درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 21:50   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب
  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی
  🟠 پولیتزر عکاسی به تصاویر بحران مهاجرت در مرز آمریکا و مکزیک رسید
  مک دونالد به دنبال افزایش تعامل با مشتریان از طریق سرمایه‌گذاری در بازاریابی دیجیتال
  واتس‌اپ با طرح جدید بی‌رنگ و امکانات تازه برای همه کاربران عرضه شد!
  دکتر مهدی فرقانی بازتاب دهنده صدای بی صدایان
  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند
  نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار: توانمندسازی جوامع برای رسیدن به اهداف 2030
  ادوبی مدعی است هوش مصنوعی جایگزین دوربین‌های دیجیتال خواهد شد
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33763صفحه نخست » شنبه، 12 خرداد 1397 - 13:21
اوگاندا: برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی مالیات بدهید
پارلمان کشور اوگاندا قانونی را تصویب کرده است که افراد بابت استفاده از شبکه‌های اجتماعی مالیات بپردازند. تصویب این قانون با واکنش‌های زیادی رو به رو شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پارلمان کشور اوگاندا قانونی را تصویب کرده است که افراد بابت استفاده از شبکه‌های اجتماعی مالیات بپردازند. تصویب این قانون با واکنش‌های زیادی رو به رو شده است.

بر اساس این قانون افرادی که از شبکه های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی مانند فیسبوک، توییتر، واتس اپ و وایبر استفاده می‌کنند باید روزانه دویست شیلینگ (معادل دو صدم دلار) مالیات بپردازند.

یوری موسوونی، رئیس جمهور اوگاندا که از این طرح حمایت کرده، می‌‍گوید که شبکه‌های اجتماعی افراد را تشویق به بدگویی و شایعه‌سازی می‌کند.

قرار است که این قانون از اول ماه ژوئیه به اجرا گذاشته شود اما هنوز درباره نحوه اجرای آن تردیدهایی وجود دارد.

مالیات‌های دیگری هم به تازگی در این کشور وضع شده است از جمله مالیات یک درصدی بر کل پرداخت‌ها و نقل و انتقالات مالی که بوسیله تلفن همراه انجام شود. فعالان اجتماعی می‌گویند که تصویب این مالیات به ضرر افراد کم درآمدی است که به ندرت از خدمات بانکی استفاده می‌کنند.

مقامات دولتی وضع این مالیات‌ها را با هدف کمک به بازپرداخت بدهی‌های ملی توجیه می‌کنند.

خبرنگار بی‌بی‌سی در اوگاندا می‌گوید که کارشناسان و دست‌کم یک شرکت عمده ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در این کشور درباره نحوه اجرای این قانون و دریافت مالیات استفاده از شبکه‌های اجتماعی تردید دارند و این کار را عملی نمی‌دانند.

دولت این کشور در حال حاضر تلاش می‌کند تا اطلاعات مالکان همه سیم کارت‌های تلفن همراه را ثبت کند.

به گزارش رویترز از مجموع ۲۳.۶ میلیون تلفن همراه در اوگاندا، فقط ۱۷ میلیون از اینترنت استفاده می‌کنند.

یوری موسوونی، رئیس جمهور اوگاندا که به شدت طرفدار اجرای قانون مالیات بر استفاده از شبکه های اجتماعی است و در نامه‌ای به وزیر دارایی این کشور گفته است که جمع آوری مالیات از کاربران شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود که بتوان تبعات بدگویی کردن و شایعه سازی را کنترل کرد.

البته او تاکید کرده است که بابت استفاده از اینترنت نباید مالیاتی گرفته شود چون اینترنت برای آموزش و تحقیقات علمی و تحصیلی مفید است.

مخالفان دریافت مالیات از کاربران شبکه های اجتماعی و پیام‌رسان‌های اینترنتی این امر را خلاف آزادی بیان می‌دانند.

به گفته خبرنگاران بی‌بی‌سی در اوگاندا، شبکه‌های اجتماعی ابزار سیاسی مهمی برای حزب حاکم و گروه‌های مخالف به شمار می‌رود.

در طول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوگاندا در سال ۲۰۱۶ میلادی، دسترسی به این شبکه‌های اجتماعی مسدود شده بود . آقای موسوونی در آن زمان گفته بود که با این کار "می‌خواهد جلوی پخش اخبار دروغ را بگیرد."

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  تکنیک شش کلاه تفکر


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  چگونه به عنوان یک رهبر سؤالات واقعاً قدرتمند بپرسیم


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد