درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 20:10   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33311صفحه نخست » چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1397 - 20:25
چرا برنامه‌های موبایل به‌عکس و اطلاعات ما دسترسی دارند؟
هنگامی‌که یک برنامه و نرم‌افزار تلفن همراه نیاز به پردازش برخی داده‌ها دارد، ابتدا باید از کاربر اجازه بگیرد. به‌طورمعمول به دلایل بسیار منطقی برنامه‌ها و نرم‌افزارها به‌عکس ها و سایر اطلاعات ما دسترسی دارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-به‌طورمعمول دلایل بسیار منطقی وجود دارد که نشان می‌دهد چرا برنامه‌ها و نرم‌افزارها تلفن‌های همراه به‌عکس ها و سایر اطلاعات شخصی کاربر دسترسی دارند اما پیش از هرگونه فعالیتی باید از کاربر اجازه بگیرند.

شاید برای بسیاری از ما در هنگام نصب برنامه‌های جدید روی موبایل، این سؤال به وجود آمده باشد که چرا برنامه‌های تلفن‌های همراه از ما درخواست دسترسی به اطلاعات و تصاویرمان را می‌کنند؟ ممکن است زمانی که برنامه‌های موبایل به اطلاعات ما دسترسی پیدا می‌کنند به نظر برسد که تهاجمی صورت گرفته و کاربر احساس ناامنی کند اما معمولاً در این‌گونه فعالیت‌ها، یک توضیح کاملاً منطقی برای این موضوع وجود دارد.

دکتر پیتر جی. بنتلی (Peter J Bentley) از پژوهشگران کامپیوتر دانشگاه کالج لندن در این رابطه چنین توضیح می‌دهد؛ برنامه‌های کاربردی دستگاه‌های تلفن همراه در بخشی به نام سند باکس (Sandbox) قرار می‌گیرند. درواقع سند باکس که در لغت کیسه‌شن معنا شده و برای ایجاد استحکامات دفاعی به کار می‌رود و در مبحث برنامه‌های تلفن‌های همراه نیز این فنّاوری کنترل دسترسی به اطلاعات در سیستم‌عامل ساخته‌شده است و هر برنامه را از داده‌های خود، از برنامه‌های دیگر و از سخت‌افزار دستگاه جدا می‌کند تا بتواند از آسیب اتفاقی یا عمدی به آن‌ها جلوگیری کند.

هنگامی‌که یک برنامه و نرم‌افزار تلفن همراه نیاز به پردازش برخی داده‌ها دارد، ابتدا باید از کاربر اجازه بگیرد. به‌طورمعمول به دلایل بسیار منطقی برنامه‌ها و نرم‌افزارها به‌عکس ها و سایر اطلاعات ما دسترسی دارند. برنامه ویرایش عکس برای انجام فعالیت خود نیاز دارد تا به‌عکس های کاربر دسترسی داشته باشد و یا برنامه ضبط و ایجاد فایل‌های صوتی برای اجرای برنامه‌های خود باید امکان دسترسی به میکروفن را داشته باشد.

گاهی اوقات یک برنامه و اپیلیکیشن ممکن است نیاز به دسترسی اطلاعات شخصی بیشتری پیدا کند و در حال تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات باشد تا آن‌ها را برای بازاریابی مورداستفاده قرار دهد.

به اعتقاد دکتر جی. بنتلی، درصورتی‌که کاربر احساس کند که حریم خصوصی‌اش موردحمله و دستبرد قرار می‌گیرد، بهترین کار این است که اجازه دسترسی به داده‌های شخصی که از سوی برنامه و نرم‌افزار ارائه می‌شود را رد کرده یا برنامه موردنظر را به‌طور کامل حذف کند.

ترجمه: فاطمه کردی
منبع: sciencefocus - سیناپرس

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد