درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 21:05   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32813صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 12 اسفند 1396 - 08:35
جامه ای نو ، برازنده روابط عمومی در پرمخاطب ترین نهاد اجتماعی
محسن حسین خانی کارشناس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین - اهمیت روابط عمومی در آموزش و پرورش به عنوان پرمخاطب ترین نهاد اجتماعی کشور با 40میلیون مخاطب، مسئله ای مهم و اولویت دار است. تعامل سازنده و ایجاد پل ارتباطی بین اجزای مثلث حیاتی نظام آموزشی یعنی معلم،دانش آموز و خانواده با نهادهای سیاست گزار و تصمیم گیر، امریست که می توان موفقیت آموزش و پرورش را در گرو آن دانست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اهمیت روابط عمومی در آموزش و پرورش به عنوان پرمخاطب ترین نهاد اجتماعی کشور با 40میلیون مخاطب، مسئله ای مهم و اولویت دار است.

 

تعامل سازنده و ایجاد پل ارتباطی بین اجزای مثلث حیاتی نظام آموزشی یعنی معلم،دانش آموز و خانواده با نهادهای سیاست گزار و تصمیم گیر، امریست که می توان موفقیت آموزش و پرورش را در گرو آن دانست، اما آیا می توان با نگاه سازمانی چندسال قبل ، درعصری که با حضور انواع ابزارهای ارتباطی، شاهد انقلاب رسانه ای هستیم، گام های موثر و تحول آفرین برداشت؟!

طی چندین سالی که از قرار گرفتن روابط عمومی در چارت سازمانی آموزش و پرورش می گذرد وظیفه ی آن به ویژه در مناطق کوچکتر به تشریفات ، آذین بندی مناسبت ها و تهیه گزارش از برنامه ها ختم می شد ، علاوه بر آن به دلیل عدم تعریف جایگاه آن در سازمان ، به عنوان یک پست رده چندمی به یک کارشناس غیرمرتبط محول می گردید، اما از آن روز تا به حال ، آنگونه که باید ، نگاه تخصصی و تحول شایسته ی انقلاب رسانه ای کشور ، براساس نیازهای منحصر به فرد این نهاد در جایگاه روابط عمومی های آموزش و پرورش رخ نداده است.

افکارسنجی ، اطلاع رسانی ، مدیریت افکار عمومی ، فعالیت رسانه ای مستمر با ابزارهای مختلف ارتباطی ، پاسخگویی به موقع ، خلاقیت و ابتکار ، برنامه ریزی فعالیت های مدیر سازمان و موارد متعدد دیگر را می توان از وظایف یک روابط عمومی پویا در آموزش و پرورش امروز یاد کرد.حال با شرایطی که یک نیرو علاوه بر پست روابط عمومی ، پست های دیگری چون کارشناسی فناوری،مسئول دفتری و... بر او محول شده ، چگونه می توان به آرمان های روابط عمومی در آموزش و پرورش فکر کرد؟! براساس مشاهدات میدانی و تجارب کارکنان این نهاد می توان عدم موفقیت کامل طرح های اجرایی در آموزش و پرورش را مرتبط با عدم توجیه و ارتباط گیری موثر بین تصمیم سازان این نهاد و ارکان آن یعنی فرهنگیان ، دانش آموزان و خانواده ها دانست که این نقطه ضعف را می توان با فکر خلاق و پویایی یک روابط عمومی دوراندیش و برنامه محور حل کرد.

اینک که در مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش شاهد رویکردی نو و برنامه هایی از جنس اهداف مذکور هستیم ، امیدواریم با اقدامات عملی و تحولات ساختاری ، روابط عمومی را در ادارات آموزش و پرورش به مرکز سنجش افکار و خواسته های مخاطبان ، مدیریت رسانه ای آموزش و پرورش و مشاوری امین برای سیاستگزارن این نهاد مبدل ساخت.

به منظور انجام یک اقدام ماندگار و زیرساختی و فراگیر شدن آن ، که موجبات تحول اجتماعی را فراهم نماید ، باید ساختاری جدید در چارت سازمانی ادارات آموزش و پرورش متشکل از چندین نیروی متخصص و ناظر بر تمامی نیروهای آن سازمان ، پایه ریزی گردد ، تا وظایفی چون افکارسنجی ، ارتباط گیری با مخاطبان ، ارتباطات درون سازمانی ، تهیه گزارش های خبری و تصویری ، انتشارات ، ارتباط گیری با رسانه ها و جراید ، نظارت بر حسن اجرای مراسم ها و جلسات ، اطلاع رسانی صحیح و جامع باتوجه به حضور افراد مختلف با ایده ها و تفکرات متفاوت در این نهاد و از همه مهمتر طراحی نظامی منسجم برای پاسخگویی به خواسته ی میلیون ها مخاطب آموزش و پرورش را پیگیری نماید.

 



 

 



 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
علی
| 1396/12/12 - 09:14 |     1     1     |
باسلام

مطلب بسیار دقیقی بود که باید موردتوجه قرار گیرد


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد