درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 01:42   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32116صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 2 دی 1396 - 21:14
سه نکته کاربردی در باره سناریوها
حقیقیت این است که واقعیت‌های زندگی معمولا در جایی بین بدترین و بهترین سناریو روی می‌دهند. اگر شما بدترین سناریوی ممکن را در مورد یک موضوع خاص شناسایی کنید و عواقب آن‌ را نیز در ذهن داشته باشید، آن‌وقت خود را برای هر اتفاقی آماده کرده‌اید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در زندگی لحظه‌هایی وجود دارد که انسان بدترین سناریوهای ممکن را در مورد یک ماجرا در ذهن خود مرور می‌کند. بسیاری این سناریوها را دوست ندارند و از آن فراری‌اند. اما واقعیت این است که این سناریوهای بد، اثرات مثبت هم دارند. در این مطلب سه نکته کاربردی را درباره این موضوع با شما درمیان می‌گذاریم:
 
آیا شما هم از آن دسته آدم‌هایی هستید که در مورد یک موضوع خاص بدترین سناریوهای ممکن را به ذهن می‌آورید؟ خیال‌تان راحت باشد، شما تنها نیستید. تصور این‌که مسائل مختلف ممکن است خیلی بدبینانه پیش روند یک کنش انسانی برای محافظت از خود است. اما خدا را شکر که انسان این قابلیت را دارد که مسائل و مشکلات را پیش‌بینی کند، که اگر این توانایی در انسان وجود نداشت، ادامه حیات او دشوار بود.

با این همه، چه اتفاقی می‌افتاد اگر غریزه محافظت از خود در انسان بلااستفاده می‌ماند؟ شاید در این حالت انسان فقط در انتظار شکست و فاجعه بود و دائما در مورد اتفاقات و مسائل احساس نگرانی می‌کرد. اگر شما این‌گونه هستید و همیشه بدترین سناریوهای ممکن در مورد موضوعی خاص به ذهن‌تان خطور می‌کند، ما با سه نکته ویژه و متفاوت به شما کمک خواهیم کرد.

الف- ارزش‌ها را شناسایی کنید. در فرهنگ مثبت‌نگر ما، هیچ‌وقت به این موضوع توجه نمی‌کنیم که به رسمیت شناختن بدترین سناریو و آماده شدن برای وقوع آن، کار هوشمندانه‌ای است. در واقع، برخی از فیلسوفان باستان، مانند آموزه‌های رواقیون، تاکید می‌کنند که پذیرش بدترین سناریو بر هر کاری مقدم و اولین اقدام است. در چنین نقطه‌‌ای، هر موفقیت کوچکی قابل قدردانی است.

ب- به طور آگاهانه افکاری را که منجر به بروز بدترین سناریو می‌شوند شناسایی کنید. قربانی افکار خود نباشید. با علاقه آن‌ها را مشاهده و شناسایی کنید. به خودتان بگویید، «ذهنم می‌خواهد بدترین سناریوی ممکن را به من نشان دهد و من نتایج را آن را مشاهده می‌کنم تا زمانی که آن را درک کنم». به این موضوع توجه کنید که وقتی نگرانی در مورد فعالیت‌های ذهنی خود را متوقف می‌کنید و با علاقه شروع به مشاهده و شناسایی می‌کنید، چه اتفاقاتی روی می‌دهد.

ج- وقتی بدترین سناریوی ممکن را مشاهده کردید، بهترین سناریوی ممکن را تصور کنید. قبل از هر کاری، ما باید منصفانه رفتار کنیم و به بین هر دو وجه یک موضوع (بدترین و بهترین حالت) تعادل ایجاد کنیم. با جزئیات به بهترین سناریوی ممکن فکر کنید تا در نهایت بین این سناریو و فکر شما در مورد بدترین حالت ممکن تعادل و توازن ایجاد شود.
 
حقیقیت این است که واقعیت‌های زندگی معمولا در جایی بین بدترین و بهترین سناریو روی می‌دهند. اگر شما بدترین سناریوی ممکن را در مورد یک موضوع خاص شناسایی کنید و عواقب آن‌ را نیز در ذهن داشته باشید، آن‌وقت خود را برای هر اتفاقی آماده کرده‌اید. در این مرحله در اکثر موارد بدترین سناریو اتفاق نمی‌افتد و در این حالت شما نه تنها ناراحت نخواهید شد، بلکه از نتیجه به‌دست‌آمده خوشحال هم خواهید شد.
 
منبع: psychcentral



 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد