درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 00:04   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند

  رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند
  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد
  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند
  طوفان رسانه‌ای چیست؟
  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد
  سه نکته برای بازسازی گذشته خود
  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟
  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل
  قطعی بینگ نشان می‌دهد که جستجوی گوگل چقدر واقعاً رقیب کمی دارد
  چگونه تیم روابط‌عمومی می‌تواند به شما در متعادل کردن رشد و فرهنگ شاد کمک کند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33640صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 - 00:17
ما روابط عمومی ها!!
جواد گودرزی - به عنوان مدیر روابط عمومی سازمان هر کاری می کنیم هرجایی که رئییس یا وزیر بگوید می رویم، انواع و اقسام پروتکل های تشریفاتی و آداب و رسوم پرچم و لوگوتایپ و جایگاه وتشکیلات و ساختار و سازمان و... را می شناسیم، اما اگر هواپیمای حامل یک مدیر یا کارمند مامور، اوج نگیرد یا خوب فرود نیاید، این ماییم که مقصریم، ما روابط عمومی ها!
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  چقدر آدم های عجیبی هستیم ما روابط عمومی ها، همیشه همه جا هستیم و باید باشیم امادربیشترمواقع کمترین نقش را در تصمیم گیریها و حتی تصمیم گیریها داریم ، ما روابط عمومی ها!

جشن برگزار می کنیم، صوت را هماهنگ می کنیم ، میکرفن را متناسب با سخنران تنظیم می کنیم، نویز باندهای مختلف را می گیریم، متن سخنرانی را می نویسیم، پاور پوینت را چند بار کنترل می کنیم، ویدئو پروژکتورها را تنظیم می کنیم و ... در نهایت اگر صوتی خراب شود، قد سخنران به میکرفن نرسد، کخ کخ صدا مخاطبان را آزار دهد این ماییم که خراب می شویم، ما روابط عمومی ها !

نمایشگاه می رویم، با دهها پیمانکارو طراح و چغال و بقال همسطح می شویم و خودمان را با هزار مدرک و تجربه ی آنچنانی زیر بلیط آنها می بریم تا سازمانمان کمتر هزینه کند، در نهایت رئیس و روسا و حتی کارکنان می آیند ، اگر از آنها خوب پذیرایی نشود، نمایشگاه که زیر سوال می رود هیچ ، این ماییم که سنگ روی یخ می شویم ، ما روابط عمومی ها!

زمان وقایع مهم که می شود مامن و مرجع همه می شویم و مجبوریم که اطلاعات خود را در اختیار همه قرار دهیم و در زمان بهره برداری از نتایج انتخابات ، آنی که از اطلاعات ما استقاده کرد، برنده شد و آنکه کماکان مجبور به جمع آوری اطلاعات شد ما بودیم، ما روابط عمومی ها!

اگر دستی بر دگمه فیلتری می رود ، این ماییم که باید دنبال راههای ارتباطی دیگر برویم چرا که اگر نرویم متهم می شویم که چرا هنوز از کانالها و شیوه های غیر قانونی! استفاده می کنید و جالب آنجاست که مجبوریم به هما نها که می گفتندچرا استفاده می کنید فیلتر شکن معرفی کنیم، و چقدر آدم های جالبی هستیم ، ما روابط عمومی ها!!

مطالب را جمع می کنیم، تدوین می کنیم، حروف چینی می کینم، صفحه بندی می کنیم، طراحی می کنیم، دوباره تایید دوستان را می گیریم، عکس دوستان را همراه مطالبشان چاپ می کنیم، اما تا ویرگولی از مطلبی ناخواسته حذف می شود، بایدفرایند چاپ دوباره تجدید شود و اگر نشود ما بیسوادهایی هستیم که کارمان را بلد نیستیم، ما روابط عمومی ها!

اگر تصمیمی کلان گرفته می شود دوباره می شویم مرجع ، مرجعی برای ارائه اطلاعات، اطلاعاتی که از هر منبعی گرفتیم درستش را ازنادرستش می ستانیم و بی کم و کاست و صادقانه در اختیار مشتریانمان! قرار می دهیم ، اما در زمان «درو» خود بی کلاه می مانیم ، ما روابط عمومی ها!

می نویسیم، می خوانیم، مجری می شویم، عکاس می شویم، خبر نگار می شویم، طراح می شویم، گرافیست می شویم ، می شنویم و منعکس می کنیم اما امان از آن لحظه ای که آمار گفته شده از طرف رییس یا سخنران منعکس شود و به مذاق یکی- شما بخوانید یکی از اعضای هیات مدیره مثلا- خوش نیاید، باز هم این ماییم که مورد شماتت قرار می گیریم ، ما روابط عمومی ها!

با خبرنگارها دوست می شویم، همراه می شویم، مطالبشان را می خوانیم، به آنها مطلب می دهیم تا در رسانه هایشان کار کنند، همراهشان می شویم تا مطلبی را به ما و سازمان ما نچسبانند، تا بحرانهای بالقوه به بالفعل تبدیل نشوند، اما اگر یک رسانه قارچی با مخاطب اندک مطلبی را به دروغ نوشت وتیتیر آن را برا آن مخاطب خاص پیامک کرد، ما باید سوال را پاسخ بدهیم ، ما روابط عمومی ها!

با همکارانمان دوست می شویم، به حرفشان گوش می هیم به رفاه آنها توجه می کینم، مدافع آنها هستیم پیش رئیسمان، برایشان جشن می گیریم، تکریمشان می کنیم، خانواده هایشان را دوست داریم، حواسمان به تاریخ تولد و ازدواج و ... شان هست ، اما اگر در یک برنامه صدای سازی ناکوک شود ما کارمان را بلد نیستیم،و باید جمع کنیم برویم، ما روابط عمومی ها!

برجام را می خوانیم، فرجامش را پیش بینی می کنیم، تلگرام را می بینیم، ازاینستا گرام و موبوگرام و توئیتر وصدا وسیما و تبلیغات محیطی وبیلبرد ورسانه های مجازی و غیر مجازی و تعاملی و تراکنشی و اجتماعی و هزار کوفت و زهر مار دیگری به عنوان ابزار استفاده می کنیم تا سازمانمان عقب نیفتد، اما اگر کامنتی از یک دوست راجواب ندهیم ما کارمان را بلد نیستیم، ما روابط عمومی ها!

پاور پوینت و وردو اکسل و فتو شاپ و ایندیزاین وتدوین و کلیپ و تیزر و آنونس و ووله و... را بلدمی شویم، تلاش هم می کنیم از هرکدام هم درجای خودش استفاده کنیم اما اگر یک پیام را در یک قالب سهوا در قالب دیگری اطلاع رسانی کردیم و یا مخاطبی نتوانست ازیکی از این قالب ها استفاده کند، این ماییم که باید سرمان زیر باشد، ما روابط عمومی ها!

به عنوان مدیر روابط عمومی سازمان هر کاری می کنیم هرجایی که رئییس یا وزیر بگوید می رویم، انواع و اقسام پروتکل های تشریفاتی و آداب و رسوم پرچم و لوگوتایپ و جایگاه وتشکیلات و ساختار و سازمان و... را می شناسیم، اما اگر هواپیمای حامل یک مدیر یا کارمند مامور، اوج نگیرد یا خوب فرود نیاید، این ماییم که مقصریم، ما روابط عمومی ها!

افکار عمومی را به هزار جور شناسایی و سنجش می کنیم، از روش های و تکنیک های مختلف تحقیقاتی مانند تحلیل محتوا وتحلیل گفتمان و آینده پژوهی و روشهای تحقیق کیفی و کمی و اثباتی و تفسیری و هرمنوتیک و... استفاده می کنیم تا میزان رضایت مخاطب را بسنجیم اما اگررضایت یکی از مخاطبان مطابق با انتظارش نباشد ماباید روشمان را عوض کنیم ، ما روابط عمومی ها!

برای همه شرح وظایف می نویسیم و ساختار و تشکیلات رامتناسب با زمان و مکان و نیروی انسانی برای ساماندهی آماده می کنیم بنا به اعتبار و تجربه و کارمان در همه جلسات هستیم، اما وقت تعدیل ساختارکه می شود این ماییم که باید تعدیل شویم و ساختارمان کوچک، ما روابط عمومی ها!

ما روابط عمومی ها خوبیم برای همه سازمانها خوبیم، سر به زیر،حرف گوش کن، مطیع و کاربلد، اما در مواقع حساس و ظریف هم خوب بلدیم چکار کنیم، ما روابط عمومی ها !!


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
محمدرضا در گاه پور
| 1397/3/1 - 10:14 |     0     0     |
درود بر شما...

حرف دل تمام مدیران و کارشناسان را زدید احسنت بر شما...


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اضطراب محل کار: بینش و استراتژی‌ها برای غلبه بر آن


  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند


  نکاتی برای تصمیم‌گیری استراتژیک در شرایط عدم اطمینان


  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند


  هم‌افزایی روابط‌عمومی‌های صنعت بیمه برای توسعه فرهنگ پذیری خدمات بیمه در جامعه


  استراتژی‌های تصمیم‌گیری: 4 گام برای موفقیت


  آیا نظرسنجی‌های رضایت مشتری دقیق هستند؟


  قطعی بینگ نشان می‌دهد که جستجوی گوگل چقدر واقعاً رقیب کمی دارد


  چگونه تیم روابط‌عمومی می‌تواند به شما در متعادل کردن رشد و فرهنگ شاد کمک کند؟


  ممنوع کردن بچه‌ها از رسانه‌های اجتماعی راه‌حل نیست - این افراد بالای 60 سال هستند که باید اینترنت را ترک کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد