درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 12:40   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ‌دیجیتال‌سازی روابط‌عمومی
  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟
  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟
  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران
  چگونه از "تئاتر موفقیت" در اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود اجتناب کنید
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33064صفحه نخست » جمعه، 10 فروردین 1397 - 15:30
واکنش کانادایی ها به رسوایی بزرگ فیسبوک
سرانجام مارک زاکربرگ رئیس و بنیانگذار فیس بوک به رسوایی شرکت متبوعش اعتراف کرد، که سبب دستیابی شرکت مشاوره سیاسی کمبریج آنالیتیکا به اطلاعات شخصی پنجاه میلیون کاربر فیسبوک و استفاده از این اطلاعات برای تاثیرگذاری بر مبارزات انتخاباتی سال 2016 به نفع دانلد ترامپ شد.
  

اعتراف دیرهنگام مارک زاکربرگ
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سرانجام مارک زاکربرگ رئیس و بنیانگذار فیس بوک به رسوایی شرکت متبوعش اعتراف کرد، که سبب دستیابی شرکت مشاوره سیاسی کمبریج آنالیتیکا به اطلاعات شخصی پنجاه میلیون کاربر فیسبوک و استفاده از این اطلاعات برای تاثیرگذاری بر مبارزات انتخاباتی سال 2016 به نفع دانلد ترامپ شد.

 

اظهارات آقای زاکربرگ ضروری، اما دیرهنگام بود. چراکه تا یک روز پس از فراخوانی اش از سوی کمیته تحقیق مجلس عوام بریتانیا برای ادای توضیحات، در این مورد موضعگیری نکرد.


در عین حال سناتور مارک وارنر عضو کمیته اطلاعات سنای آمریکا نیز، برای چندمین بار خواستار ادای توضیحات او در برابر این کمیته شده است.   


واکنش کانادایی ها
در کنار آمریکایی ها و انگلیسی ها، کانادایی ها و برخی از کشورهای دیگر هم به این رسوایی واکنش نشان داده اند. کمااینکه شمار زیادی از مردم کشور ضمن پیوستن به هشتگ حذف فیسبوک، دیگران را هم به اقدام مشابه دعوت کرده اند. در عین حال برخی از چهره های موجه مانند کریستوفر ویلی دانشمند اطلاعات، آن کاووکیان رئیس پیشین حریم خصوصی استان انتاریو و کارشناس کنونی مرکز طراحی حریم خصوصی دانشگاه رایرسون، دیوید سوبرمن استاد رشته بازاریابی دانشگاه تورنتو، و… در این باره اظهارنظر کارشناسی نموده اند.


آقای ویلی شرکت مورد اشاره را به جمع آوری نامناسب اطلاعات شخصی پنجاه میلیون کاربر فیسبوک برای استفاده در مبارزات انتخاباتی سال 2016 و همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، متهم کرده است.


خانم کاووکیان گفته برای بسیاری از کانادایی ها که مدتی طولانی در مورد نبود راهکار محافظت از اطلاعات خود در قبال به اشتراک گذاشته نشدن آنها با بازیگران مشکوک شکایت داشته اند، ابعاد گسترده این نشت اطلاعات غیرقابل تصور می باشد. بنابر اظهارات وی بهره برداری از اطلاعات مورد اشاره برای شهروندان کانادا، به منزله بیدارباش جهت ترس از توانایی سوءاستفاده از روش های مشابه برای تاثیرگذاری بر انتخابات سراسری سال 2019 است.

آقای سوبرمن خاطرنشان کرده سبب واکنش ها به رسوایی مورد اشاره، تنها خدشه وارد کردن فیسبوک به اعتماد مردم و استانداردهای حریم خصوصی خود نیست. بلکه به این سبب هم می باشد، که این اقدام اثر ملموسی بر انتخاب دانلد ترامپ رئیس جمهور آمریکا داشته است.


زیان های معنوی و مادی
برملا شدن رسوایی مذکور به بدنامی فیسبوک، سلب اعتماد مردم، و ترک آن از سوی هزاران تن از کاربران، و همچنین اشخاص حقوقی عمده، انجامید. کمااینکه نظرسنجی مشترک موسسه اپسس و خبرگزاری رویتر که روز بیست و پنجم مارس منتشر شد، نشانگر آن است که تنها 41 درصد آمریکایی ها اعتماد دارند، که فیسبوک قانون حریم خصوصی را رعایت می کند.


نتایج نظرسنجی کانتار امنید که در همان روز در بیلد ام سونتاگ پرفروش ترین نشریه یکشنبه های آلمان انتشار یافت نیز نشان می دهد، که 60 درصد مردم این کشور می ترسند، فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی مجازی بر دمکراسی تاثیر منفی داشته باشند.


از دیگر سو از جمله توقف دادن تبلیغات شرکت های بزرگی مانند موزیلا و… به فیسبوک، سبب شد که بنابر اعلام خبرگزاری های گوناگون ارزش سهام آن تنها در یک هفته بین 58 تا 75 میلیارد دلار کاهش یابد. شمار زیادی از سرمایه‌ گذاران فیسبوک نیز، از قصد فروش سهام خود خبر داده اند.


فریاد کارشناسان و گوش ناشنوای کاربران
دست کم از سال 2010 بسیاری از کارشناسان مربوطه از جمله پژوهشگران دانشگاه دولتی پنسیلوانیا، در مورد جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران شبکه های اجتماعی مجازی و به ویژه فیسبوک (به سبب استفاده گسترده تر از آن به عنوان نخستین از نوع خود در جهان) هشدار می داده اند. کمااینکه براساس این پژوهش ها برنامه های کاربری تلفن های دستی/ apps که از سوی یک طرف سوم در فیسبوک ارائه می گردند، به احتمال زیاد منابع نشت اطلاعات خصوصی کاربران هستند. فراتر اینکه خود مارک زاکربرگ در اعتراف مورد اشاره همچنین پذیرفت، که در سال 2014 برنامه تولید یک پژوهش دانشگاهی سبب برملا شدن اطلاعات میلیون ها نفر بود. در برخی از این پژوهش ها نیز اشاره شده مخاطرات استفاده از این اطلاعات و به اشتراک گذاشتن آنها با دیگران، برای کاربران روشن نیست.


زمانی هم که سارقان دنیای مجازی (هکرها) اطلاعات 37 میلیون عضو تارنمای اشلی مدیسون – ویژه مزدوج های خواهان رابطه پنهانی جنسی با غیرهمسران خود- را فاش کردند، و در نتیجه از جمله سبب خودکشی یک سروان پلیس آمریکا شدند، از جمله لری فلاینت مدافع آزادی بیان، و… به آنهایی که نگران افشای اسرارشان در دنیای مجازی هستند، توصیه نمود: کاری نکنید و چیزی نگویید، که دلتان نمی خواهد خبر اول نیویورک تایمز بشود… اینک مدتی است، که دیگر چیزی به نام حریم خصوصی وجود ندارد.


تازه همه این توصیه ها مربوط به زمانی می شدند، که مسئولان دنیای مجازی دست کم ظاهرا و قانونا موظف به حفظ اطلاعات کاربران خود بودند. حالا که از جمله در پی قانونی که در بیست و سوم مارس به تصویب آقای ترامپ رسید و براساس آن دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران خارج از خاک آمریکا قانونی می ‌شود،…؟!؟! تکلیف مردم کشورهایی که مقاماتشان اصولا چیزی به نام حریم خصوصی ملت را به رسمیت نمی شناسند، و خود را در دخالت در کوچکترین امور مردم محق می دانند، که دیگر روشن است!!!!


به گزارش iranjavan، بااینهمه کاربران نه تنها به راحتی اطلاعات خصوصی خود، بلکه دوستان شان را هم، در دنیای مجازی برملا می کنند. کمااینکه رسوایی مورد اشاره، آخرین و بهترین گواه نبود گوش شنوا در قبال اظهارات کارشناسانه است.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  ‌دیجیتال‌سازی روابط‌عمومی


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد