درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 19 خرداد 1403 - 20:19   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا بدون بک‌لینک‌ زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است
  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی
  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود
  لینکدین پروفایل های جعلی کارمندان مرتبط با شرکت استخدام روابط‌عمومی را حذف می‌کند
  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی
  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است
  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»
  جذب و حفظ استعدادها در روابط‌عمومی: چالش‌ها و راه‌حل‌ها
  دبیرکل سازمان ملل خواستار ممنوعیت تبلیغات سوخت های فسیلی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32145صفحه نخست » بانک و بیمهسه شنبه، 5 دی 1396 - 11:23
عبور موفق بانک ملی ایران از چالش مطالبات معوق
بانک ملی علاوه بر رعایت ملاحظات بانکداری و حراست دقیق از منابع سپرده گذاران خود،توانسته است ملاحظات اقتصاد کشور و محذورات بخش تولید واقعی را نیز رعایت کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مطالبات معوق،چالشی است که بدون تردید عبور از آن نیازمند جدیت،هوشیاری و دانش مجموعه نظام بانکی کشور است.تا کنون رسانه ها،شبکه های اجتماعی و محافل دانشگاهی کشور،بسیار به این موضوع پرداخته اند و اهالی اقتصاد و صاحب نظران در این عرصه قلم ها فرسوده اند،اما با این وجود هنوز حق مطلب ادا نشده و جا دارد تا بانک ملی ایران، به سهم خود به این موضوع خطیر و مهم بپردازد و تجربه گرانسنگ مدیران و کارشناسان این بانک را در عرصه وصول مطالبات معوق، در معرض دید و قضاوت مخاطبان خود قرار دهد.


مطالبات معوق،یک چالش ساده که در فرآیند بانکداری رخ می دهد،نیست.البته از یک زاویه دید وجود مطالبات غیر جاری در همه بانک های جهان،طبیعی است و پدیده شگرفی نیست.اما آنچه درسال های اخیر در نظام بانکی کشور موجب نگران شده، شکاف موجود میان مطالبات غیر جاری با استانداردهای جهانی است.


از آنجا که بانک ها در تامین نظام مالی کشور نقش محوری دارند،مبتلا شدن شان به ویروس مطالبات معوق می تواند اثری سوء بر مجموعه اقتصاد کشور بر جا نهد.عملکرد سالم بانک ها می تواند موجب سلامت نظام اقتصادی کشور شود و در مقابل بیماری نظام بانکی این عارضه را به کلیت اقتصاد کشور سرایت می دهد.بنابراین بانک ها در سال های اخیر تلاش وافری را برای غلبه بر این چالش به کار بسته اند.


در این میان بانک ملی ایران توانسته است،عملکرد مطلوب و در خور تحسینی را در بخش وصول مطالبات معوق ارائه دهد.آمارهای رسمی در این باره نشان می دهد که ترکیب مدیریت منطقی،حرکت سازمانی صحیح و دانش به روز می تواند در بزنگاه های خطیر و حساس، نظام بانکی را به سلامت از چالش عبور دهد.


در این مقال جا دارد به طرح چند پرسش بنیادین پرداخت: بدهکاران بانکی چند دسته اند و بانک ها در برابر آن ها باید چه شیوه ای را برای وصول مطالبات اتخاذ کنند؟


واقعیت این است که بانک ها با طیف وسیع و متنوعی از مشتریان سر و کار دارند و به دلایل مختلفی گاه با تخلف عدم پرداخت بدهی از سوی آنها مواجه هستند.
این تخلف می تواند معلول شرایط نامطلوب دریافت کننده تسهیلات و یا به صورت تخلف عمدی بروز کند.


تولیدکنندگان از جمله بخش هایی هستند که به دلیل شرایط دشواراقتصادی با مشکلات فراوانی رو به رو هستند و دوام و بقای آنها در ادامه راه تولید و حفظ سطح اشتغال،همراهی و همدلی بانک ها را می طلبد.اما از سوی دیگر شرکت هایی هم وجود دارند که به دلیل اقدامات سود جویانه و با اعلام ورشکستگی های صوری از بازپرداخت بدهی های خود به نظام بانکی سر باز می زنند. شناخت دقیق و تفاوت روش وصول مطالبات میان این دو دسته، ضامن عملکرد مطلوب بانک ها است.


افتخار بانک ملی ایران این است که میزان مطالبات معوق خود را در حالی کاهش داده که در این مسیر بیشترین همراهی را با تولیدکنندگانی داشته است که به دلیل شرایط نامطلوب نتوانسته اند تسهیلات دریافتی را بازپرداخت کنند.این اقدام بانک ملی موجب شده است تا همچنان پرچم اشتغال در این بخش ها افراشته باقی بماند.


به این ترتیب بانک ملی علاوه بر رعایت ملاحظات بانکداری و حراست دقیق از منابع سپرده گذاران خود،توانسته است ملاحظات اقتصاد کشور و محذورات بخش تولید واقعی را نیز رعایت کند.


بدون تردید بسط و توسعه این تجربه گرانسنگ می تواند تاثیر عمیقی بر موفقیت های آتی بزرگ ترین بانک جهان اسلام بر جا بگذارد.

حبیب اله رشید ارده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک ملی ایران
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها


  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید


  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است


  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است


  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد


  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند


  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد