درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 19:27   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33802صفحه نخست » جمعه، 18 خرداد 1397 - 15:57
فیسبوک اطلاعات کاربران را به شرکت‌های چینی هم داده است
فیس بوک مجبور است باز هم در باره حفاظت از اطلاعات کاربران توضیح دهد. گفته می‌شود که چندین شرکت از جمله شرکت تولیدکننده تلفن همراه چینی هواوای Huawei به اطلاعات کاربران فیسبوک دسترسی پیدا کرده‌اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فیس بوک مجبور است باز هم در باره حفاظت از اطلاعات کاربران توضیح دهد. گفته می‌شود که چندین شرکت از جمله شرکت تولیدکننده تلفن همراه چینی هواوای Huawei به اطلاعات کاربران فیسبوک دسترسی پیدا کرده‌اند.

هنوز زمان کوتاهی از عذرخواهی مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و رئیس فیسبوک بابت اشتباه‌های این شرکت مبنی بر بهره‌برداری شرکت کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر فیسبوک نگذشته، موج انتقاد جدیدی علیه او به راه افتاده است.

بنا به گزارش نیویورک تایمز اطلاعات شخصی کاربران فیس‌بوک در سطح جهان در طی سال‌ها در اختیار ۶۰ شرکت گوناگون قرار گرفته است که در میان آن‌ها می‌توان از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی تولید کننده تلفن هوشمند Huawei، OPPO، و TCL و همچنین شرکت کامپیوتری Lenovo نام برد.

تایید فیس‌بوک
فیسبوک ضمن تایید "همکاری با این شرکت‌ها در زمینه تبادل اطلاعات شخصی کاربران" عنوان کرده که دسترسی به داده‌های کاربران به صورت قراردادی تنظیم شده تا فیسبوک بتواند خدمات خود را با تلفن‌های هوشمند این شرکت‌ها هماهنگ کند.

بنا بر این شرکت‌های یاد شده اطلاعات کاربران و دوستان فیسبوکی آن‌ها، روابط و وضعیت شغلی اعضای فیسبوک را در اختیار داشته‌اند.

فیسبوک نیز پذیرفته است که امکان دسترسی اطلاعات و حساب کاربری کاربران این شبکه اجتماعی به این وسیله برای شرکت‌های تلفن همراه میسر شده است. فیسبوک اما اتهام دادن اطلاعات شخصی کاربران به این شرکت‌ها را رد کرده است.

این شرکت تاکید کرده که بیش از نیمی از این قراردادها در این میان فسخ شده‌اند. فیسبوک عنوان کرده که در سال جاری به همکاری با شرکت تلفن همراه Huawei نیز خاتمه داده می‌شود.

نگرانی در آمریکا
در آمریکا دسترسی شرکت تلفن هوشمند چینی هواوای به اطلاعات شخصی کاربران فیسبوک با انتقادهای شدیدی روبرو شده است. در سال ۲۰۱۲ سازمان‌امنیت و اطلاعات آمریکا نسبت به فعالیت این شرکت چینی هشدار داده بود. در این میان شرکت هواوای در آمریکا در رده "تهدید برای امنیت ملی" قرار داده شده است. آمریکا نگران آن است که از طریق فعالیت این شرکت امکان جاسوسی در زمینه تکنولوژی و یا حمله سایبری به این کشور فراهم شود.

رسوایی بزرگ فیسبوک
رسوایی نیرومندترین شبکه اجتماعی جهان در ارتباط با فروش اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر این شبکه واکنش‌هایی شدیدی را در پی داشت. مارک زاکربرگ مجبور شد برای ادای توضیح در این باره در کنگره آمریکا و پارلمان اروپا شرکت کند. فیسبوک سرانجام پذیرفت که در حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران که بر اساس آن شرکت کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات کاربری میلیون‌ها کاربر بهره‌برداری کرد، اشتباه کرده است.

به گزارش وله، شرکت بریتانیایی فعال در داده‌کاوی و تحلیل کمبریج آنالتیکا متهم است که از این داده‌ها که از طریق فیسبوک به دست آورده از جمله برای پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا استفاده کرده است. به فیسبوک نیز این اتهام زده شد که از استفاده از این داده‌ها مطلع بوده اما آن را به اطلاع کاربران نرسانده است و به جای آن حساب کاربری کسانی را مسدود کرده که در این زمینه افشاگری کرده‌اند.

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد