شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیرکل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوری ضمن تاکید بر ضرورت بازگشت و تمرکز تمام کارویژه های روابط عمومی گفت: امروز دیگر رویکردهای سنتی پاسخگوی نیاز سازمان ها نیستند.
به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، روز گذشته معارفه اولین مدیرکل روابط عمومی سازمان بنادر که با ارتقا این بخش از اداره به اداره کل تبدیل شده است، در ساختمان مرکزی با حضور مدیرعامل، اعضای هیات عامل و مدیران این سازمان برگزار شد.
وحید رحمتی رودسری در این مراسم گفت: سازمان بنادرو دریانوردی یکی از مهم ترین و تخصصی ترین سازمان های دولتی کشور است و مستلزم نگاهی ویژه به بخش روابط عمومی و اطلاع رسانی است.
وی در خصوص علت پذیرش این سمت، علی رغم پیشنهاد نهادهای دیگر برای مدیریت روابط عمومی گفت: در جلساتی که با مدیریت سازمان داشتیم مسائل و ماموریت ها را بررسی کردیم و تفاوت نگاه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و موضع اصولی، حرفه ای و آینده نگر به این بخش و دستور تاریخی تبدیل روابط عمومی به اداره کل مهم ترین انگیز بنده برای پذیرش این مسئولیت بود که از این بابت تشکر می کنم.
تصمیم تاریخی ارتقا روابط عمومی زمینه ساز رشد سازمان بنادرو دریانوردی
مدیرکل روابط عمومی سازمان بنادرو دریانوردی اظهار کرد: این تحول و ارتقا جایگاه روابط عمومی بعد از چند دهه از فعالیت رخ داده است و این بخش مهجور بوده و نادیده گرفته شده بود که در در شان جایگاه و ماموریت های سازمانی با این عظمت و طیف مخاطبان گسترده نبود.
وی ادامه داد: در حوزه روابط عمومی در کنار وظایف و برنامه های روتین، تاکید و اولویت ما اجرای مواد ۱۷ گانه ابلاغ شده از طرف مدیر عامل سازمان است و با توجه به پیشینه روابط عمومی، کار دشواری در پیش داریم و به ادامه پشتیانی مدیرعامل سازمان و همراهی تمام معاونان، مدیران و همکاران برای تضمین دستیابی به این اهداف نیازمندیم.
ضرورت تمرکز کارویژه های روابط عمومی مبتنی بر مصوبه هیات دولت و ابلاغیه مدیرعامل
رحمتی با اشاره به قانون مصوب هیات دولت در خصوص وظایف روابط عمومی ها در سطح وزارتخانه ها و سازمان ها مورخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ افزود: در برخی موارد وظایف و کارویژه های محوله به روابط عمومی از این بخش جدا شده و توسط بخش های دیگر سازمان پیگیری می شود که بایستی این روند اصلاح شود و مطابق مواد ۱۷ گانه ابلاغیه مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی و قانون مصوب هیات دولت ماموریت های روابط عمومی در همین بخش متمرکز گردد.
روابط عمومی های سنتی پاسخگوی نیازهای امروز نیستند
وی با تاکید بر کارویژه های درون سازمانی روابط عمومی ها اضافه کرد: در حال حاضر وظایف درون سازمانی روابط عمومی از جمله هماهنگی و همدلی بدنه با جدیت باید پیگیری شود و در آینده تلاش می کنیم برای دستیابی به این رسالت مهم روابط عمومی زمینه همراهی و همدلی اجزای پیکره این سازمان بزرگ را فراهم کنیم تا همگی همسو، هم صدا و با هم حرکت کنند.
مدیرکل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تجربیات در حوزه روابط عمومی اجتماعی اظهار کرد: این سازمان با توجه به رسالت توسعه فرهنگ دریا محور مباحث اجتماعی گسترده ای دارد که کمتر به آن ها توجه شده و با این رویکرد می توانیم طیف مخاطبان عمومی گسترده ای را در کنار سازمان قرار دهیم که البته کار دشوار و حرفه ای می طلبد و امیدواریم تصمیم تاریخی ارتقا روابط عمومی با تحقق این اهداف به نتیجه برسد.
وی افزود: روابط عمومی باید چشم و گوش مدیرعامل و معاونین سازمان باشد و با درک صحیح از وضعیت و خلق ایده ها و توجه داد به تهدیدها و فرصت ها به پیشبرد اهداف کمک کند.
رحمتی در پایان ضمن تشکر از اعتماد مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی گفت: امیدواریم با کمک همکاران روابط عمومی و بهره گیری از نخبگان این حوزه، بتوانیم به بهترین نحو پاسخگوی این اعتماد باشیم.
|