درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 11:45   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32947صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابییکشنبه، 27 تیر 1400 - 08:34
معیارهای معمول اثربخشی تبلیغات
برخی معیارهای معمول که برای اثربخشی تبلیغات مورد استفاده قرار می گرفتند، شامل مواردی همچون به یادآوری تبلیغات، تعامل مصرف کننده با تبلیغات و تاثیرگذاری تبلیغات بر رفتار خرید عینی مصرف کننده می شدند. این تحقیقات تاثیر متقاعد کنندگی تبلیغات تلویزیونی بر مصرف کنندگان را نیز با استفاده از یک معیار اختصاصی به نام سهم از انتخاب نیز مورد مطالعه قرار داده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- طی چندین دهه متوالی تحقیقات مختلف نشان داده است که طبقه بندی مبتنی بر نسل عموما شامل موارد زیر می شود:
نسل وای: افرادی که بین 16 تا 29 سال سن دارند.
نسل ایکس: افرادی بین 30 تا 44 سال سن دارند.
بیبی بومرها یا کودکان نسب انفجار: افرادی که بین 45 تا 59 سال سن دارند.
سالمندان: افرادی که 60 سال یا بیشتر سن دارند.

تفسیر معیارها
برخی معیارهای معمول که برای اثربخشی تبلیغات مورد استفاده قرار می گرفتند، شامل مواردی همچون به یادآوری تبلیغات، تعامل مصرف کننده با تبلیغات و تاثیرگذاری تبلیغات بر رفتار خرید عینی مصرف کننده می شدند. این تحقیقات تاثیر متقاعد کنندگی تبلیغات تلویزیونی بر مصرف کنندگان را نیز با استفاده از یک معیار اختصاصی به نام سهم از انتخاب نیز مورد مطالعه قرار داده است.


معیار سهم از انتخاب بیانگر تغییر در انتخاب مصرف کننده با توجه به یک محصول پس از مواجه با یک تبلیغ در رابطه با محصول می باشد.


تاثیر تبلیغات تلویزیونی بر انتخاب خرید مصرف کننده از یک الگوی پله ای و گام به گام تبعیت می‌کند، به این ترتیب که تاثیر متقاعد کنندگی برای آن دسته از مصرف کنندگانی بیشتر است که در بین طبقه بندی نسل ها دارای سن بیشتری هستند. متوسط افزایش تعداد مصرف کنندگان در هر یک از 4 طبقه بندی نسلی، که محصولی را پس از مشاهده یک تبلیغ تلویزیونی در رابطه با آن محصول ترجیح داده اند به قرار زیر است:
نسل وای: 4.6
نسل ایکس: 5.3
بیبی بومرها یا کودکان نسب انفجار: 6.4
سالمندان: 6.6
 

در حالیکه الگوی تاثیر اقناعی تبلیغات تلویزیونی در نتایج این تحقیقات که توسط مجموعه comScore انجام شده مشهود است، برخی کارشناسان اعتقاد دارند که این تاثیر به دلیل مراحل زندگی مصرف کنندگان است و آنچنان به خصوصیات اعضای هر گروه طبقه بندی شده از مصرف کنندگان بر اساس نسل ارتباطی ندارد؛ چرا که این خصوصیات با بالا رفتن سن این افراد و وارد شدن هر یک در یک طبقه نسلی دیگر همچنان با آنها ادامه خواهد داشت.
 
مراقب نسب وای باشید که با تبلیغات برانگیخته شده و مدت بیشتری آن را به یاد می آورند یکی از معیارهای کلیدی در این تحقیقات به خاطر آوردن تبلیغات بوده است. دو نوع از به خاطر آوردن مورد اندازه گیری قرار گرفته است: به خاطر آوردن فوری و به خاطر آوردن با تاخیر.


به خاطر آوردن فوری تبلیغات تقریبا 15 دقیقه بعد از مشاهده تبلیغ اندازه گیری شده بود.


به خاطر آوردن با تاخیر تبلیغات سه روز پس از نمایش داده شدن تبلیغات تلویزیونی اندازه گیری شده بود.


معیار به خاطر آوردن فوری برای بدست آوردن میزان اثربخشی جلب توجه بینندگان تلویزیون توسط تبلیغات تلویزیونی در نظر گرفته شده بود. این بدین معنا است که تبلیغ مورد نظر با توجه به چگونگی به چشم آمدن تبلیغ مورد نظر در برابر تمام صداهای ناهنجار یا عوامل حواس پرتی که می تواند در زمان تماشای تلویزیون برای مخاطب روی دهد مورد ارزیابی قرار گرفته است.


مدیران و مسئولان تبلیغات به این معیار اثربخشی تبلیغات تحت عنوان نفوذ تبلیغ یاد می کنند.


به خاطر آوردن با تاخیر تبلیغات توسط بینندگان تبلیغات تلویزیونی، نشان دهنده کیفیت باقی گذاشتن یک تصویر یا خاطره ماندگار بر بینندگان است.


نتیجه گیری
پاسخ های دریافت شده از افراد تماشا کننده تبلیغات تلویزیونی در این تحقیقات در بین گروه های نسلی مختلف تقریبا متفاوت بوده است. در متولدین نسل وای شاهد نرخ نفوذ کمتر تبلیغات نسبت به دیگر گروه های نسلی هستیم که احتمالا فاکتورهای مختلفی در شکل گیری این نتیجه موثر بوده اند.


بطور تعمدی و هدف دار، متولدین نسل وای توجه و تمرکز خود را بین چندین فعالیت و موضوع مورد علاقه مختلف در هر بازار زمانی مورد نظر تقسیم می کنند. متولدین این نسل اغلب در آن واحد درگیر چندین و چند ابزار یا وسیله دیجیتالی مختلف هستند. به عنوان مثال، یک مصرف‌کننده نسل وای ممکن است به تماشای تلویزیون بنشیند، از تبلت خودش استفاده کند و در همان آن به پیام های متنی دریافت کرده هم پاسخ دهد.


در توصیف این نسل اغلب گفته می شود که این حالت به این دلیل روی می دهد که مصرف کنندگان جوان دامنه توجه کوتاهی دارند و نیازمند محتوای دیجیتالی هستند که توجه جلب می‌کند، منحصر به فرد است و نیز به شدت سرگرم کننده است.


وقتی فرزندان این نسل تمرکز خود را بر روی یک تبلیغ متمرکز می کنند، اغلب به مدت طولانی‌تری از اعضای نسل های دیگر آن را به یاد می آورند.
 

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی


  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد