درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 04:34   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
  یافته‌های کلیدی گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال ۲۰۲۴ برای متخصصان روابط‌عمومی
  اگر می خواهیم بهترین خود در عرصه روابط‌عمومی باشیم باید به استقبال چالش ها و کارهای نو برویم
  اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟
  چشم‌انداز جستجوی مدرن
  5 مرحله ایجاد انگیزه در یک محیط حرفه‌‌‌ای
  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی
  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31596صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 3 آبان 1396 - 02:27
وزیر ارتباطات و سخنان خوبی که به خاطر می‌سپاریم
برخی زمزمه‌های غیر رسمی حکایت از آن دارد که وزیر ارتباطات یک تیم رسانه‌ای خاص خود را دارد که در بیرون از این وزارتخانه و در زمان‌های مقتضی برای انعکاس نظرات و پاسخ‌های وی به موضوعات مختلف وارد عمل می‌شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برخی زمزمه‌های غیر رسمی حکایت از آن دارد که وزیر ارتباطات یک تیم رسانه‌ای خاص خود را دارد که در بیرون از این وزارتخانه و در زمان‌های مقتضی برای انعکاس نظرات و پاسخ‌های وی به موضوعات مختلف وارد عمل می‌شوند.

اگرچه این یک نظر و خبر رسمی نیست، اما واقعیت آن است که رد برخی از این رسانه‌ها را قبل و بعد از گرفتن رای اعتماد آذری جهرمی نیز می‌توان یافت و دید. برخی رسانه‌ها نیز از باب ذات و ماهیتشان (مجیزگویی برای لقمه‌ای نان) به نوعی با همه وزرای گذشته و آینده همسو و همراه هستند.

هفته قبل اما محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات در مراسمی با حضور کارکنان روابط عمومی‌های این وزارتخانه، مطالبی را بیان کرد که به مذاق برخی خوش آمد و به مذاق برخی نه.

نفس و چکیده اظهارات وزیر ارتباطات این حرف خوب بود که
روابط عمومی باید در خدمت وزارتخانه باشد نه مجیزگویی برای شخص وزیر و او خود راه ارتباط با رسانه‌ها و مردم را بلد است.

در کلیپی که از روی اخبار 20:30 شبکه دو کپی شده و در برخی شبکه‌های اجتماعی نیز دست به دست می‌شد، آذری‌جهرمی گفت: "یک اتفاقی می‌افتد که لازم است جواب داده شود و آقایان در روابط عمومی ما را کشته‌اند که جواب ندهید؛ یک وقت‌هایی می‌گوییم این را پاسخ دهیم می‌گویند نه این در شأن شما نیست که جواب دهید."

جهرمی همچنین با ذکر حاشیه‌هایی از مطلبی که در صفحه شخصی اینستاگرام خود قرار داده و واکنش روابط عمومی وزارت ارتباطات به آن گفت: "من تعرفه‌ای که شرکت مخابرات داده را روی شبکه اجتماعی می‌گذارم و می‌گویم مردم این یک مدلی است که ارایه شده و خیلی‌ها هم دارند فشار می‌آورند که این تعرفه‌ها اعمال شود اما برخی از همین همکاران می‌گویند که این دارد کار پوپولیستی می‌کند."

وزیر ارتباطات به روابط عمومی این وزارتخانه همچنین تذکر داد: "روابط عمومی وزیر یا رییس‌تان نباشید؛ یک مجموعه‌ای با صد نفر آدم درست کرده‌اند و هر کجا وزیر رفت می‌خواهند از او عکس بگیرند و صحبت‌های او را بگذارند اما مابقی سازمان و عملکرد آن کجاست؟ هیچ."

جهرمی با ادامه انتقادات خود از روابط عمومی وزارتخانه‌اش در این جلسه همچنین گفت: "بنا نیست که مجیز من را گفته یا چاپلوسی من را کنند و بنا نیست ملاحظه من را کنند؛ بنا است که ما ملاحظه اهداف سازمانمان را کنیم." آذری جهرمی همچنین به همکارانش توصیه کرد که تحمل انتقاد را داشته باشند.

وی با ادامه انتقادات خود اضافه کرد: "سیستمی که صرفا براساس بازخورد مثبت و بر مبنای نظام چاپلوسی بنا نهاده شده است، ناپایدار است".

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه نظامی که بازخورد ندارد موثر نیست، افزود: حلقه بازگشت و ارایه بازخورد منفی، روابط عمومی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که ملاحظه اهداف سازمان در جهت ارایه خدمت به مردم می‌بایست مدنظر قرار گیرد و افزود: با اطلاع‌رسانی خدمات ارایه شده به مردم، جامعه را نسبت به نظام امیدوار کنیم؛ البته لازم است، نقاط منفی را نیز، بدون ذهنیت، مطرح کنیم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه لازم است به کاری که می‌کنیم اعتقاد داشته باشیم، ادامه داد: روابط‌عمومی‌ها سه دسته‌اند، دسته اول سکوت ایجاد می‌کنند، روابط عمومی نوع دوم از مدیرانشان اطلاع‌رسانی می‌کنند و روابط عمومی‌های نوع سوم که امروز کم داریم به تعالی سازمان کمک می‌کنند، بنابراین انتظار ما گسترش نوع سوم روابط عمومی است که مورد حمایت بنده است.

آذری‌جهرمی همچنین بر اهمیت بازخوردها و حضور خود در شبکه‌های اجتماعی پرداخت و گفت: لازم است برای نظرات مردم و دیدگاه‌هایشان، وقت بگذاریم، فکر کنیم و منعکس کنیم.

وی البته ارایه دستاوردهای وزارت ارتباطات همچون شبکه ملی اطلاعات را ضروری برشمرد و گفت: وظیفه روابط‌عمومی‌ها است که با هنرمندی این اطلاع‌رسانی را انجام دهند و نقاط ضعف را نیز بپذیرند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر لزوم توجه بر سواد رسانه‌ای در روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: باید اظهارنظر در فضای جامعه وجود داشته باشد اما نباید نسبت به دروغ‌پردازی‌های این حوزه نیز، بی‌تفاوت باشیم. (منبع:عصرارتباط)
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  معرفی کتاب: فرهنگ جامع واژگان روابط‌عمومی


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  اگر کسی به ما حرف بدی می‌زند چه‌کار کنیم؟


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  اضطراب اطلاعاتی


  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


  روابط‌عمومی در عصر ابهام


  ادغام رسانه‌های اجتماعی و روابط‌عمومی‌: چند نکته


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد