درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 03:48   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31596صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 1 آبان 1396 - 15:03
وزیر ارتباطات و سخنان خوبی که به خاطر می‌سپاریم
برخی زمزمه‌های غیر رسمی حکایت از آن دارد که وزیر ارتباطات یک تیم رسانه‌ای خاص خود را دارد که در بیرون از این وزارتخانه و در زمان‌های مقتضی برای انعکاس نظرات و پاسخ‌های وی به موضوعات مختلف وارد عمل می‌شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برخی زمزمه‌های غیر رسمی حکایت از آن دارد که وزیر ارتباطات یک تیم رسانه‌ای خاص خود را دارد که در بیرون از این وزارتخانه و در زمان‌های مقتضی برای انعکاس نظرات و پاسخ‌های وی به موضوعات مختلف وارد عمل می‌شوند.

اگرچه این یک نظر و خبر رسمی نیست، اما واقعیت آن است که رد برخی از این رسانه‌ها را قبل و بعد از گرفتن رای اعتماد آذری جهرمی نیز می‌توان یافت و دید. برخی رسانه‌ها نیز از باب ذات و ماهیتشان (مجیزگویی برای لقمه‌ای نان) به نوعی با همه وزرای گذشته و آینده همسو و همراه هستند.

هفته قبل اما محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات در مراسمی با حضور کارکنان روابط عمومی‌های این وزارتخانه، مطالبی را بیان کرد که به مذاق برخی خوش آمد و به مذاق برخی نه.

نفس و چکیده اظهارات وزیر ارتباطات این حرف خوب بود که
روابط عمومی باید در خدمت وزارتخانه باشد نه مجیزگویی برای شخص وزیر و او خود راه ارتباط با رسانه‌ها و مردم را بلد است.

در کلیپی که از روی اخبار 20:30 شبکه دو کپی شده و در برخی شبکه‌های اجتماعی نیز دست به دست می‌شد، آذری‌جهرمی گفت: "یک اتفاقی می‌افتد که لازم است جواب داده شود و آقایان در روابط عمومی ما را کشته‌اند که جواب ندهید؛ یک وقت‌هایی می‌گوییم این را پاسخ دهیم می‌گویند نه این در شأن شما نیست که جواب دهید."

جهرمی همچنین با ذکر حاشیه‌هایی از مطلبی که در صفحه شخصی اینستاگرام خود قرار داده و واکنش روابط عمومی وزارت ارتباطات به آن گفت: "من تعرفه‌ای که شرکت مخابرات داده را روی شبکه اجتماعی می‌گذارم و می‌گویم مردم این یک مدلی است که ارایه شده و خیلی‌ها هم دارند فشار می‌آورند که این تعرفه‌ها اعمال شود اما برخی از همین همکاران می‌گویند که این دارد کار پوپولیستی می‌کند."

وزیر ارتباطات به روابط عمومی این وزارتخانه همچنین تذکر داد: "روابط عمومی وزیر یا رییس‌تان نباشید؛ یک مجموعه‌ای با صد نفر آدم درست کرده‌اند و هر کجا وزیر رفت می‌خواهند از او عکس بگیرند و صحبت‌های او را بگذارند اما مابقی سازمان و عملکرد آن کجاست؟ هیچ."

جهرمی با ادامه انتقادات خود از روابط عمومی وزارتخانه‌اش در این جلسه همچنین گفت: "بنا نیست که مجیز من را گفته یا چاپلوسی من را کنند و بنا نیست ملاحظه من را کنند؛ بنا است که ما ملاحظه اهداف سازمانمان را کنیم." آذری جهرمی همچنین به همکارانش توصیه کرد که تحمل انتقاد را داشته باشند.

وی با ادامه انتقادات خود اضافه کرد: "سیستمی که صرفا براساس بازخورد مثبت و بر مبنای نظام چاپلوسی بنا نهاده شده است، ناپایدار است".

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه نظامی که بازخورد ندارد موثر نیست، افزود: حلقه بازگشت و ارایه بازخورد منفی، روابط عمومی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که ملاحظه اهداف سازمان در جهت ارایه خدمت به مردم می‌بایست مدنظر قرار گیرد و افزود: با اطلاع‌رسانی خدمات ارایه شده به مردم، جامعه را نسبت به نظام امیدوار کنیم؛ البته لازم است، نقاط منفی را نیز، بدون ذهنیت، مطرح کنیم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه لازم است به کاری که می‌کنیم اعتقاد داشته باشیم، ادامه داد: روابط‌عمومی‌ها سه دسته‌اند، دسته اول سکوت ایجاد می‌کنند، روابط عمومی نوع دوم از مدیرانشان اطلاع‌رسانی می‌کنند و روابط عمومی‌های نوع سوم که امروز کم داریم به تعالی سازمان کمک می‌کنند، بنابراین انتظار ما گسترش نوع سوم روابط عمومی است که مورد حمایت بنده است.

آذری‌جهرمی همچنین بر اهمیت بازخوردها و حضور خود در شبکه‌های اجتماعی پرداخت و گفت: لازم است برای نظرات مردم و دیدگاه‌هایشان، وقت بگذاریم، فکر کنیم و منعکس کنیم.

وی البته ارایه دستاوردهای وزارت ارتباطات همچون شبکه ملی اطلاعات را ضروری برشمرد و گفت: وظیفه روابط‌عمومی‌ها است که با هنرمندی این اطلاع‌رسانی را انجام دهند و نقاط ضعف را نیز بپذیرند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر لزوم توجه بر سواد رسانه‌ای در روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: باید اظهارنظر در فضای جامعه وجود داشته باشد اما نباید نسبت به دروغ‌پردازی‌های این حوزه نیز، بی‌تفاوت باشیم. (منبع:عصرارتباط)
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود


  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است


  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک


  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی


  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود


  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه


  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد