درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 18:22   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33394صفحه نخست » بانک و بیمهیکشنبه، 16 اردیبهشت 1397 - 19:56
91 سال پیش در چنین روزهایی ...
بانک ها اهمیت ویژه ای در اقتصاد کشورها داشته و دارند. در روزگاری که بانک های خارجی پول کشور ایران را مدیریت می کردند، فکر ایجاد یک بانک ایرانی با مدیریت داخلی تحول بزرگی محسوب می شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بانک ها اهمیت ویژه ای در اقتصاد کشورها داشته و دارند. در روزگاری که بانک های خارجی پول کشور ایران را مدیریت می کردند، فکر ایجاد یک بانک ایرانی با مدیریت داخلی تحول بزرگی محسوب می شد.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، هر چه کشور به پایان قرن دوازدهم هجری شمسی نزدیک می شد، اوضاع اقتصادی نابسامان تر می شد، طوری که میرزا ابوالقاسم ناصرالملک وزیر مالیه وقت مظفرالدین شاه در مجلس شورای ملی حاضر شد و برای حل مشکلات پیشنهاد داد دولت مبلغی از کشورهای اروپایی وام دریافت کند.

این پیشنهاد با مخالفت شدید نمایندگان مواجه شد و به جای آن با پیشنهاد تأسیس بانکی که بتواند برای کشور سود داشته و با سپرده های مردم به نفع کشور و مردم کارکند، موافقت شد.

خبر تشکیل بانک ملی ایران با سرمایه 15 میلیون تومان، آن هم با تصویب قانونی در مجلس شورای ملی، همه مردم ایران را شگفت زده و خوشحال کرد. 91 سال پیش در چنین روزهایی، ‌قانون اجازه تأسیس بانک ملی ایران به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

این قانون که مشتمل بر 15 ماده بود، دولت را مکلف می کرد «برای پیشرفت امر تجارت و فلاحت و زراعت و صناعت، بانکی موسوم به بانک ملی ایران تأسیس کند که مرکزش ‌در تهران و شعب آن متدرجاً در ایالات و ولایات و ممالک خارجه دائر شود.»

گذشت زمان نشان می دهد که این ایده تا چه اندازه درست و دقیق بوده و چه تاثیری در اداره کشور داشت. سرعت پیشرفت این بانک در کل کشور بسیار زیاد بود و حتی نخستین نمایندگی بانک در خارج از کشور در سال 1327 در هامبورگ تاسیس شد.

به سرعت کارکردهای تازه ای برای بانک ملی ایران تعریف شد، به طوری که پرداخت تسهیلات در قالب بانک کارگشایی و نیز چاپ اسکناس ملی به این بانک واگذار شد. نخستین مجله اقتصادی کشور را بانک ملی ایران منتشر کرد و بعدها نهادها و بانک های متعددی از جمله بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و ... از درون بانک ملی ایران تاسیس شدند.

امروز شرایط بانک ملی ایران با 91 سال پیش هرگز قابل مقایسه نیست. حجم عملیات این بانک در داخل و خارج کشور، نوع خدمات آن به مشتریان و میزان اعتبار آن در جهان پیوسته در حال افزایش است.

تنها مشخصه بانک ملی ایران که تمام این سال ها ثابت مانده، اعتماد مردم به آن است. این بانک از ابتدا بر پایه اعتماد مردم بنا گذاشته شده و اکنون نیز بیش از همیشه مورد اطمینان آنهاست. اعتماد مردم، سرمایه اصلی، همیشگی و ماندگار بانک ملی ایران است.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد