درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 17:44   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31487صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 5 شهریور 1401 - 13:51
نقش شبکه‌های اجتماعی در شکل‌گیری رویدادها
شاه‌بیت تز فرگوسن در این کتاب این است: «جهان، جهان میدان‌ها و برج‌هاست.» روزنامه فاینشنال تایمز نگاهی دارد به کتاب جدید نایل فرگوسن و نقشی که او برای شبکه‌های اجتماعی در مبارزه سیاسی در پهنه گیتی قائل است.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فرگوسن را برای کتاب‌های جنجال ‌برانگیزش می‌شناسند. او مورخ و نظریه‌پردازی است که با استفاده از تاریخ و شواهد تاریخی در پی استدلال و توضیح چرایی تحولات جاری است. کتاب جدید فرگوسن ناظر است بر نقش شبکه‌ها در مهندسی سیاست.

کتاب جدید نایل فرگوسن "میدان و برج" نام دارد. در توضیح عنوان این کتاب بر روی جلد آن چنین نوشته شده است: «شبکه‌های اجتماعی، هیرارشی [سلسله مراتب] و مبارزه بر سر کسب قدرت جهانی.»

نایل فرگوسن، مورخ بریتانیایی است. او کارشناس حوزه‌های تاریخ تحولات اقتصادی و مالی اروپا است. فرگوسن تاکنون کتاب‌های مختلفی منتشر کرده است. کتاب "غرب و دیگران" (The West and the Res) یکی از آثار معروف اوست.

میدان و شبکه‌های اجتماعی
شاه‌بیت تز فرگوسن در این کتاب این است: «جهان، جهان میدان‌ها و برج‌هاست.» روزنامه فاینشنال تایمز نگاهی دارد به کتاب جدید نایل فرگوسن و نقشی که او برای شبکه‌های اجتماعی در مبارزه سیاسی در پهنه گیتی قائل است.

میدان‌ها در تحولات سیاسی بزرگ جهان نقشی مهم ایفا کرده‌اند. میدان استقلال در کیف، پایتخت اوکراین، آخرین نمونه از آن بود، میدان تحریر قاهره و نقش آن در فروپاشی قدرت سیاسی حسنی مبارک، نمونه‌ای دیگر از آن. به باور نایل فرگوسن، میدان‌ها همواره بر تحولات سیاسی در درازای تاریخ نقش زده‌اند.

فرگوسن با بازبینی تاریخ ۵۰۰ سال گذشته نشان می‌دهد که بازارهای محلی و میدان‌‌ها نقش مهمی در داد و ستد اخبار و اطلاعات ایفا کرده‌اند. وظیفه‌ای که حال توسط شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود. به سخن دیگر، شبکه‌های اجتماعی همان نقشی را برعهده گرفته‌اند که میدان‌ها پیش از این ایفا می‌کردند: تبادل خبر و اطلاعات و همچنین هماهنگ کردن رفتار سیاسی.

میدان و برج
دو واژه "میدان" و "برج" در نظریه فرگوسن نقش مهمی ایفا می‌کنند. دو واژه‌ای که با توجه به مرور تاریخی او، گزینه‌هایی تصادفی نیستند. به باور فرگوسن، برج‌ها نمادهای اتوریته سیاسی و جلو‌‌ه‌ای از هیرارشی قدرت هستند. اما نقش میدان‌ها، نقشی خاص است.

از این روست که میدان‌های جدید، یعنی شبکه‌های اجتماعی دو کارکرد متفاوت دارند. از یکسو به‌مثابه رقیب در نزاع بین دولت و جامعه عمل می‌کنند و از سوی دیگر، می‌توانند به‌مثابه شریک در هیرارشی قدرت ایفای نقش کنند. گمانه‌زنی پیرامون نقش روسیه در کارزار انتخاباتی آمریکا از طریق استفاده از شبکه‌های اجتماعی، یکی از نمونه‌های همراهی و شراکت شبکه‌ها و قدرت تلقی می‌‌شود. به همین دلیل نیز بررسی و واکاوی نقش شبکه‌ها در قدرت سیاسی بدل به یکی از داغ‌ترین مباحث حوزه علوم اجتماعی شده است.

فرگوسن با اشاره به نقش شبکه‌های قدرت به شکل‌گیری شبکه ناسیونال سوسیالیست‌ها در آلمان می‌پردازد. بر اساس ارزیابی‌های او، شبکه قدرت ناسیونال سوسیالیست‌ها در آلمان در رویارویی با شبکه سیاسی قدرت دولت مرکزی آلمان و همچنین در مرزبندی با منافع شبکه ‌یهودیان ساکن این کشور شکل گرفت و خیلی ‌زود به بخشی از هیرارشی قدرت سیاسی در این کشور فرا رویید.

کتاب "میدان و برج" گرچه با پرتوافکنی به ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی تحلیلی جامع از نقش شبکه‌ها در تحولات سیاسی و اجتماعی ارائه می‌دهد، اما با انتقادهایی روبه‌رو بوده است. بویژه بسیاری به این ادعای فرگوسن انتقاد کرده‌اند که بر پایه پرداختن به رابطه شبکه و قدرت می‌توان مبنای جدیدی برای فهم و توضیح رویدادهای تاریخی یافت.

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد