درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 00:48   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31858صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 27 آبان 1396 - 02:55
جایگاه خلاقیت در عملکرد سازمانها و توسعه جامعه
مهندس مهتاب ربیعی محقق و پژوهشگر - امکان بروز و تاثیرگذاری مثبت خلاقیت در هر سازمان، شرکت یا گروهی وجود دارد و با مدیریت و نظارت درست می‌توان کل گروه را صرف‌نظر از اینکه اعضای آن از چه میزان پتانسیل خلاقیت برخوردارند، به یک گروه خلاق تبدیل کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در این مقاله ابتدا تاریخچه خلاقیت، انواع خلاقیت، اجزا و عناصر تشکیل دهده آن، خلاقیت در مدیریت، محرکهای خلاقیت، موانع خلاقیت و سپس تکنیکهای نوین خلاقیت و نوآوری جهت هدایت و پرورش توانایی خلاقیت، مورد بحث قرار می گیرد.


خلاقیت واژه‌ای است که بطور مکرر در گفتگوهای رایج در میان مدیران تازه‌کار مورد استفاده قرار می‌گیرد و آنها اهمیت بسیار زیادی برای انجام اقدامات خلاقانه در نخستین ماههای فعالیت مدیریتی‌شان قائل هستند، اما خلاقیت دقیقا به چه معناست؟ آیا خلاقیت همان نوآوری است؟ و آیا هر کسی می‌تواند خلاق باشد؟ آیا فرآیند مشخصی برای بروز و تحقق یافتن خلاقیت وجود دارد؟ در این بخش به جستجوی پاسخ این پرسشها خواهیم پرداخت و اطلاعات مورد نیاز مدیران تازه‌کار را در اختیار آنها قرار خواهیم داد.


با این حال، در دنیای پر از رقابت و دگرگونی کسب‌وکار، ایده‌های نو و خلاقانه متاع‌هایی گرانبها و کمیاب هستند که بر سر هر بازاری به فروش نمی‌رسند اما طرفداران و متقاضیان بسیاری دارند. پیش نیاز شکل‌گیری و گسترش ایده‌های نو، وجود بستر مناسب برای بروز خلاقیت در درون سازمانها و شرکت‌هاست. حال سوال اینجاست که چگونه می‌توان برای گسترش خلاقیت و نوآوری در درون یک گروه کاری، بسترسازی کرد؟ و چگونه می‌توان ظرفیتهای خلاقیت در درون گروه را کشف و به حالت بالفعل درآورد؟


پیش از تلاش برای پاسخگویی به این سوالات باید به ماهیت خلاقیت توجه کنیم. واقعیتی که بسیاری از ما از آن آگاهی نداریم این است که خلاقیت، صرفا یک استعداد و مهارت ذاتی نیست بلکه یک فرآیند هدفمند و برنامه‌ریزی شده است و بر همین اساس نمی‌توان انتظار داشت که فقط با استخدام یکسری افراد مبتکر و خلاق در یک سازمان، خلاقیت و نوآوری در آنجا بطور اتوماتیک شکل بگیرد بلکه برای نیل به این مقصود باید مراحل مختلفی را پشت سر گذاشت و پیش‌نیازهای متعددی را برآورده ساخت.


بطور کلی، امکان بروز و تاثیرگذاری مثبت خلاقیت در هر سازمان، شرکت یا گروهی وجود دارد و با مدیریت و نظارت درست می‌توان کل گروه را صرف‌نظر از اینکه اعضای آن از چه میزان پتانسیل خلاقیت برخوردارند، به یک گروه خلاق تبدیل کرد. در این میان، نقش مدیران و رهبران، بسیار حیاتی و تعیین‌کننده است چرا که آنها می‌توانند با نظارت و کنترل بر فرآیندهایی چون نفرگیری، چیدمان اعضای گروه، برگزاری جلسات مشکل گشایی و تشویق اعضای گروه برای ارائه ایده‌های نو و بدیع، یک گروه خلاق و نوآور را تشکیل دهند.


در یک گروه خلاق، تمام اعضا با تمام وجود می‌کوشند تا پس از شناسایی فرصتها و پتانسیل‌های موجود برای بروز قوه خلاقیت و ابتکار و پیشنهاد یکسری گزینه‌ها و راه حلهای خلاقانه برای استفاده از فرصتها یا برطرف ساختن یک مشکل و مانع، زمینه‌ساز ارائه یک راه حل نوآورانه و مبتکرانه شوند و به عبارت روشن‌تر، برای مقابله با موقعیت خاص، "طرحی نو دراندازند".

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد