درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 10:31   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - در اینجا دلیل این است که بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32870صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریجمعه، 19 اسفند 1401 - 12:34
ریتینگ Rating (سنجش نظر مخاطبان رادیو ـ تلویزیونها و تعیین «درصد» بیننده و شنونده راضی و ناراضی)
در کشورهایی که رادیو ــ تلویزیونها غیردولتی هستند و به صورت تجاری عمل می کنند از جمله آمریکا، اگر یگ برنامه ـ هرقدر مهم از نظر فنی و محتوا ـ در ریتینگ Rating (سنجش نظر مخاطبان و تعیین «درصد» بیننده و شنونده راضی و یا ناراضی) نمره کم و خلاف انتظار بیاورد تعطیل خواهد شد، زیرا صاحبان آگهی اجازه نمی دهند اعلانشان در آن برنامه پخش شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در کشورهایی که رادیو ــ تلویزیونها غیردولتی هستند و به صورت تجاری عمل می کنند از جمله آمریکا، اگر یگ برنامه ـ هرقدر مهم از نظر فنی و محتوا ـ در ریتینگ Rating (سنجش نظر مخاطبان و تعیین «درصد» بیننده و شنونده راضی و یا ناراضی) نمره کم و خلاف انتظار بیاورد تعطیل خواهد شد، زیرا صاحبان آگهی اجازه نمی دهند اعلانشان در آن برنامه پخش شود.


دهم مارس 2003 «فیل دانهو» روزنامه نگار قدیمی که یک برنامه میز گرد زنده همراه با پرسش و پاسخ تلفنی را در شبکه ام ـ ا س. ان. بی. سی. (متعلق به مایکروسافت و نشنال برادکستینگ کورپوریش ــ آمریکا ) اجرا می کرد و برای یک گروه آگاه با تحصیلات بالا جالب بود اعلام کرد که چون «درصد» بینندگان برنامه او از نصاب معین پایین رفته و به 379 هزار تقلیل یافته است، ادامه آن برنامه برای شبکه مقدور نیست و از 28 مارس 2003 تعطیل خواهد شد!.

 

معنای این عمل این است که شبکه ها به خاطر اعلان و در آمد؛ مجبورند سلیقه اکثریت مخاطبان را ملاک قرار دهند و از برنامه های سنگین و همچنین مهم (فرهنگی ــ سیاسی)، صرف نظر از کیفیت تولید که در خور فهم و مطابق سلیقه و پسند اکثریت (عوام الناس) نباشد صرفنظر کنند و اُفت کاررا بپذیرند که این، یک ضعف بزرگ شبکه های تجاری در دهه های اخیر بشمار آورده شده است و این بحث دنباله داررا بوجود آورده است که آیا شبکه های رادیو ـ تلویزیونی باید تجاری و صرفا برای کسب و کار باشند و احیانا تحت نفوذ قرارگیرند و ...؟.


در بیشتر کشورها، هنوز شبکه های رادیو ــ تلویزیونی دولتی (عمومی) هستند و هزینه های آنها از محل مالیاتها و عوارض تامین می شود. ایالات متحده هم یک شبکه رادیو تلویزیون عمومی (بدون آگهی تجاری آنچنانی) دارد که غیر دولتی است و هزینه آن ازاعانات مردم و موسسات و کمک های آموزشی ــ فرهنگی دولت تامین می شود. در زمستان 2011 و درجریان صرفه جویی در هزینه های این دولت، قرارشده است که کمک دولتی به آن شبکه مشمول کاهش و یا حذف قراربگیرد.

 

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد