درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 خرداد 1403 - 22:03   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور
  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟
  کاهش توهم هوش مصنوعی
  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31790صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیجمعه، 19 آبان 1396 - 08:42
بد نیست مرخصی های کوتاه به ذهن خودمان بدهیم
نویسنده ماهان طباطبایی - بعضی از ما مثل اینکه درون طوفان شن، گیر کرده ایم. هجوم افکار، احساسات و حتی اخبار، انگار تمام نشدنی هستند. چیزهایی که می بینیم، ماجراهایی که در باره اش می خوانیم. مشکلاتِ کار، دوستی که شغل خودش را از دست داده یا…
  

بعضی از ما مثل اینکه درون طوفان شن، گیر کرده ایم. هجوم افکار، احساسات و حتی اخبار، انگار تمام نشدنی هستند. چیزهایی که می بینیم، ماجراهایی که در باره اش می خوانیم. مشکلاتِ کار، دوستی که شغل خودش را از دست داده یا…

بعضی از ما انسانها زیاد فکر می کنیم و مدام برنامه می چینیم و مسائل را بررسی می کنیم. همواره نگران سرانجام برنامه ها و کارها هستیم. در ذهن خود با دیگران بحث می کنیم. این احساس شلوغی همیشگی، بدون اینکه متوجه باشیم ما را نگران و در حال آماده باش قرار می دهد بدون اینکه اصلا ضرورت داشته باشد.

فکر و خیال زیادی، ذهن ما را گیج و خسته می کند و درصد خطای ما را بالا می برد. همه این فشارهای غیرضروری ما را از تک و تاب می اندازد. ذهن خسته و سراسیمه، بدن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. افسرده و مایوس می شویم. انگیزه قدم زدن و بیرون رفتن را از دست می دهیم. شای و نشاط ، اشتها و تحرک از ما فرار می کنند.

راه حل ساده
باید بپذیریم بعضی از ما تشویش، نگرانی و بد بینی همیشه دور سر ما می چرخد. بعضی ها بدشانسی های زیاد آوردیم و نامرادی های بیشتر می بینیم. برای همین بهتر است برای حل مسئله «هجوم افکار ناخواسته»، به لیست شلوغ خود یک گناه یا عزم جدید اضافه نکنیم. به جای همه اینها خیلی ساده، گاهگاهی «مرخصی های کوتاه به ذهن خودمان بدهیم»

بدون هیچ کار اضافی نظیر دم کردن چایی یا دود کردن سیگار، فقط به یک گلدان چشم بدوزیم. یا فقط به گوشه اتاق زل بزنیم. مهم ولی این است که دست از فکر کردن بکشیم. به جای فکر کردن، به تنفس خود گوش بسپاریم. ببینیم منبع نور یا سایه اشیا اطراف مان چیست.

یک ترفند خوب در این مواقع توجه به حواس های پنجگانه ما است که به طور خودکار در تمام عمر بدون هیچ چشمداشتی برای ما کار کردند. ببینیم برای برداشتن یک فنجان چایی، چه مجموعه عظیمی از هماهنگی منظم حواس ما، مشغول کار می شوند؟

یک عمل ساده و جالب می تواند این باشد که سعی کنیم از خودمان فاصله بگیریم. تصور کنیم که از یک بلندی به خودمان می نگریم. باور کنید به محض اینکه از دور قادر به دیدن خودتان باشید بلافاصله افکار پراکنده درونی را دیگر نمی شنوید.

با شهامت و صراحت، به خودمان بگوئیم که یورش همیشگی افکار و نگرانی ها، فقط تلف کردن وقت است. باعث حل مشکلی نمی شود. بر دقت و تمرکز ما نسبت به مسائل نمی افزاید.

بررسی ذهن متخصصین در حین کار نشان داده است که ذهن آرامی دارند و افکار سرگشته و پراکنده به ذهن شان خطور نمی کند. آنها به ذهن خود یاد داده اند که به یک مسئله بیاندیشند. با این کار، تحمل و ظرفیت ذهن شان را در خدمت مسئولیتی که در آن تسلط دارند قرار می دهند.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا


  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد