درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1397 - 09:56   

محصولات تویوتا از سال 2025 با هم ارتباط برقرار می کنند

  محصولات تویوتا از سال 2025 با هم ارتباط برقرار می کنند


ادامه ادامه مطلب یک

دیوان عالی آلمان فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی را مجاز دانست

  دیوان عالی آلمان فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی را مجاز دانست


ادامه ادامه مطلب دو

استرس در محل‌های کار به ویژه برای زنان افزایش یافته است

  استرس در محل‌های کار به ویژه برای زنان افزایش یافته است


ادامه ادامه مطلب سه

فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف

  فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف
  گزارش جهانی ارتباطات 2018 منتشر شد/ مخاطبان طی چند سال آینده قادر به تشخیص خبر از تبلیغات نخواهند بود
  همایش روز روابط عمومی
  دومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران
  بحث نقض حریم خصوصی و ردیابی افراد غیر عضو در شبکه فیسبوک
  دیوان عالی آلمان فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی را مجاز دانست
  سخنی در باب گردشگری و صنعت توریسم - نگاهی تطبیقی با محوریت ایران
  از مشتری بالقوه تا مشتری نهایی در 30 ثانیه
  با پنجاه شرکت برتر سال 2018 آمریکای شمالی در شبکه اجتماعی لینکدین آشنا شوید
  مهارت «نه» گفتن در محیط کار!
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33161صفحه نخست » فناوری نوچهارشنبه، 22 فروردین 1397 - 01:11
جلسه استماع موسس و مدیرعامل فیسبوک در برابر سناتورهای کنگره آمریکا برگزار شد
مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیس بوک در برابر سناتورهای کنگره آمریکا قرار گرفته تا به سوالات آنها درباره حضانت از اطلاعات دو میلیارد کاربر این شبکه اجتماعی پاسخ دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیس بوک در برابر سناتورهای کنگره آمریکا قرار گرفته تا به سوالات آنها درباره حضانت از اطلاعات دو میلیارد کاربر این شبکه اجتماعی پاسخ دهد. آقای زاکربرگ می‌گوید بزرگترین پشیمانی او غفلت درباره استفاده کاربران و شرکت‌های روسیه برای تاثیر بر رای‌دهندگان آمریکایی است.

مارک زاکربرگ، در برابر سناتورهای کنگره آمریکا گفت فرآیند ممیزی اپلیکیشن‌هایی که اطلاعات کاربران این شبکه را به طور قانونی جمع‌آوری می‌کنند آغاز شده و با سخت‌گیری دنبال خواهد شد و در صورت پیدا کردن هرگونه سوءاستفاده‌ای از این اطلاعات نظیر پرونده کمبریج آنالتیکا، متخلفان از ادامه همکاری با فیسبوک منع خواهند شد.

قرار است دو کمیته مجزای کنگره آمریکا ظرف امروز (سه‌شنبه) و فردا از آقای زاکربرگ درباره نحوه حفاظت فیسبوک از اطلاعات حدود ۲ میلیارد کاربر آن سوال کنند.

او در ابتدای این جلسه گفت: "من فیسبوک را خلق کردم و ان را مدیریت می‌کنم و به همین علت هم مسئولیت اشتباهات آن با من است."

"ما فیسبوک را برای برقرار کردن ارتباط آدم‌ها با یکدیگر خلق کردیم... اکنون بیش از ۲ میلیارد نفر عضو آن هستند... ۷ میلیون کار و بار از طریق فیسبوک ارتزاق می‌کنند... در جریان توفندهای ویرانگر اخیر فعالان توانستند حدود ۲۰ میلیون دلار از طریق فیسبوک کمک جمع‌آوری کنند... اما همه اینها دلیل نمی‌شود که اشتباه نکرده باشیم...باید مطمئن شویم که به مردم صدا بدهیم اما همزمان مانع از دروغ پراکنی شویم...."

او در ادامه در پاسخ به دایان فاینستاین، سناتور دموکرات ارشد گفت: "یکی از بزرگترین پیشمانی‌های من از زمان خلق فیسبوک این است که چرا ما نتوانستیم فعالیت شرکت‌ها و افراد روس در زمینه کارزارهای انتخاباتی را زودتر تشخیص دهیم و مانع از آن شویم. مقابله با تلاش برای تاثیر بر انتخابات‌های آمریکا از طریق فیسبوک الویت اول من در سال جاری است."

هم‌زمان در حالی که تصاویر زنده این استماع از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا پخش می شد از بازارهای سهام این کشور گزارش شد که ارزش سهام فیسبوک افزایش یافته است. این در حالی است که پس از بالا گرفتن انتقادها از این شبکه اجتماعی شاخص سهام فیسبوک با بیش از ۵۰ میلیارد دلار افت نشان داده بود.

خبرگزاری رویترز گزارش کرده با بهبود ارزش سهام فیسبوک این شرکت در حال نزدیک شدن به بالاترین ارزش خود از روز اول فروردین تا امروز است. سهام فیسبوک در آن روز (۲۱ مارس) برابر ۱۶۵ دلار بود.

گزارش شده بود که مارک زاکربرگ در روزهای گذشته جلسه‌های تمرینی گذاشته بود تا خودش را برای جلسه استماع کمیته دادگستری و بازرگانی سنای آمریکا آماده کند.

این مدیر ۳۳ساله فیس‌بوک به مکالمه‌های خشک و بی‌روح معروف است. اما در جلسه سنا پیدا بود تلاش می‌کند با احساس حرف بزند.

در نخستین هفته‌های بعد از پیروزی دونالد ترامپ، به نظر می‌رسید ادعاها درباره نقش فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی دیگر برای مارک زاکربرگ شوخی اند اما با تحولات اخیر و افشاگری‌ها درباره دست‌رسی شرکت‌های تجاری به اطلاعات کاربران، حالا پایش به جلسه سنا باز شد.

در یک دهه گذشته که شبکه‌های اجتماعی در آمریکا و دیگر نقاط دنیا رونق گرفتند، کنش‌گران حامی حریم خصوصی به کاربران هشدار می‌دادند جایی که خدمات برای کاربران رایگان است، در واقع خود این کاربران، محصول فروخته‌شده اند.

حالا با این گمانه‌ها که یک دولت خارجی، روسیه، یا کاسب‌هایی در مقدونیه، برای منافع سیاسی یا مالی خودشان از فضای انتخابات آمریکا استفاده کرده‌اند تا محتوای جنجالی به ده‌ها میلیون رای‌دهنده آمریکایی نشان دهند، حساسیت‌ها درباره حریم خصوصی کاربران به موضوع خبری روز تبدیل شده است.

این جلسه استماع پس از آن شکل گرفت که در چند هفته اخیر موضوع استفاده شرکت تحلیل داده‌های کمبریج آنالتیکا از اطلاعات حدود ۸۷ میلیون کاربر فیسبوک و به کارگیری آنها به نفع کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، فیسبوک را با انتقاد گسترده روبرو شد.

در جریان این جلسه مارک زاکربرگ تایید کرد که رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ترامپ-روسیه با فیسبوک در ارتباط بوده است و این شبکه اجتماعی با این تحقیقات در ارتباط بوده است هر چند تاکید کرد به علت محرمانه بودن محتوای این ارتباط او نمی‌تواند در یک جلسه علنی در این باره سخنی بگوید.

آقای زاکربرگ پیش از این جلسه در متن اظهارتی که برای اعضای کنگره اماده کرده بود آورده بود هر اپلیکیشنی که پیش از سال ۲۰۱۴ به بخش زیادی از اطلاعات کاربران فیس‌بوک دسترسی داشته مورد تحقیق و بازرسی قرار خواهد گرفت.

براساس شهادت‌نامه بنیان‌گذار فیس‌بوک براساس تخمین‌های این شرکت در طول دو سال بیش از ۱۲۶ میلیون کاربر فیس‌بوک در معرض محتوای تولیدی "آژانس تحقیقاتی اینترنت" که یک سازمان تبلیغاتی روسیه است قرار گرفته اند.

به گفته او از آن زمان فیس‌بوک ابزارهای هوشمند مصنوعی بهتری را طراحی کرده که بتواند حساب‌های جعلی را ردیابی و تعطیل کنند.

به گزارش بی سی، سیاست‌های نشر آگهی نیز از این پس تغییر می‌کند و هویت کسانی که خواهان انتشار آگهی‌های سیاسی هستند و یا آنها که دارای صفحاتی با فالوئر یا دنبال‌کننده‌های بالا هستند بررسی خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران


  فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف


  خصوصیات یک انسان واقعی و اصیل


  مهارت «نه» گفتن در محیط کار!


  با پنجاه شرکت برتر سال 2018 آمریکای شمالی در شبکه اجتماعی لینکدین آشنا شوید


  محصولات تویوتا از سال 2025 با هم ارتباط برقرار می کنند


  از مشتری بالقوه تا مشتری نهایی در 30 ثانیه


  فیس‌بوک در روسیه فیلتر می‌شود


  سخنی در باب گردشگری و صنعت توریسم - نگاهی تطبیقی با محوریت ایران


  استرس در محل‌های کار به ویژه برای زنان افزایش یافته است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی