درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 23:58   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33769صفحه نخست » گفتگودوشنبه، 21 خرداد 1397 - 14:01
معاون دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه: روش های جدید پژوهش در روابط عمومی ها باید استفاده شود
نیازمند نظام نامه ای در امر تحقیق و روابط عمومی ها هستیم که بتواند بر اساس آن استانداردهای لازم و کافی را داشته باشد و تحقیقاتی کاربردی و توسعه ای تولید و اجرا شود تا هدفهای متعالی برای بازنگری در روابط عمومی ها ایجاد شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-تحقیق و پژوهش نه فقط در حوزه ی روابط عمومی بلکه در سایر حوزه های ارتباطات از اهمیت به سزایی برخورداراست و برای روابط عمومی ها به دلیل ناشناخته ماندن بسیاری از مسائل و مشکلاتی که روابط عمومی ها با آنها درگیر هستند ، اهمیت تحقیق دو چندان است.

روابط عمومی ها امروزه از معضلات بسیاری رنج می برند در حالی که در سایر نقاط دنیا تا حدودی بسیاری از مشکلات شان یا حل شده یا کاهش پیدا کرده است.اما در ایران به دلایل مختلفی که مساله شناسی هایش انجام شده در گیر مشکلات زیاد اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی ومدیریتی و اداری هستند، برای پیدا کردن و موشکافی دقیق و علت ها و عواملی که مسائل و مشکلات را تولیدو بازتولید می کنند و به عنوان موانع اصلی سد راه توسعه و پیشرفت روابط عمومی ها قرار می گیرند،نیازمند پژوهش هستیم.

به اعتقاد من روابط عمومی ها بیش ازگذشته نیازمند موضوع پژوهش و تحقیق برای بازشناسی این مشکلات و حل آنها هستیم.درواقع مطالعات زیادی در حوزه ی روابط عمومی ها انجام شده و پژوهش های زیادی صورت گرفته است که بیشتر روش های توصیفی و کمی بوده و کافی نیستند .سایر روشهای تحقیق و پژوهش در روابط عمومی ها باید گسترش یابند .

به عنوان نمونه ما مطالعات تاریخی درروابط عمومی ها برای شناخت معضلات و شکل گیری روابط عمومی ها در ایران نداشتیم در حالی که مطالعات تاریخی خیلی کمک کننده هستند تا بدانیم روابط عمومی در متن جامعه ایران چگونه شکل گرفته و مامیراث دار چه چیزی و چه ریشه های تاریخی هستیم چرا که تاریخچه این موضوعات بسیار تاثیر گذار و تعیین کننده هستند.از سوی دیگرما با یک مساله به عنوان متودلوژی هم در روابط عمومی ها سروکارداریم.یعنی به جز اینکه نیازمند یک سری آموزش ها ی روش تحقیق درحوزه روابط عمومی هستیم به متودلوژی و روش شناسی در این حوزه هم نیاز داریم.

این به معنی آن است که ما به واسطه ی اتفاقات و موضوعات و پدیده های و پیچیدگی ها روش تحقیق خود را انتخاب کنیم. ولی انطباق اینکه چه نوع روشی منطبق و متناسب با چه نوع مساله ای در روابط عمومی ها است نیازمند دانش فراتر از روش است که بدان روش شناسی یا متودولوژی گفته می شود.

متودولوژی ها به ما کمک میکند تا بتوانبم درمتن روابط عمومی ، ریشه ای به موضوعات نگاه داشته باشیم و همچنین کارشناسان خبره ای نیز در اختیار داشته باشیم که این موضوعات را مساله شناسی کنندو روش های متناسب با آن و پژوهشگران و موسسات پژوهشی را معین کرده و نظارت کنند و درجهت شناسایی روابط علت و معلولی که مشکلات را بازتاب داده و روی آنها کار بیشتری انجام شود.

موضوع تحقیق و پژوهش و روش شناسی به عنوان یک موضوع مغفول یا بازمانده از فعالیتهایی که در مجموعه روابط عمومی ها است میباشد که باید به آن بیشتر پرداخته شود.

اما خوشبختانه شاهد آن هستیم که طی سالهای اخیراتفاق خوبی که افتاده اقبال سازمانها نسبت به موضوع پژوهش است ، به این دلیل که پژوهش چراغ راهی پیش روی فعالیتهای سازمان قرار می دهد و کاستی ها و کمی ها را روشن می کند همچنین ناپختگی ها را نیزمعلوم می کند.

اما با وجود چنین اقبالی به موضوع تحقیق شرط کافی هنوز مهیا نیست به این معنی که ما در یک مرحله با تمسک به تحقیق ادبیاتی را تولید میکنیم که کمک کننده برای بستر سازی شرایط بالندگی روابط عمومی ها است که به اعتقاد من این اتفاق خوب است اما به تنهایی کافی نیست.

از سوی دیگرمشکلات زیادی بر سر راه انجام و اجرای پژوهش هایمان وجود دارد که می توان از عدم وجود کارشناسان خبره و ناظر بر تحقیق و همچنین محققان با تجربه نام برد.در حالی که این دیدگاه وجود دارد که ضرورت اجرای تحقیق امری پذیرفته است اما شاهد آن هستیم که تتایج تحقیقات انجام شده چندان مورد استفاده قرار نگرفته و گرهی از مشکلات روابط عمومی ها باز نمی کند.

البته این موضوع به محتوای تولید شده و نوع طراحی هایی که هدفمند و مساله محور نیستند نیز برمی گردد و به همین دلیل تحقیقات در کتابخانه ها خاک می خورند،ازاینرو ما به یک بازنگری در امر پژوهش درروابط عمومی نیازمندیم.همچنین نیازمند نظام نامه ای در امر تحقیق و روابط عمومی ها هستیم که بتواند بر اساس آن استانداردهای لازم و کافی را داشته باشد و تحقیقاتی کاربردی و توسعه ای تولید و اجرا شود تا هدفهای متعالی برای بازنگری در روابط عمومی ها ایجاد شود.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد