درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 22:02   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33769صفحه نخست » گفتگودوشنبه، 21 خرداد 1397 - 13:25
معاون دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه: روش های جدید پژوهش در روابط عمومی ها باید استفاده شود
نیازمند نظام نامه ای در امر تحقیق و روابط عمومی ها هستیم که بتواند بر اساس آن استانداردهای لازم و کافی را داشته باشد و تحقیقاتی کاربردی و توسعه ای تولید و اجرا شود تا هدفهای متعالی برای بازنگری در روابط عمومی ها ایجاد شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-تحقیق و پژوهش نه فقط در حوزه ی روابط عمومی بلکه در سایر حوزه های ارتباطات از اهمیت به سزایی برخورداراست و برای روابط عمومی ها به دلیل ناشناخته ماندن بسیاری از مسائل و مشکلاتی که روابط عمومی ها با آنها درگیر هستند ، اهمیت تحقیق دو چندان است.

روابط عمومی ها امروزه از معضلات بسیاری رنج می برند در حالی که در سایر نقاط دنیا تا حدودی بسیاری از مشکلات شان یا حل شده یا کاهش پیدا کرده است.اما در ایران به دلایل مختلفی که مساله شناسی هایش انجام شده در گیر مشکلات زیاد اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی ومدیریتی و اداری هستند، برای پیدا کردن و موشکافی دقیق و علت ها و عواملی که مسائل و مشکلات را تولیدو بازتولید می کنند و به عنوان موانع اصلی سد راه توسعه و پیشرفت روابط عمومی ها قرار می گیرند،نیازمند پژوهش هستیم.

به اعتقاد من روابط عمومی ها بیش ازگذشته نیازمند موضوع پژوهش و تحقیق برای بازشناسی این مشکلات و حل آنها هستیم.درواقع مطالعات زیادی در حوزه ی روابط عمومی ها انجام شده و پژوهش های زیادی صورت گرفته است که بیشتر روش های توصیفی و کمی بوده و کافی نیستند .سایر روشهای تحقیق و پژوهش در روابط عمومی ها باید گسترش یابند .

به عنوان نمونه ما مطالعات تاریخی درروابط عمومی ها برای شناخت معضلات و شکل گیری روابط عمومی ها در ایران نداشتیم در حالی که مطالعات تاریخی خیلی کمک کننده هستند تا بدانیم روابط عمومی در متن جامعه ایران چگونه شکل گرفته و مامیراث دار چه چیزی و چه ریشه های تاریخی هستیم چرا که تاریخچه این موضوعات بسیار تاثیر گذار و تعیین کننده هستند.از سوی دیگرما با یک مساله به عنوان متودلوژی هم در روابط عمومی ها سروکارداریم.یعنی به جز اینکه نیازمند یک سری آموزش ها ی روش تحقیق درحوزه روابط عمومی هستیم به متودلوژی و روش شناسی در این حوزه هم نیاز داریم.

این به معنی آن است که ما به واسطه ی اتفاقات و موضوعات و پدیده های و پیچیدگی ها روش تحقیق خود را انتخاب کنیم. ولی انطباق اینکه چه نوع روشی منطبق و متناسب با چه نوع مساله ای در روابط عمومی ها است نیازمند دانش فراتر از روش است که بدان روش شناسی یا متودولوژی گفته می شود.

متودولوژی ها به ما کمک میکند تا بتوانبم درمتن روابط عمومی ، ریشه ای به موضوعات نگاه داشته باشیم و همچنین کارشناسان خبره ای نیز در اختیار داشته باشیم که این موضوعات را مساله شناسی کنندو روش های متناسب با آن و پژوهشگران و موسسات پژوهشی را معین کرده و نظارت کنند و درجهت شناسایی روابط علت و معلولی که مشکلات را بازتاب داده و روی آنها کار بیشتری انجام شود.

موضوع تحقیق و پژوهش و روش شناسی به عنوان یک موضوع مغفول یا بازمانده از فعالیتهایی که در مجموعه روابط عمومی ها است میباشد که باید به آن بیشتر پرداخته شود.

اما خوشبختانه شاهد آن هستیم که طی سالهای اخیراتفاق خوبی که افتاده اقبال سازمانها نسبت به موضوع پژوهش است ، به این دلیل که پژوهش چراغ راهی پیش روی فعالیتهای سازمان قرار می دهد و کاستی ها و کمی ها را روشن می کند همچنین ناپختگی ها را نیزمعلوم می کند.

اما با وجود چنین اقبالی به موضوع تحقیق شرط کافی هنوز مهیا نیست به این معنی که ما در یک مرحله با تمسک به تحقیق ادبیاتی را تولید میکنیم که کمک کننده برای بستر سازی شرایط بالندگی روابط عمومی ها است که به اعتقاد من این اتفاق خوب است اما به تنهایی کافی نیست.

از سوی دیگرمشکلات زیادی بر سر راه انجام و اجرای پژوهش هایمان وجود دارد که می توان از عدم وجود کارشناسان خبره و ناظر بر تحقیق و همچنین محققان با تجربه نام برد.در حالی که این دیدگاه وجود دارد که ضرورت اجرای تحقیق امری پذیرفته است اما شاهد آن هستیم که تتایج تحقیقات انجام شده چندان مورد استفاده قرار نگرفته و گرهی از مشکلات روابط عمومی ها باز نمی کند.

البته این موضوع به محتوای تولید شده و نوع طراحی هایی که هدفمند و مساله محور نیستند نیز برمی گردد و به همین دلیل تحقیقات در کتابخانه ها خاک می خورند،ازاینرو ما به یک بازنگری در امر پژوهش درروابط عمومی نیازمندیم.همچنین نیازمند نظام نامه ای در امر تحقیق و روابط عمومی ها هستیم که بتواند بر اساس آن استانداردهای لازم و کافی را داشته باشد و تحقیقاتی کاربردی و توسعه ای تولید و اجرا شود تا هدفهای متعالی برای بازنگری در روابط عمومی ها ایجاد شود.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود


  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است


  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک


  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی


  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه


  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود


  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد