سوی دولت پشتوانه ارزشمندی است که کمک خواهد کرد تا آنان که به شایستگی بر صندلی داغ روابط عمومی تکیه زده اند، با دلگرمی و قدرت بیشتری وظایف خود را انجام دهند و از فرصتی که با هوشمندی مدیران ارشد این حوزه فراهم شده است، بهتر و مفیدتر استفاده کنند.
مدیران و کارگزاران شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران از قدرت روابط عمومی اگاه هستند. آنان با رصد اتفاقات تاثیرگذار در جامعه جهانی، همیشه اثر چشمان بیداری را که سازمان ها و نهادهای بین المللی و ملی را از افتادن در چاله ها و غرقاب های مسیر اگاه می کنند هستند و می دانند که اگر دنیا را از نگاه صادق و روشن مدیران روابط عمومی خود که محرم اسرار و حافظ منافع ملی و میهنی هستند نبینند، مجبور خواهند بود، به دنیایی که دیگران برایشان می سازند دل ببندند و چه بسا که آن دنیا سرابی باشد که بر جاده امیال و خط سیر اهداف بدخواهان تصویر شده باشد.
سخن آخر اینکه: همه این اقدامات مانند ارتقا جایگاه سازمانی روابط عمومی ها از اداره به مرکز و اداره کل، خوب و پسندیده است، اما اثر واقعی آن زمانی خواهد بود که روابط عمومی را مرکزی برای ارتباط با مخاطبان و مشتریان قرار دهیم و مردم را حول این مرکز برای رسیدن به اهداف بزرگ گردهم آوریم ومهم تر از آن در فکر و نظر و عمل به جایگاه و اهمیت روابط عمومی اعتقاد و نگاهی واقعی داشته باشیم. بیایید به چشمان خوداعتماد کنیم!

منبع مرجعشارا (شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران)

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد