شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دپارتمان پست هند، دومین کارفرمای شهری بزرگ که زیر نظر دولت مرکزی فعالیت می کند، دارای 150 سال سابقه است.
این شرکت بزرگترین شرکت ادغامی است که خدمات پستی، خدمات مالی، بیمه عمر و غیره ارائه می دهد.
دومین شرکت بزرگ بیمه عمر با سهم بازار بالا در مناطق روستایی در کشور است. با این عملیات محیرالعقول، این سطح از کارایی و رضایت مشتری برای این شرکت بسیار تعجب آور است. در یک مصاحبه اختصاصی با دکتر یو. اسرینیواسا راگاوان، رئیس خدمات پستی هند در گفتگویی با ساختی پراسانا، متخصص پریسنس گفت:
متوسط سطح آموزشی کارمندان شما پایین تر از تحصیلات دانشگاهی است. با این وجود، چگونه می توانید چنین حجم عظیمی از کار را با کارایی بالا و مدیریت فن آوری و رقابت اداره کنید؟
متوسط سطح آموزشی کیفی بیشتر کارمندان تحصیلات دانشگاهی یا بالاتر است. بدون شک اداره یک شرکت در این سطح از کارایی و رقابت کاری است بس دشوار. اما به هر حال، ارتباطات داخلی مؤثر، بولتن های خبری، مراکز آموزشی، تعاملات منظم وغیره ما را قادر ساخته است تا بر مشکلات فائق آییم. روش های عملیاتی تعریف شده و سیستماتیک نیز بسیار کمک کننده هستند. در عرصه های پرفشار جدید مانند خدمات مالی (سرمایه گذاری های مشترک، اوراق بهادار و غیره)، کامپیوتری کردن، سامان دهی، نه تنها به ارتباطات داخلی بزرگ و آموزشی علاقه مند هستیم، بلکه کارمندان را به اخذ مشخصه هایی مانند مدرک AMFI نیز تشویق می کنیم.
نرم افزار Meghdoot که برای مصرف داخلی در خدمات پستی تولید شده بود، هم اکنون به بازارهای خارجی همسایه نیز صادر می شود.
ما با دو متحد تجاری خود و دیگر انجمن ها، سطح بالایی از تعاملات و ارتباطات داخلی داریم. تلاش های مشترک مدیرت و کارکنان، بر پایه اعتماد و احترام متقابل، فاکتوری است که ما را به اداره چنین تجارت عظیمی با بالاترین سطح کارایی و پیشتازی در عرصه های رقابت قادر ساخته است.
نقش ارتباطات در راستای اداره شرکت چیست؟
اداره شرکت بر شفافیت تمرکز دارد. شفافیت خارجی بدو ن شفافیت داخلی امکان پذیر نیست.
با پروسه ای از آموزش، ارتباطات درون شرکتی و دیدگاه های مشترک، ما کارمندان خود را به تأمین انتظارات مشتری حساس کردیم. به عقیده ما، اداره شرکت ترکیبی از تأمین نیاز مشتری به گونه ای شفاف و اخلاقی و کل تعهدات سازمانی است. ما ارتباطات داخلی و خارجی خود را به سمت این هدف هدایت می کنیم.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|