درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 20 خرداد 1403 - 14:44   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
  آیا می‌توان بدون بک لینک زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33371صفحه نخست » چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401 - 09:24
کمبود جهانی سردبیر
سوم ماه می 2007 اتحادیه جهانی ناشران مطبوعات به مناسبت «روز جهانی آزادی مطبوعات» اشاره کرده بود که جهان دچار کمبود سردبیر ماهر و واجد شرایط شده است. این کمبود تنها در روزنامه ها احساس نمی شود، بلکه در رادیو تلویزیونها (که در آنجا، سردبیر مدیر تهیه و تولید خبر، عنوان دارد) این کمبود به چشم می خورد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سوم ماه می 2007 اتحادیه جهانی ناشران مطبوعات به مناسبت «روز جهانی آزادی مطبوعات» اشاره کرده بود که جهان دچار کمبود سردبیر ماهر و واجد شرایط شده است. این کمبود تنها در روزنامه ها احساس نمی شود، بلکه در رادیو تلویزیونها (که در آنجا، سردبیر مدیر تهیه و تولید خبر، عنوان دارد) این کمبود به چشم می خورد.

 کمبود سردبیر چیزی نیست که بشود با پیشنهاد دستمزد بالا آن را جبران کرد. برای تولید یک سردبیر اجرایی خوب به زمان و استعداد نیاز است، از هر 21 دبیر که ده سال خبرنگاری و دست کم 6 سال دبیری کرده باشند یک نفرشان ممکن است برای سردبیری آمادگی و شرایط لازم را داشته باشد.

 به علاوه، به علت سختی کار سردبیر، دبیران ماهر و واجد شرایط هم در این برهه حاضر به قبول آن شغل نیستند زیرا که امروزه برای مردم، زندگی راحت و بدون دغدغه مَدِ نظر است. سردبیر خوب فردی است که زندگی می کند تا «روزنامه نگار» باشد و چنین فردی در دنیای امروز کمیاب است؛ زیرا تقریبا همه روزنامه‌نگاری  کردن را برای زندگی کردن می خواهند، نه زندگی کردن را برای روزنامه نگاری.

اتحادیه ناشران در اعلامیه خود تاکید کرده بود که مایل است که هنگام بررسی جهت دادن جایزه «کانو»، سردبیران نیز منظور شوند. تاکنون این جایزه به مقاله نگار و خبرنگار داده شده است.

در چارچوب یونسکو، از سال 1997 جایزه ای برای مدافعان آزادی مطبوعات منظور گردیده که تعیین برنده و یا برندگان آن به یک هیات حرفه ای 14 نفره واگذار شده است. این جایزه مهم به نام گییرمو کانو عیسازا Guillermo Cano Isaza روزنامه نگار کلمبیایی اسم گذاری شده است و معروف به جایزه «کانو» است زیرا که «کانو» که یک گزارش تحقیقی (اینوستیگیتیو) و دنباله دار درباره کارتل های مواد مخدر می نوشت در سال 1986 به دست عوامل آنها کشته شد.

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است


  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند


  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد