درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 20:58   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33326صفحه نخست » شنبه، 8 اردیبهشت 1397 - 21:12
معاون مطبوعاتی:با انحصار صداوسیما مخالفیم
معاون امور مطبوعاتی انحصار صدور مجوز مؤسسات فعال در زمینه صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی برای سازمان صداوسیما را نیاز به تعیین مصادیق و مدل اقتصادی تعریف شده دانست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  معاون امور مطبوعاتی انحصار صدور مجوز مؤسسات فعال در زمینه صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی برای سازمان صداوسیما را نیاز به تعیین مصادیق و مدل اقتصادی تعریف شده دانست.

به گزارش شارا به نقل ازایسنا، محمد سلطانی‌فر امروز در نشست هم‌اندیشی خود با خبرنگاران حوزه رسانه، اعلام کرد که با انحصار صداوسیما مخالف است و جزئیات اعلام موضع معاونت امور مطبوعاتی به صورت رسمی منتشر می‌شود.

بر همین اساس، روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی اعلام کرده است که معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد درباره طرح انحصار مجوز صوت و تصویر توسط صداوسیما، اظهار کرد: انحصار صدور مجوز مؤسسات فعال در زمینه صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی برای سازمان صداوسیما، هم نیاز به تعیین مصادیق و مدل اقتصادی تعریف شده دارد و هم برخلاف سیاست‌های عمومی نظام و دولت در زمینه حمایت از فعالان بخش خصوصی، تولید محتوای بومی و حمایت از جوانان فعال در فضای مجازی است.

سلطانی‌فر ایجاد انحصار برای سازمان صداوسیما در حوزه فعالیت‌های صوتی و تصویری در فضای مجازی را مغایر با مأموریت‌های شورای عالی فضای مجازی به عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در حوزه فضای مجازی و سیاست‌های کلی نظام مبنی بر عقب‌نشینی دولت و دستگاه‌های حاکمیتی در تصدی‌گری و واگذاری امور مختلف به مردم، تشکل‌های مردمی و صنفی دانست و تاکید کرد: قطعا با هرگونه انحصار در فعالیت‌های فراگیر مردمی که امروزه به مدد پیشرفت‌های تکنولوژیک به راحتی در اختیار همگان است، مخالف هستیم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه سازمان صداوسیما نمی‌تواند مرجع صدور مجوز برای فعالیت‌های خارج از این سازمان به صورت فراگیر باشد، تصریح کرد: اگرچه در متن مصوبه اخیر، ابهامات فراوانی وجود دارد که عدم توضیح درباره آن قطعا مشکل ساز خواهد بود، اما تاکید سازمان صداوسیما بر مدیریت فضای مجازی در حوزه صوت و تصویر به هیچ وجه قابل قبول نیست؛ چرا که کارشناسان و فعالان رسانه‌ای معتقدند آینده رسانه‌ای در جهان و ایران، بر مبنای مولتی مدیا شکل خواهد گرفت.

او یادآور شد: آنچه صداوسیما می‌تواند انجام دهد، راه‌اندازی رادیو و تلویزیون خصوصی و یا تلویزیون اینترنتی است که انحصارش در اختیار صداوسیماست و با برنامه‌های ویدئویی درخواستی (VOD) و همچنین با محتواهای کاربر محور(UGC) تفاوت ماهوی دارد. وزارت ارشاد معتقد است انحصار صداوسیما تنها محدود به بحث تلویزیون اینترنتی(IPTV) است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هیات نظارت بر مطبوعات بر اساس قانون، متولی صدور مجوز برای مطبوعات و نشریات الکترونیک است که به صراحت در قانون مطبوعات توضیح داده شده و می‌توانند در قالب‌های نوشتار، صدا و تصویر فعالیت کنند. با توجه به اقدامات فراقانونی که در سال‌های اخیر توسط سازمان صداو سیما بر اساس تفسیر اشتباه از استفساریه شورای نگهبان در خصوص اصول 44 و 175 قانون اساسی و قانون نحوه اداره صدا و سیما در زمینه محدودسازی فعالیت پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها و مؤسسات رسانه‌ای دیگر در زمینه انتشار فیلم و صوت انجام شده، به نظر می‌رسد انحصار صدور مجوز انتشار صوت و تصویر فراگیر در اختیار صداوسیما باعث ایجاد اختلالی عظیم در اطلاع‌رسانی و فعالیت رسانه‌های دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات که یگانه نهاد اعطای مجوز رسانه است باشد.

سلطانی فر با بیان اینکه شائبه درآمدزایی گسترده از اعطای این انحصار در کنار موضوع اعتماد فعالان فضای مجازی وابسته به بخش خصوصی به سازمان صداوسیما با توجه به برخوردهای قبلی با این رسانه‌ها، از جمله موضوعاتی است که باید به دقت بررسی شود، خاطرنشان کرد: این طرح در صورت تصویب، علاوه بر اینکه به علت رقابت نابرابر سازمان صداوسیما به عنوان یک نهاد حاکمیتی-دولتی با بخش خصوصی برخلاف سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی است، ضمن تصدی گری انحصاری، بازار فعالان بخش خصوصی را کوچک و پرهزینه‌تر می‌کند.

او تصریح کرد: امروز عرصه فعالیت‌های صوتی و تصویری در فضای مجازی بسیار سهل و در دسترس شده است و این به مدد پیشرفت تکنولوژی است؛ مضاف بر این و مطابق سیاست‌های کلی فضای مجازی و با تاکید وزیر محترم ارتباطات، تصویب نهایی این قانون، مانع بزرگی در تحقق لایه‌های خدمات و محتوای شبکه ملی اطلاعات خواهد بود. به عبارتی شاهد خروج سرمایه‌های اصلی کشور ـ جوانان مستعد ـ از فعالیت در این عرصه و رشد فعالیت‌های زیرزمینی و خارج از چارچوب‌های نظام خواهیم بود.

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد