درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 02:27   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33800صفحه نخست » پنجشنبه، 18 آذر 1400 - 07:24
رسانه‌های اجتماعی چگونه باعث افسردگی کاربران می‌شوند؟
افزایش هر ۱۰ درصد تجربیات مثبت در شبکه‌های اجتماعی با ۴ درصد کاهش علائم افسردگی ارتباط داشته اما ۱۰ درصد افزایش تجربیات منفی در شبکه‌های اجتماعی با ۲۰ درصد افزایش علائم افسردگی مرتبط است. قابل‌توجه است که در مقایسه با مردان، زنان ۵۰ درصد بیشتر به علائم افسردگی دچار هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-تحقیقات جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد که تجارب منفی در شبکه‌های اجتماعی با افزایش علائم افسردگی مرتبط هستند درحالی‌که ممکن است، تجربیات مثبت این شبکه‌های اجتماعی در جهت کاهش علائم افسردگی مؤثر نباشد.

بر اساس نتایج تحقیقات جدید مشخص شد، تجربیات منفی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث ایجاد وزن بیشتر نسبت به فعل‌وانفعالات تجربیات مثبت در شبکه‌های اجتماعی در برداشته باشد وقتی جوانان از افسردگی رنج می‌برند. به‌عبارت‌دیگر تجارب منفی در شبکه‌های اجتماعی بیشتر با علائم افسردگی همراه خواهد بود.

برایان پریمک (Brian Primack) از اعضای این گروه تحقیقاتی و پژوهشگر دانشگاه پیتسبورگ (Pittsburg) در ایالات‌متحده آمریکا در این رابطه اظهار داشت: «ما به این نتیجه رسیدیم که تجربیات مثبت در شبکه‌های اجتماعی با علائم سطح پایین افسردگی مرتبط نیست یا ارتباط خیلی کمی دارد. اگرچه تجربیات منفی شدیداً با علائم افسردگی حاد مرتبط است.»

پژوهشگران این گروه تحقیقاتی ۱۱۷۹ دانشجوی تمام‌وقت بین ۱۸ تا ۳۰ ساله که تجربه استفاده از شبکه‌های اجتماعی را داشته‌اند و از آن‌ها استفاده می‌کردند را موردبررسی قراردادند. این شرکت‌کنندگان به یک پرسشنامه که ازنظر علائم افسردگی تنظیم‌شده بود، پاسخ دادند. محققان با بررسی‌های این پرسشنامه‌ها دریافتند که افزایش هر ۱۰ درصد تجربیات مثبت در شبکه‌های اجتماعی با ۴ درصد کاهش علائم افسردگی ارتباط داشته‌اند. البته این آمار می‌تواند تصادفی محسوب شده و خیلی مهم تلقی نشود؛ اما ۱۰ درصد افزایش تجربیات منفی در شبکه‌های اجتماعی با ۲۰ درصد افزایش علائم افسردگی ارتباط داشته‌اند که ازلحاظ آماری قابل‌توجه است. این نکته نیز باید در نظر گرفته شود که دیگر مشخصات نیز در افزایش علائم افسردگی شرکت‌کنندگان بی‌تأثیر نبوده‌اند. قابل‌توجه است که در مقایسه با مردان، زنان ۵۰ درصد بیشتر به علائم افسردگی دچار هستند.

پژوهشگران در اظهارات خود تأکید کردند که تحقیقاتشان نیاز به بررسی و مطالعه بیشتر دارد اما پزشکان بهداشت عمومی می‌توانند از این اطلاعات استفاده کرده و برای آموزش عمومی و جلوگیری از ایجاد خطرات منفی تعاملات شبکه‌های اجتماعی به‌کارگیرند.

پریمک در توضیحات خود گفت: «یافته‌ها و نتایج تحقیقات ما می‌تواند به ایجاد توجه بیشتر کاربران شبکه‌های اجتماعی کمک کرده و آن‌ها را تشویق کند تا در تبادلات و استفاده شبکه‌های اجتماعی بیشتر دقت کرده و آثار و تبعات آن را در نظر داشته باشند. این نتایج می‌تواند دانشمندان را در توسعه راه‌های مداخله و مقابله با اثرات منفی استفاده از شبکه‌های اجتماعی در حین تقویت مثبت، کمک کند.»

شرح کامل این تحقیقات و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله افسردگی و اضطراب (depression and anxiety) به چاپ رسیده و قابل‌دسترس است.

ترجمه: فاطمه کردی
منبع: thehealthsite-  سیناپرس

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد