درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 02:56   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33371صفحه نخست » چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401 - 09:24
کمبود جهانی سردبیر
سوم ماه می 2007 اتحادیه جهانی ناشران مطبوعات به مناسبت «روز جهانی آزادی مطبوعات» اشاره کرده بود که جهان دچار کمبود سردبیر ماهر و واجد شرایط شده است. این کمبود تنها در روزنامه ها احساس نمی شود، بلکه در رادیو تلویزیونها (که در آنجا، سردبیر مدیر تهیه و تولید خبر، عنوان دارد) این کمبود به چشم می خورد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سوم ماه می 2007 اتحادیه جهانی ناشران مطبوعات به مناسبت «روز جهانی آزادی مطبوعات» اشاره کرده بود که جهان دچار کمبود سردبیر ماهر و واجد شرایط شده است. این کمبود تنها در روزنامه ها احساس نمی شود، بلکه در رادیو تلویزیونها (که در آنجا، سردبیر مدیر تهیه و تولید خبر، عنوان دارد) این کمبود به چشم می خورد.

 کمبود سردبیر چیزی نیست که بشود با پیشنهاد دستمزد بالا آن را جبران کرد. برای تولید یک سردبیر اجرایی خوب به زمان و استعداد نیاز است، از هر 21 دبیر که ده سال خبرنگاری و دست کم 6 سال دبیری کرده باشند یک نفرشان ممکن است برای سردبیری آمادگی و شرایط لازم را داشته باشد.

 به علاوه، به علت سختی کار سردبیر، دبیران ماهر و واجد شرایط هم در این برهه حاضر به قبول آن شغل نیستند زیرا که امروزه برای مردم، زندگی راحت و بدون دغدغه مَدِ نظر است. سردبیر خوب فردی است که زندگی می کند تا «روزنامه نگار» باشد و چنین فردی در دنیای امروز کمیاب است؛ زیرا تقریبا همه روزنامه‌نگاری  کردن را برای زندگی کردن می خواهند، نه زندگی کردن را برای روزنامه نگاری.

اتحادیه ناشران در اعلامیه خود تاکید کرده بود که مایل است که هنگام بررسی جهت دادن جایزه «کانو»، سردبیران نیز منظور شوند. تاکنون این جایزه به مقاله نگار و خبرنگار داده شده است.

در چارچوب یونسکو، از سال 1997 جایزه ای برای مدافعان آزادی مطبوعات منظور گردیده که تعیین برنده و یا برندگان آن به یک هیات حرفه ای 14 نفره واگذار شده است. این جایزه مهم به نام گییرمو کانو عیسازا Guillermo Cano Isaza روزنامه نگار کلمبیایی اسم گذاری شده است و معروف به جایزه «کانو» است زیرا که «کانو» که یک گزارش تحقیقی (اینوستیگیتیو) و دنباله دار درباره کارتل های مواد مخدر می نوشت در سال 1986 به دست عوامل آنها کشته شد.

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد