درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 20:23   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قبل از شروع همکاری با کسی، در مورد سبک کار خود صحبت کنید
  هوش اپل: گام بزرگ اپل در هوش مصنوعی
  وحشت اخلاقی جدید: رسانه‌های اجتماعی
  آیا روابط‌عمومی در بلاک چین مرده است؟ نگاهی به دیدگاه‌های مخالف
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32154صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیسه شنبه، 5 دی 1396 - 22:24
هدیه‌های نامناسب و بد
کوهن می‌خواهد بداند چرا بعضی آ‌دم‌ها چیزهایی هدیه می‌دهند که از همان ابتدا می‌دانند به مذاق گیرنده خوش نخواهد آمد. او نتیجه این پژوهش و دسته‌بندی‌ای از هدیه‌هایی را که او نامناسب یا بد می‌داند در پورتال "conversation" منتشر کرده است:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگر هدیه‌ای گرفته‌اید و با دیدن آن به خودتان گفته‌اید که "هدیه‌دهنده واقعا در مورد شما چه فکر کرده؟" یا " آخر این چه هدیه‌ای است؟" باید بگوییم، شما تنها نیستید.

 

دبورا کوهن پروفسور بازاریابی در مؤسسه فناوری نیویورک است و "هدیه‌های نامناسب و بد" یکی از موضوعاتی است که این پژوهشگر در مورد آن تحقیق می‌کند.

کوهن می‌خواهد بداند چرا بعضی آ‌دم‌ها چیزهایی هدیه می‌دهند که از همان ابتدا می‌دانند به مذاق گیرنده خوش نخواهد آمد. او نتیجه این پژوهش و دسته‌بندی‌ای از هدیه‌هایی را که او نامناسب یا بد می‌داند در پورتال "conversation" منتشر کرده است:

کوهن می‌نویسد، در حوزه تحقیقی من، فرض عقل متعارف این است که اگر گیرنده هدیه دریافتی را نپسندد، این تصادفی است. اما متوجه شدم که بعضی مردم به طور هدفمند به دیگران هدیه‌های بد می‌دهند.

او از تجربه شخصی خود در این زمینه می‌گوید و اینکه وقتی بچه بوده پدرش (البته به نظر خودش)، هدیه‌ای "خنده‌دار و بامزه" به او داده است. وقتی شروع به بازکردن کادو می‌کند، با گشودن جعبه نخست به دومین جعبه و بعد به سومین جعبه و .. می‌رسد. کوهن می‌گوید، هر چه جعبه‌ها کوچک و کوچکتر می‌شدند، انتظار او برای دیدن هدیه بزرگ و بزرگ‌تر می‌شد. او بالاخره به آخرین جعبه می‌رسد و می‌بیند ...

جعبه خالی است. با یاس و شوک بزرگ پس از دیدن جعبه خالی این پرسش در ذهن او شکل می‌گیرد که هدف آدم‌ها از بخشیدن اینگونه هدیه‌ها چیست؟ کوهن در تحقیق خود می‌بیند، هزینه‌ای که هدیه‌های ناخواسته به وجود می‌آورند، بسیار بالاست؛ چه از نظر ارزش مالی و چه از نظر ضربه‌ای که به روابط و ارتباطات میان انسان‌ها می‌زنند.

به نوشته او در ایام کریسمس سال ۲۰۱۵ هدیه‌هایی به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار به فروشگاه‌هایی که از آنجا خریداری شده‌بودند، بازگردانده شدند. به این رقم باید ارزش هدیه‌هایی که دور انداخته شدند، به دیگری فروخته یا بخشیده شدند را هم اضافه کرد و البته ارزش غیرمادی روابطی که در اثر هدیه‌های نامناسب یا ناخواسته تیره شدند یا از هم پاشیدند.

پروفسور کوهن در تحقیق و بررسی خود هدیه‌های بد و ناخواسته را به چند دسته تقسیم کرده است:

هدیه‌های مقابله‌جویانه: پرفسور کوهن برای این دسته از هدیه‌ها مثال مادرشوهری را آورده است که به عروس خود که هنوز صاحب فرزند نشده، یک تست بارداری برای کریسمس هدیه داده است.

هدیه‌های خودخواهانه: هدیه‌های این دسته را می‌توان اینگونه توصیف کرد؛ "به نام تو، به کام من". مثلا مردی که به همسر خود که علاقه‌ای به ورزش ندارد، پیش از شروع مسابقات سوپربول یک تلویزیون بزرگ هدیه می‌دهد؛ تلویزیونی که در حقیقت خود مرد آرزوی داشتنش را داشته است.

هدیه‌های خشن: این‌ها هدیه‌هایی هستند که نیت هدیه‌دهنده آزاردادن هدیه‌گیرنده است. پروفسور کوهن مثال مردی را می‌آورد که به همسر خود مبلمانی برای حیاط خانه (باغ) هدیه داده بود. همسر از شوهر می‌خواهد که این مبلمان را عوض کند چون از آنها خوشش نمی‌آید. مرد در پاسخ به این درخواست، کمی پس از کریسمس که تولد همسرش بود، به او شمار بیشتری از همان صندلی‌ها هدیه داد. کمی پس از این اتفاق این زوج از هم جدا شدند.

هدیه‌های اجباری: به کسی که نمی‌شناسیم چه چیزی هدیه می‌دهیم؟ یا اگر زیاد به سلایق گیرنده هدیه آشنا نباشیم، به او چه می‌دهیم؟ پروفسور کوهن می‌نویسد، یک زن به شوهرش برای تولد وسایلی هدیه داد و از همان ابتدا می‌دانست که مرد بسیاری از آنها را پس خواهد داد. توجیه زن برای اینگونه هدیه دادن این بود که مهم هدیه دادن است، اینکه چه چیزی هدیه داده شود، مهم نیست.

هدیه‌های سبقت‌جویانه یا رقابتی: مثال برای اینگونه هدیه‌دادن‌ها و "روکم‌کنی‌ها" مورد پدربزرگ و مادربزرگ‌ها هستند که به نوه‌هایشان هدیه‌ای می‌دهند که قبلا پدر و مادرها توصیه به نخریدن آن کرده‌‌اند. نمونه دیگر مادری است که برای پروفسور کوهن تعریف می‌کند، پدر و مادرش با پدر و مادرهمسرش مدام بر سر بخشیدن هدیه‌های بزرگ به نوه‌ها با هم رقابت می‌کنند و عکس هدیه‌ها را در فیس بوک به معرض نمایش می‌گذارند.

پروفسور کوهن به همه توصیه می‌کند، اگر پی بردند که هدیه‌ای نامناسب یا اشتباه به کسی داده‌اند، به موقع از او پوزش بخواهند.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران


  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران


  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟


  آیا روابط‌عمومی در بلاک چین مرده است؟ نگاهی به دیدگاه‌های مخالف


  وحشت اخلاقی جدید: رسانه‌های اجتماعی


  هوش اپل: گام بزرگ اپل در هوش مصنوعی


  قبل از شروع همکاری با کسی، در مورد سبک کار خود صحبت کنید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد