درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 23:38   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32384صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیشنبه، 30 دی 1396 - 14:14
فاصله هایی از جنس فقر
پروین خدادادی حدادان/دانشجوی دکتری علوم ارتباطات - اساسا بسیاری از آسیب های اجتماعی همچون فقر، بیکاری، دزدی، رشوه گیری و زورگیری ناشی از افزایش فاصله طبقاتی در جامعه است و این آسیب ها رفته رفته، خود آسیب های دیگری همچون پرخاشگری، طلاق و افزایش تجرد در جامعه را باعث می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از علل تاخیر در ازدواج جوانان و یا حتی انتخاب تجرد قطعی از سوی آنها افزایش فاصله طبقاتی در جامعه است؛ چراکه افراد با نگاه به تفاوت طبقاتی خود با دیگران امید به آینده خود را از دست می دهند و تمایلی برای ازدواج پیدا نمی کنند و این در حالی است که، خانواده های ثروتمند حداقل 15 برابر بیشتر از خانواده های فقیر درآمد کسب می کنند و توزیع امکانات همچنان به سمت دهک های درآمدی بالاتر است.

 

بررسی ها نشان می دهد میزان دسترسی خانواده ها نیز به امکانات رفاهی به شدت کاهش یافته است و متاسفانه بر اساس آمار‌ها، حداقل 12‌ درصد جمعیت کشور، دچار گرسنگی و سوء تغذیه هستند.

 

این در حالی است که در همین کشور هستند کسانی که خودروهای لوکس گران قیمت سوار می شوند و خانه های میلیاردی دارند. البته فراموش نشود که، مهمترین پیامد افزایش فاصله طبقاتی در جامعه متوجه نظام سیاسی کشور است؛ زیرا در اغلب موارد افزایش فاصله های طبقاتی موجب نارضایتی عمومی و در نتیجه خدشه به نظام سیاسی کشور می شود.

 

چون اساسا بسیاری از آسیب های اجتماعی همچون فقر، بیکاری، دزدی، رشوه گیری و زورگیری ناشی از افزایش فاصله طبقاتی در جامعه است و این آسیب ها رفته رفته، خود آسیب های دیگری همچون پرخاشگری، طلاق و افزایش تجرد در جامعه را باعث می شود.

 

اگرچه "کارل مارکس" معتقد است ایجاد نابرابری و فاصله طبقاتی در یک جامعه سرمایه داری اجتناب ناپذیر است اما باید گفت در کشور ما، حداقل مشکل از نفس سرمایه داری نیست؛ بلکه از نحوه اجرای آن است. چنانکه اکنون در کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی، آمریکا و آلمان سیستم سرمایه داری وجود دارد و اگرچه فاصله طبقاتی هم تا حدودی هست، ولی با مالیات ستانی درست و توزیع عادلانه ثروت مانع از انباشت ثروت تنها در دست برخی خواص می شوند.

 

 توزیع عادلانه ثروت مهم ترین اقدام جهت جلوگیری از افزایش فاصله طبقاتی است. پس اگر ثروت به درستی و عادلانه در جامعه توزیع شود، هیچگاه بدین شکل و در کمال نابآوری شاهد انباشت ثروت برای عده ای خاص نبوده و نخواهیم بود.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  هفت اشتباه زبان بدن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد