درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 12:13   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
  چگونه روزنامه‌نگاران و متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند برای تقویت صداهای مختلف با یکدیگر همکاری کنند
  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند
  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد
  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 339صفحه نخست » دوشنبه، 28 فروردین 1391 - 09:08
روابط عمومی در مسیر تحولات
موسی الرضا شبرنگی کارشناس روابط عمومی - نهاد روابط عمومی در آخرین روزهای فروردین خبر مسرت بخشی را زمزمه کرد که نوید بخش حرکتی نو در مسیر ارتقای جایگاه روابط عمومی است.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا) - نهاد روابط عمومی در ایران در آخرین روزهای فروردین ماه 1391 خبر مسرت بخشی را زمزمه کرد که نوید بخش حرکتی نو در مسیر ارتقای جایگاه روابط عمومی کشور است. آنجا که سید ضیآء الدین نورالدینی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت از ابلاغ مصوبه اصلاح آیین‌نامه نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابط‌ عمومی دستگاه های اجرایی از سوی معاون اول رییس جمهور خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه، سطح سازمانی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی در وزارت خانه ها و معاونت های رییس جمهور به مرکز ارتقا می یابد.
تا پیش از این هریک از روابط عمومی های سازمان ها و ادارت مختلف در بخش های دولتی و خصوصی به فراخور میزان باور و اعتقاد مدیران ارشد هر سازمان، جایگاه های خاص خود را دارا بودند. برخی از روابط عمومی ها در جایگاهی خرد و کوچک و در قامت یک واحد به شمار رفته و برخی نیزدر جایگاهی تا رده اداره کل، دفتر و در سیستم هایی نظیر نظام بانکی کشور در حد دایره بودند.
چارچوب متقن و روشنی که انسجام بخش روابط عمومی های زیر مجموعه دولت باشد و منجر به ایجاد وحدت رویه در اتخاذ تصمیمات راهبردی و یکپارچه شود تا پیش از این شکل اجرایی به خود نگرفته بود و اگر هم بود مربوط به دوره هایی می شد که تصمیمات فردی و حمایت های مقطعی از روند یکپارچه سازی فعالیت های روابط عمومی ها در بازه های زمانی مختلف توسط نهاد های ذیربط به منصه ظهور می رسید.
اینک اما دولت در پی بروز ضرورت هایی متعدد در عرصه اطلاع رسانی به اصلاح تبصره 3 ماده 2 آیین نامه نحوه فعالیت،وظایف و اختیارات روابط‌ عمومی دستگاه های اجرایی همت گمارده است. بر اساس تصمیم جدید دولت، مصوبات شورای اطلاع رسانی دولت برای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی لازم الاجرا است.
دبیر شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به بخش مهم دیگری از این مصوبه گفت: در ماده چهار این مصوبه به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است که رییس مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانه ها و معاونت های رییس جمهور پس از تایید رییس شورای اطلاع رسانی دولت، توسط وزیر یا معاون رییس جمهور منصوب و مستقیما زیر نظر وی فعالیت خواهد کرد.
از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه عنوان ادارات روابط عمومی دستگاه های اجرایی به مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی تغییر می کند.
بر اساس مصوبه دولت، روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی مکلف به هماهنگی با دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت و ارایه گزارش عملکرد خود هستند.
علاوه بر این با تدبیر دولت برای افزایش ظرفیت های اطلاع رسانی هدفمند در مجموعه استان ها، ارتقای ادارات روابط عمومی استانداری ها به اداره کل بر اساس مصوبه جدید را نیز شاهد خواهیم بود.
از سویی دیگر لازم است از توجه ویژه رییس جمهور و همچنین رییس دفتر رییس جمهور و رییس شورای اطلاع رسانی دولت برای پیگیری ارتقای روابط عمومی ها قدردانی کرد.
موسسه کارگزار روابط عمومی نیز اعتقاد دارد روابط عمومی ها باید با استفاده از فرصت بوجود آمده تمهیدات مقتضی را برای پاسخگویی به نیازهای گسترده بخش اطلاع رسانی و تبلیغات در دستگاه های اجرایی فراهم آورند. هرچند عبارت اطلاع رسانی که در ادامه نام مرکز روابط عمومی در نظرگرفته شده است،بعنوان یکی از وظایف ساختاری مرتبط با فلسفه و ماهیت روابط عمومی در ذات روابط عمومی مستتر و نهفته است و بعنوان شاخه ای از شرح وظایف و ماموریت های این نهاد بشمار می رود با این حال ارتقای روابط عمومی های وزارتخانه ها و سازمان های دولتی به مرکز روابط عمومی را به تمامی فعالانان و دست اندرکاران نظان اطلاع رسانی کشور تبریک و تهنیت می گوییم.

 

منبع مرجعشارا (شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران)

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اضطراب محل کار: بینش و استراتژی‌ها برای غلبه بر آن


  هم‌افزایی روابط‌عمومی‌های صنعت بیمه برای توسعه فرهنگ پذیری خدمات بیمه در جامعه


  قطعی بینگ نشان می‌دهد که جستجوی گوگل چقدر واقعاً رقیب کمی دارد


  چگونه تیم روابط‌عمومی می‌تواند به شما در متعادل کردن رشد و فرهنگ شاد کمک کند؟


  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد