درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 22:39   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31842صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 24 آبان 1396 - 10:19
راهکارهای توسعه خلاقیت های کارآمد در روابط عمومی
دکتر حسن بشیر عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) - روابط عمومی ها در هر سازمانی، اولین جایگاهی است که باید از خلاقیت کافی برخوردار باشند تا بتوانند با طراحی های مختلف و نوآوریهای لازم اهداف سازمان را محقق سازند و ضامن موفقیت آن گردند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- خلاقیت را می توان در هر سازمان به منزله ضامن موفقیت و ادامه دهنده پیشرفت آن دانست. خلاقیت در حقیقت، محصول تلاش و آینده نگری سازمان است که اگر به شکل مطلوب به آن دسترسی نداشته باشد، معمولا نمی تواند از آینده نگری لازم نیز بهره مند شود و در آن صورت ادامه حیات آن با چالشهای فراوان روبرو خواهد شد.

 

 روابط عمومی ها در هر سازمانی، اولین جایگاهی است که باید از خلاقیت کافی برخوردار باشند تا بتوانند با طراحی های مختلف و نوآوریهای لازم اهداف سازمان را محقق سازند و ضامن موفقیت آن گردند.


مطالعات مختلف در حوزه خلاقیت نشان دهنده این است که 20 درصد خلاقیت یک امر ذاتی و شخصی است و 80 درصد آن اکتسابی و آموزشی است. این موضوع بیانگر این است که خلاقیت نه تنها می تواند به شکل جدی مورد آموزش و پرورش قرار گیرد، بلکه روابط عمومی ها باید به دنبال راهکارهای موثر و مفید برای توسعه و رشد چنین ویژگی باشند.


علیرغم اینکه تعاریف متعددی برای خلاقیت وجود دارد اما در اینجا از دو تعریف استفاده می شود که از اهمیت ویژه ای برخودار می باشند. «تولید محصول یا ایده تازه و مناسب [کاربردی]» (Sternberg and Lubart 1999, 3). فلوریدا نیز در این زمینه معتقد است که خلاقیت، «ایجاد اشکال معنی‌دار جدید» است (Florida 2002, 6). دو تعریف مزبور بیانگر دو ویژگی اساسی در خلاقیت هستند اولی کاربردی بودن ایده و دومی معنای جدید داشتن است. این دو ویژگی نشان دهنده این است که ایده خلاقانه زمانی مورد توجه جامعه است که فایده کاربردی داشته و معنای جدیدی را برای مخاطبان داشته باشد.


مفهوم نوآوری نیز علیرغم اینکه معمولا با خلاقیت همراه می باشد، اما معنای متفاوتی دارد. طبق تعریف الیوت و ناکاتا نوآوری عبارت است از: «تبدیل ایده به محصول و یا تجاری‌سازی ایده است» (Elliot and Nakata, 2013: 110). بنابراین می توان گفت که بکارگیری نوآوری عمدتا در حوزه های صنعتی و تجاری سازی صورت می گیرد. به همین دلیل می توان گفت که تفاوت فرد خلاق که صاحب ایده می باشد با فرد نوآور این است که فرد نوآور کسی است که ایده را تجاری می‌کند. این تفاوت و تمایز ما را به یک نتیجه مهم می رساند و آن ‌عبارت‌ است از اینکه: نوآوری را می‌توان بخشی از فرایند خلاقیت تلقی کرد. به عبارت دیگر: رابطه خلاقیت و نوآوری عموم و خصوص مطلق است یعنی هر نوآوری شالوده ای از خلاقیت دارد اما هر خلاقیتی الزاماً تبدیل به نوآوری یا محصول نمی‌گردد.


این مقاله در تلاش است که ضمن بررسی حوزه های مختلف در رابطه با خلاقیت و نوآوری، رابطه آنها با روابط عمومی ها را بیان و راهکارهای توسعه خلاقیتهای کارآمد و فرایندهای مورد نیاز برای ایجاد خلاقیت در سازمان را در این زمینه روشن سازد.

 

گفتنی است چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران (ICPR) در تاریخ 19 آذرماه 1396 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار خواهد شد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد