درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 11:13   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟
  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟
  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران
  چگونه از "تئاتر موفقیت" در اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود اجتناب کنید
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32286صفحه نخست » خبر یکسه شنبه، 19 دی 1396 - 21:24
گزارش دومین نشست هم اندیشی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان قزوین
دومین نشست هم اندیشی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان قزوین پایان هفته جاری با حضور استاندار برگزار می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دومین نشست هم اندیشی روابط عمومی دستگاه های اجرایی و رسانه های استان قزوین پایان هفته جاری با حضور استاندار برگزار می شود.

 

استاندار قزوین: روابط عمومی ها فاصله مدیران با مردم را کمتر کنند
 استاندار قزوین گفت: باید بپذیریم ما مدیران کمی از مردم دور شده ایم و روابط عمومی ها باید با انعکاس دیدگاه مردم بتوانند فاصله مسئولان را با مردم کمتر کنند.

عبدالمحمد زاهدی درجلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان قزوین که عصر سه شنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: در ۱۹ دی ماه دو رویداد مهم داریم که در سال ۵۶ انتشار یک مقاله علیه امام موجب خشم مردم و جرقه انقلاب شد و مناسبت دیگر اولین سالگرد رحلت ایت الله هاشمی رفسنجانی است که از نزدیکترین یاران امام محسوب می شدند.

وی بیان کرد: آیت الله رفسنجانی حلقه ارتباط با امام بود و از شخصیت های تاثیرگذار انقلاب محسوب می شود که در بسیاری از امور نقش انکارناپذیری داشت که یادش برای همیشه ماندگار است.

رمز ماندگاری دولتها اقناع افکار عمومی است

استاندار قزوین تصریح کرد: رمز ماندگاری دولتها و حکومتها در شرایط کنونی اقناع افکار عمومی است و هر کس بتواند این وظیفه را بخوبی انجام دهد به هدف می رسد.

وی بیان کرد: روابط عمومی یک شغل تخصصی است اما اگر جوهره کار در وجود کسی نباشد با آموزش نمی توان همه مسائل را منتقل کرد و به نتیجه رسید.

زاهدی یادآورشد: البته ما نیز در نوع گزینش ها مشکل داریم و به این جوهره توجه نمی شود در حالی که باید بدانیم هر کاری یک انگیزه، روحیه و جوهره لازم دارد که با آموزش باید آن را تقویت کرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: رسالت اصلی روابط عمومی ها اطلاع رسانی است اما فقط نباید عملکرد و خدمات را گفت بلکه معرفی سازمان هم مهم است.

زاهدی اضافه کرد: با توجه به تنوع و تغییر قوانین و مقررات یکی از وظایف روابط عمومی ها باید اطلاع رسانی در مورد این قوانین باشد تا مردم بدانند چگونه از خدمات دستگاهها بر اساس قانون استفاده کنند که این کار به قانونمند شدن مردم منجر می شود.

استاندار یادآورشد: اطلاع گیری و تعامل دو سویه هم از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا فقط بلندگو نباشید و با نظر و دیدگاه مردم هم آشنا شده و ذائقه مردم را بدانید و طبق آن اقدام کنید.

کمی از مردم دور شده ایم/ روابط عمومی فاصله مدیر با مردم را کم کند

زاهدی اظهارداشت: باید بپذیریم کمی از مردم دور شده ایم و فاصله مدیران زیاد شده و فقط در چارچوب خودمان مسائل را می بینیم در حالی که باید بدانیم در جامعه چه می گذرد و مردم از ما چه انتظاری دارند.

استاندار قزوین یادآورشد: وقتی ۶۰ درصد روابط عمومی ها یک نفره اداره می شود باید بپذیریم نمی توان به وظیفه خود عمل کرد و در این زمینه نیز باید فکر اساسی کرد.

زاهدی تصریح کرد: مدیران روابط عمومی ها باید بتوانند بین مردم و دستگاه مربوطه ارتباط لازم را برقرار کنند و تنظیم روابط با شماست لذا باید نوع برقراری ارتباط دستگاه با مردم را شناسایی کنید.

وی اظهارداشت: ضعف اطلاع رسانی از نظر کمی و کیفی مهم است و باید بتوانید افکار عمومی را قانع کنید.

استاندار قزوین بیان کرد: تقویت ساختار روابط عمومی اهمیت زیادی دارد و بدون اضافه کردن نیرو باید پیگیر این موضوع باشیم.

زاهدی گفت: روابط عمومی استانداری موضوع نظرسنجی و افکارسنجی را اجرا کند و موضوع رضایت مندی مردم از دستگاههای اجرایی را جمع آوری کند تا ببینیم کدام دستگاه موفق بوده است.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی مدیران ارتباط مناسبی با رسانه ها ندارند و زودرنج شده اند و گاهی کلافه می شوند و حوصله پاسخگویی به خبرنگاران را ندارند در حالی که برای اصلاح کارمان باید نقدپذیر باشیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: باید بپذیریم رفتار و گفتارمان درست نیست و رسانه ها می توانند در اصلاح امور نقش مهمی ایفا کنند و پیشنهاد می شود مدیران ارتباط بیشتری با رسانه ها برقرار کنند.

استفاده از فضای مجازی جدی گرفته شود

وی اضافه کرد: فضای مجازی فرصت مناسبی است که باید از آن بخوبی استفاده کنیم و هر چند تبعات منفی هم دارد اما ناگزیریم از این ابزار برای اطلاع رسانی برخوردار شویم.

استاندار بیان کرد: ذهنیت و واقعیت با یکدیگر تفاوت دارد و در دنیای سیاست و رفتارهای اجتماعی باید بدانیم ذهنیت ها می تواند افکارعمومی و رفتارها را شکل دهد.

زاهدی گفت: روابط عمومی در بهبود عملکرد رفتار سازمانی و تغییر رفتارها نقش مهمی دارد که باید در این زمینه نیز موفقیت بیشتری کرد.
 

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین: رسالت روابط عمومی ارتباط مستمر با رسانه و اقناع افکار عمومی است
مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین گفت: مدیران روابط عمومی ضمن ارتباط مستمر با رسانه ها و انعکاس عملکرد خود باید با رصد جامعه افکار عمومی را هم قانع کنند.

 شورای هماهنگی روابط عمومی استان با حضور استاندار قزوین عصر سه شنبه در استانداری تشکیل جلسه داد.

نصرت الله علیرضایی در این جلسه ضمن گرامیداشت ۱۹ دی ماه سالروز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اهمیت روابط عمومی ها اظهار داشت: در استان قزوین ۱۳۵ روابط عمومی فعال است که ۸۰ درصد مدیریت آنها با آقایان و ۲۰ درصد با بانوان است.

وی بیان کرد: همچنین ۴۰ درصد مدیران روابط عمومی استان کمتر از ۵ سال سابقه دارند و ۶۰ درصد بالای ۵ سال و بیش از ۶۵ درصد افراد در سنین ۳۰ تا ۴۰ سال هستند.

علیرضایی تصریح کرد: همچنین ۶۰ درصد روابط عمومی ها با یک نفر اداره می شود و ۲۰ درصد با دو نفر و ۲۰ درصد نیز بیش از دو نفر نیرو دارد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین یادآورشد: تحصیلات ۶۰ درصد مسئولان روابط عمومی دستگاههای اجرایی در رشته علوم انسانی و مابقی در رشته فنی و مهندسی و ریاضی است.

علیرضایی یادآورشد: سه درصد مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان دارای مدرک دیپلم و ۵۲ درصد لیسانس، ۴۲ درصد فوق لیسانس و سه درصد دکترا دارند.

وی بیان کرد: فعالیت در روابط عمومی ها بسیار سخت و طاقت فرسا و حساس است و باید بتوانند در کنار وظایف ذاتی به افکار عمومی پاسخ دهند.

علیرضایی تصریح کرد: در گذشته هیچ دغدغه ای برای پاسخگویی به مردم و افکار عمومی وجود نداشت اما امروز مهمترین دغدغه توجه به حقوق شهروندی، مردم سالاری و اقناع افکار عمومی است.

وی بیان کرد: در شرایطی که دسترسی آزاد به اطلاعات مطرح شده اگر نتوانیم به مردم پاسخگو باشیم از عملکرد موفقی برخوردار نخواهیم شد و سایر برنامه ها نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین یادآورشد: در عصر کنونی همه دولت ها مشروعیت و محبوبیت خود را در پاسخگویی مناسب جستجو می کنند و جلب افکار عمومی با روش های اقناعی اهمیت دوچندان دارد.

وی اظهارداشت: روابط عمومی باید به طور مستمر فضا را رصد کرده و با رسانه ها ارتباط مناسب داشته باشد و در کنار عملکرد خود نسبت به شناسایی نقاط ضعف دستگاه نیز اقدام کند.

در این جلسه مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی، نهادها، بانکها و سازمانها دیدگاههای خود را با استاندار در میان گذاشتند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد